Stereo geluid via SPDIF werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• kleintje77
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05-2024
Het probleem dat ik heb is dat ik vanaf mijn Asus EEE box B202 geen mp3s af kan spellen naar mijn verstekker toe via de SPDIF uitgang

Het geluid werkt wel als ik via PowerDVD een DVD afspeel. Dan kan ik binnen PowerDVD ook kiezen voor SPDIF maar speel ik mp3tje af krijg ik deze keuze niet.

Heb Windows Media Speler en VLC player ook al geprobeerd.
In VLC ook het vinkje gezet bij gebruik spdif indien mogelijk.
Maar dit heeft allemaal niet geholpen.

Zie ik ergens iets over het hoofd of kan dit gewoon niet?

Op mijn Asus EEE box draait Windows XP en mijn verstekker is een Marantz SR6001.

PS
Ik weet niet zeker of ik dit ini het juiste forum gedeelte gezet heb. Zoniet dan een vraagje aan Mod als hij/zij zo vriendelijk wil zijn om het te verplaatsen naar het juiste subforum

Server , My Homepage

• kleintje77
niemand?

Server , My Homepage

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-12 21:20

jmk

In dit topic wordt een minijack to spdif stekker besproken, en de beperkingen van de werking. Gaat trouwens om een 1000H, jouw verloopstuk moet gewoon 100% werken.

Heb je al in de realtek tray gekeken? Misschien kan je daar digital aanzetten.

Een reden dat PowerDVD het wel doet, is dat dat programma de hardware direct aanspreekt, en niet per se naar de windows-settngs kijkt. Daar moet het dus aan liggen.

Kijk ook eens naar updates van de sounddriver.
Kijk ook eens in je BIOS of je daar iets aan/uit kan zetten. Misschien zijn hier ook updates voor. Wel eerst in de changelog van een BIOS update kijken, anders heeft het geen zin en je wil niet onnodig je BIOS flashen.

Yippie kayak, other buckets!

• kleintje77
Het is gelukt.

Bleek dat ik dat ik het aantal kHz te hoog had staan had hem op 192 kHz. En dat snapte mijn reciever (Marantz SR6001) niet. Wat lager (96 kHz) en hij doet het.

Server , My Homepage