Toon posts:

Internet valt uit door steam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Kabelverbinding (van UPC), ik gebruik Windows XP.
Ik heb een firewall van Eset Smart Security 4, Router: Netgear WPN824v2 Modem: Arris TM602B/220.
Verbinding is met kabel, er wordt ook gebruik gemaakt van draadloos(Laptops, Nintendo DS)

Nu mijn probleem:

Mijn internet valt dus telkens ongeveer 2 minuten uit als ik bij steam of in Counter Strike: Source servers zoek.
Normaal hoor je wel 3000 servers te vinden, ik vind er maar 30(zonder filters). Wil ik vervolgens internetten dan ligt dat er 2 minuten uit.
Internet valt dus elke keer 2 minuten uit nadat en/of tijdens het zoeken naar servers.
Alle lampjes op de Arris modem branden dan nog, en ik kan vervolgens NIET in de router komen via 192.168.1.1.

Ook heb ik geprobeerd poorten te openen omdat ik geen servers kon vinden met Counter-Strike: Source, misschien weet iemand of ik dit goed heb gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/1407/jwtogi.png

Wat ik ook nog heb geprobeerd is de spi firewall uitzetten, nat filtering op open zetten ipv secured, mijn ip instellen voor de default DMZ, en UPNP staat aan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Ik denk dat je router overbelast raakt wanneer je game in korte tijd vele connecties legt om de serverlijst te maken. Beetje hetzelfde idee wanneer een torrent applicatie een verbinding legt naar honderden andere computers om een bestand te downloaden. Routers kunnen daar over 't algemeen niet zo goed tegen en lopen vast of droppen een gedeelte van de requests (waardoor surfen bijv. heel traag kan worden)

Probeer eens een andere router of misschien kan je een nieuwere (of nog beter) een custom firmware er in flashen? Je kan ook met bittorrent het maximaal aantal connecties op 1500 ofzo zetten en dan flink gaan downloaden... waarschijnlijk kapt je router er dan ook mee (en dan heb je een wat duidelijker symptoom)

p.s Je portforwarding lijkt oké, maar is vaak alleen nodig indien je zélf een server start.

[ Voor 21% gewijzigd door Undertaker2 op 03-05-2009 00:54 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
Undertaker2 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 00:50:
Ik denk dat je router overbelast raakt wanneer je game in korte tijd vele connecties legt om de serverlijst te maken. Beetje hetzelfde idee wanneer een torrent applicatie een verbinding legt naar honderden andere computers om een bestand te downloaden. Routers kunnen daar over 't algemeen niet zo goed tegen en lopen vast of droppen een gedeelte van de requests (waardoor surfen bijv. heel traag kan worden)

Probeer eens een andere router of misschien kan je een nieuwere (of nog beter) een custom firmware er in flashen?
Ik heb van de upc site een nieuwe firmware gehaalt, en dit is een net nieuwe router.

Heb ook gelezen dat Netgear uitstekende kwaliteit heeft. Ik kan download met 1mb per seconde dus volgens mij moet het geen probleem zijn om counter strike te runnen?

De firmware van de Netgear site zelf is nieuwer, maar weet niet of het veilig is om die boven de upc firmware te gebruiken?

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:45

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik ben ook eens tegen dit probleem aangelopen, destijds weliswaar met andere software, en het is echt een heel erg lastige. Bij mij was toen het probleem dat ik een bepaalde poort niet goed geforward had, er is een optie genaamd UPnP waarmee de software alsnog de port kan laten forwarden (ik weet verder niet precies hoe dit werkt, daar heb ik me eigenlijk nooit in verdiept). Het probleem was dat de software voor iedere server aan de router vroeg dezelfde port te forwarden, de router kreeg dus in luttele seconden honderden requests om dit te doen. De router was niet blij, en kapt ermee. In de logs kreeg ik wel een "General error on UPnP" (meer niet) te zien.

