Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een week geleden geprobeerd om op iemand's PC XP te zetten i.p.v. het huidig geïnstalleerde Vista.
Nu is het probleem echter dat de XP cd bij het booten setup niet start. Ik heb in het BIOS, de cd-rom op nummer één gezet als bootdevice. Hij geeft wel melding dat er een cd in zit, maar start toch steeds Vista weer op. Waarschijnlijk een kleine issue, maar ik weet even niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:46
Even testen met een andere bootable cd voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Je krijgt ook niet in beeld dat je op een knop moet drukken om de installatie te starten?

Dan of

- Toch een foutje in BIOS gemaakt met 1e bootdevice
- DVD speler niet goed
- CD is niet bootable of is beschadigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 14:24

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Probeer in de bios je boot device list tevoorschijn te halen, krijg je vaak op je bootscherm te zien, dit is vaak F2 of de escape toets.
Hierin kan je je CD selecteren.

Daarnaast gelaten, als ik het goed voor de geest haal, krijg je een bericht dat er al een nieuwere versie van Windows op de PC is geinstalleerd.
Je moet vista eraf halen voordat je XP installeert.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Misschien kan je proberen een Linux Live CD te downloaden, branden (Geen brand programma? www.cdburnerxp.se) en testen of die boot. Mocht dat wel lukken, XP cd even testen.

Mocht hij nog niet booten, controleer of je bios vista only aan heeft staan (gevallen gehad.. vandaar).
Kijk even of je zonder hdd wel kan booten van cd/dvd, en of je als je 2 optische eenheden hebt van de master opstart (soms een issue).

Als Linux start maar XP Setup niet, en/of XP cd is beschadigd, nieuwe regelen ( [Geen flauw iedee of ik dit mag zeggen] gewoon XP RTM SP3 binnen torrenten en met je eigen licensie installeren). Volgens mij was op MSDN ofzo ook iets dergelijks mogelijk, maar geen ervaring mee en wil het ook niet.

Leen anders XP cd (ook tegen de regels) van iemand om die te testen.

Linux live (Linux maar dan zonder installeren gebruiken) is van verschillende bronnen te verkrijgen voor niks en compleet legaal. http://www.slax.org/ heeft een kleine, Ubuntu heeft er dacht ik ook een.

Mocht wat je ook probeert met je CD/DVD boot niet lukken, kijk dan of USB boot, Floppy boot en Network boot het ook niet doen. Misschien is het probleem een tikje groter.

Als laatste advies zou je misschien ook eens kunnen kijken of je BIOS aan een update toe is, misschien is het een bug (nog nooit zo tegen gekomen).

Mocht er iets illegaals in deze post staan, neem ik het terug.