• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-01 23:33
Sinds een aantal dagen heb ik mijn fototoestel weer ondekt. Het is een finepix s602z. Zeker geen recent toestel maar voorlopig voor mijn doel goed genoeg. Keuze genoeg aan instellingen e.d.

Nu vindt ik onder andere het werken met de macro functie erg leuk. Het probleem is echter dat de achtergrond niet altijd even goed is en daardoor mislukken de fotó's meestal. De foto zelf is wel goed alleen de algemene indruk is gewoon niet zo.

Nu wil ik dus een foto box kopen, hiermee hoop ik wel mijn doel te bereiken. Eventueel wil ik er ook een lamp bij aanschaffen.

Hebben er mensen ervaring met de boxen of hebben jullie een ander advies, mijn budget is ongeveer € 130,=

Wat ik bedoel is dit ding: http://www.kamera-express...age=product&product=26118

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-01 22:55
Dit wil ik ook wel weten :)
Ding van je link is niet duur trouwens...

Tijdje terug hadden ze ook zo iets bij de Gamma of de Karwei ofzo, maar daar hoorde ik veel klachten over omdat het spul begon te stinken door de lamp ofzo. Dus ik wantrouw de goedkope oplossingen nog even :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12
Tentje. Handig als je kleine object wilt schieten. Ding is op ebay vaak nog goedkoper en ook zelf prima te maken. Hou er wel rekening mee dat je ook nog verlichting erbij nodig hebt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• josvane
Dus een lamp is wel aan te raden, moet ik nog rekening houden met dingen voor een flitset o.i.d of heb je de flitser met zo'n box helemaal niet nodig?

Verwijderd

Kijk ook nog even bij dealextreme naar die dingen. Zij hebben vaak extreem goedkope spullen. Niet allemaal kwalitatief even goed, maar uitstekend om te ontdekken of je het iets vindt. Het voordeel van een tentje is dat je er zelf lampen op kunt zetten. De tent maakt het licht diffuus en daarmee erg zacht. Koop direct een grijskaart zodat je zeer eenvoudig in de nabewerking je witbalans juist kunt zetten (dan moet je bij gebruik van de camera de witbalans wel vast zetten!).

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 12:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb een tent voor 20,- euro's gekocht om het ook uit te proberen..

Ik raad je aan om een reportagetafel te kopen. ben je meer vrij in de stand waar je de foto maakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/vergroting/15152.jpg
zoiets bijv..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:14

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:46:
Koop direct een grijskaart zodat je zeer eenvoudig in de nabewerking je witbalans juist kunt zetten (dan moet je bij gebruik van de camera de witbalans wel vast zetten!).
Let er dan wel op dat de kaart echt neutraal grijs is. Grijskaarten werden/worden vooral gebruikt om de belichting in te stellen, niet voor het corrigeren van de witbalans.

Zelf heb ik een whibal gekocht die wel gegarandeerd neutraal is, omdat ik gek werd van mijn grijskaart waarmee alles veel te warm werd qua kleur.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Dat klopt, ik bedoel ook een witbalans kaartje. Deze heeft een zwart vlak, een grijs vlak en een wit vlak (of grijs aan de ene kant en wit aan de andere kant) en is niet reflecterend. De termen zijn inderdaad verwarrend.

• josvane
Ik ga er mee aan de slag, mijn resultaten zal ik binnenkort posten
Pagina: 1