Probeer te controleren of je alle poorten correct hebt geforward. Mocht het nog niet werken, probeer dan UPnP even uit te schakelen, misschien kun je het dan uitsluiten als oorzaak.

• Undertaker2
Tja, ik snap de verontwaardiging (je zou beter verwachten van nieuwe apparatuur), maar ik kan er zelf niet veel anders van maken dan een overbelaste router (je geeft nml aan dat ie ook niet meer bereikbaar is via 192.168.1.1)

Probeer eens flink te downloaden met bittorrent met een hoog aantal max. connecties. Let wel, de downloadsnelheid is iets heel anders dan het max. aantal connecties. Mijn huisgenoot moet ik ook steeds opnieuw uitleggen dat met 700 k/sec downloaden met 200 connecties max geen probleem is, maar downloaden met 300 k/sec terwijl bittorrent bijv. 900 connecties maakt wél!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
Patriot schreef op zondag 03 mei 2009 @ 00:58:
Ik ben ook eens tegen dit probleem aangelopen, destijds weliswaar met andere software, en het is echt een heel erg lastige. Bij mij was toen het probleem dat ik een bepaalde poort niet goed geforward had, er is een optie genaamd UPnP waarmee de software alsnog de port kan laten forwarden (ik weet verder niet precies hoe dit werkt, daar heb ik me eigenlijk nooit in verdiept). Het probleem was dat de software voor iedere server aan de router vroeg dezelfde port te forwarden, de router kreeg dus in luttele seconden honderden requests om dit te doen. De router was niet blij, en kapt ermee. In de logs kreeg ik wel een "General error on UPnP" (meer niet) te zien.

Probeer te controleren of je alle poorten correct hebt geforward. Mocht het nog niet werken, probeer dan UPnP even uit te schakelen, misschien kun je het dan uitsluiten als oorzaak.
Heb ik al eens geprobeerd met UPnP uit en port forward open. Maakte geen verschil.
Undertaker2 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 00:58:
Tja, ik snap de verontwaardiging (je zou beter verwachten van nieuwe apparatuur), maar ik kan er zelf niet veel anders van maken dan een overbelaste router (je geeft nml aan dat ie ook niet meer bereikbaar is via 192.168.1.1)

Probeer eens flink te downloaden met bittorrent met een hoog aantal max. connecties. Let wel, de downloadsnelheid is iets heel anders dan het max. aantal connecties. Mijn huisgenoot moet ik ook steeds opnieuw uitleggen dat met 700 k/sec downloaden met 200 connecties max geen probleem is, maar downloaden met 300 k/sec terwijl bittorrent bijv. 900 connecties maakt wél!
Zal dit even proberen zal zomenteen resulaat posten!
Edit: Max connections staat al op Unlimited dus dit is t denk ik niet?
Edit2: Wat vreemd is, is dat volgens mij ALLEEN MIJN internet er 2 minuten uit ligt, en bijvoorbeeld de laptop van mijn zus draait gewoon door!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2009 01:04 ]

• Undertaker2
Nouja, in dat geval is het een kwestie van schakels elimineren, dus ofwel modem, router of de computer zelf.

-Misschien ziet dat Eset Smart Security 4 firewall programma het snel connecties maken in counterstrike als een verdachte handeling en gooit ie (voor 2 minuten alles dicht?)
-Wanneer de boel niet meer werkt, kunnen de andere pcs dan ook niet meer op internet of de router bereiken op 192 etc? Als dat wél nog werkt is het waarschijnlijk jouw pc (m.a.w dat eset smart security firewall ding) Zo niet, dan is het waarschijnlijk je router die blokkeert
-Sluit anders eens de modem direct op de computer aan?

Nouja, you get the picture... gewoon systematisch dingen uitsluiten tot er één mogelijkheid overblijft.

