Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:39
Door mijn overstap van Telfort (adsl) waar ik een gratis ZyXEL 2602R bij kreeg naar Ziggo (kabel) heb ik nu dus het modem met twee SIP poorten over. Zonde, want da's best handig.. ;)

Het ding op nemen in mijn netwerkje is geen enkel probleem, echter, SIP lijkt toch echt alleen maar over de WAN interface (dsl) te werken.

Kabelmodem -> Router -> (Lan interface) 2602R - SIP poort -> telefoon

Iemand enig idee hoe ik het SIP verkeer nu over de LAN interface naar buiten krijg? Thanks!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 21:27
Als je nu de WAN poort van je Modem aansluit op je interne netwerk, dan is het voor het modem gewoon een internetverbinding op basis van DHCP. Je kunt dan gewoon die poorten gebruiken om SIP op aan te sluiten.

In je Zyxel zul je dan denk ik wel het een en ander aan poorten moet forwarden om dit te laten werken.

Het is wel zo dat SIP achter NAT problemen geeft met de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:39
De WAN poort van het modem is een ADSL poort. Gaat dus niet passen/werken.

Afbeeldingslocatie: http://us.zyxel.com/uploads/images/product/img_p_2602r_d3a_r%20copy_low.jpg
DSL
LAN
VoIP 1
VoIP 2
Power

[ Voor 46% gewijzigd door Napsju op 03-05-2009 14:01 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Met deze modem gaat het NIET werken. Hij wil per se, een ADSL lijn hebben. Ik heb al alle trucjes uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:50

Consulectro

Lekker bezig...

Het kan blijkbaar wel werken....
Oplossing

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.