/edit
Ah, ik zie dat je zelf ook al de richting op aan het zoeken bent van irritante firewallsoftware. Bij mij leveren dat soort programma's ook altijd meer ellende op dan dat ze problemen voorkomen.... maar da's weer een heel ander verhaal ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Undertaker2 op 03-05-2009 01:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Undertaker2 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 01:10:
Nouja, in dat geval is het een kwestie van schakels elimineren, dus ofwel modem, router of de computer zelf.

-Misschien ziet dat Eset Smart Security 4 firewall programma het snel connecties maken in counterstrike als een verdachte handeling en gooit ie (voor 2 minuten alles dicht?)
-Wanneer de boel niet meer werkt, kunnen de andere pcs dan ook niet meer op internet of de router bereiken op 192 etc? Als dat wél nog werkt is het waarschijnlijk jouw pc (m.a.w dat eset smart security firewall ding) Zo niet, dan is het waarschijnlijk je router die blokkeert
-Sluit anders eens de modem direct op de computer aan?

Nouja, you get the picture... gewoon systematisch dingen uitsluiten tot er één mogelijkheid overblijft.

/edit
Ah, ik zie dat je zelf ook al de richting op aan het zoeken bent van irritante firewallsoftware. Bij mij leveren dat soort programma's ook altijd meer ellende op dan dat ze problemen voorkomen.... maar da's weer een heel ander verhaal ;)
Direct op modem aansluiten wordt lastig, maar ik zal eens kijken of ik met een laptop nog in de router kan komen als hij het op mijn computer niet meer doet!

Nou!

Op de laptop kan ik gewoon nog verder internetten! Als hij het op de computer niet meer doet, kan ik op de computer niet meer in de router komen, dan kan ik dat op de laptop wel! Alleen merk ik dat het wel heel wat trager gaat!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2009 01:29 ]

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29
Het lijkt dan een probleem te zijn op jouw pc, waarschijnlijk blokkeert jouw firewall op je pc.

Als je deze eens uitzet gaat het dan beter. Ik denk niet dat de netgear port blocking heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Firewall uitzetten helpt niet, heb spyware beveilig en dehele Eset Security uitgeschakeld, maar dit maakt geen verschil. Het probleem ligt dan toch ergens bij de router, firmware upgrade misschien?

Zou het kwaad kunnen de UPC firmware te overschrijven met de firmware van Netgear zelf?

• Undertaker2
Probeer gewoon eerst eens een andere router? Misschien eentje kopen en vragen of je hem mag retourneren als het je probleem niet oplost? Wat je ook doet, pak 't systematisch aan is mijn tip :)

Weet je verder zeker dat alle firewall zooi uistaat? Je zal niet de eerste zijn waarbij na een de-installatie de boel niet netjes wordt teruggezet door de de-installer. Als je counterstrike / steam op een andere laptop installeert, krijg je dan dezelfde problemen?

Verwijderd

Topicstarter
Undertaker2 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:37:
Probeer gewoon eerst eens een andere router? Misschien eentje kopen en vragen of je hem mag retourneren als het je probleem niet oplost? Wat je ook doet, pak 't systematisch aan is mijn tip :)

Weet je verder zeker dat alle firewall zooi uistaat? Je zal niet de eerste zijn waarbij na een de-installatie de boel niet netjes wordt teruggezet door de de-installer. Als je counterstrike / steam op een andere laptop installeert, krijg je dan dezelfde problemen?
Zal even proberen op een laptop te testen.

Spelen op zich werkt perfect, alleen dat internet uitvalt bij servers browsen is zeer irritant.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2009 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb het geprobeerd,

Internet valt daar ook uit maar er zijn wel verschillen:

- Hij vind VEEL sneller VEEL meer servers
- Internet valt VEEL LATER uit

Internet doet het ook op de computer tijdelijk niet. (als ik op de laptop zoek)

Misschien is er iets mis met de instellingen of misschien een firmware upgrade?

Misschien moet ik van V2.0.20_1.0.1UPC naar WPN824v2 Firmware Version 2.0.26?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2009 18:06 ]

Pagina: 1