Toon posts:

Msi Laptop ex620x, probleem met xp pro installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Net vandaag deze laptop aangeschaft zonder besturingssysteem. Zelden problemen met installeren op diverse systemen, maar ik krijgen dit niet voor elkaar.

Heb in de bios de dvd speler aangewezen om te booten en dat gaat ook goed tot het de eerste sectie voorbij is. Dan iedere keer het bekende blauwe scherm. Nog wat zaken in de bios omgegooid om te kijken of dat wat is, maar dezelfde boodschap iederen keer.

Ben geen superheld met computers, maar ook geen complete noob. Wat gaat er mis, volgens mij is de computer niet stuk.

Het blauwe scherm geeft een standaard verhaal; probl gevonden, wind. is afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer...
Controleer de comp. op virussen. Verwijder nieuwe vast schijven of vasteschijfcontrollers etc etc.

XP versie die ik probeer te installeren is geen supernieuwe (circa 3 jaar).

Mis ik wat met drivers?
http://eu.msi.com/index.p...&cat2_no=269&prod_no=1631

Weten jullie meer?

Tanx.

• Kwobra
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-12-2025

Verwijderd

Topicstarter
hehehe, ben ik geweest, maar dat niet gezien. Ga ik meteen proberen. Superbedankt alvast, hou je op de hoogte of het werkt.

Groet,

DJ

• Kwobra
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-12-2025
Even offtopic, zaten er nog andere cd's met software bij de laptop? Zoals drivers/MSI programma's.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarschijnlijk moet je eerst je bios updaten, omdat de optie ACHI niet te vinden is in je bios. ;)
Waarschijnlijk staat er nu alleen iets van Linux ACHI of zo wat je kunt instellen. Na de bios update is er echter ook nog een gewone ACHI die je kunt disablen.
Heb namelijk heel vaak gehad bij deze laptop. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Is er ook een bios-update beschikbaar voor deze laptop die de Fn en Ctrl toetsen verwisselt?
Dat ctrl niet linksonder zit is namelijk zeer irritant.

• -The_Mask-
  • Niet online
Kijk zelf maar op de MSI site dan zie je maar 1 bios en die is niet voor het verwisselen van Fn en CTRL en zo'n bios gaat er ook niet komen. ;)

Er zijn iig wel manieren om het te veranderen hardwarematig en softwarematig.

Google is your friend. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door -The_Mask- op 03-05-2009 09:53 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:04
Mocht je geen BIOS ondersteuning hebben voor een of andere "legacy" stand, dan kun je nog een XP CD slipstreamen met nlite en de sata driver. Google daarvoor eens op "slipstream stata driver xp". Zorg wel dat je de juiste drivers vindt (zoek dus welke southbridge je hebt*. XP kwam uit voordat SATA uitgebracht is en Windows XP kent dus geen SATA zonder trucjes.

*Ik ga uit van een Intel ICH(8?) -> Intel Matrix Storage Drivers.

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat bios is er wel. http://eu.msi.com/index.p...adfile&dno=8149&type=bios
Heb al meer dan 5 van die MSI laptops geinstalleerd en allemaal een bios zonder de mogelijkheid ACHI te disablen. Pas na bios update kon je ACHI disablen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 03-05-2009 11:23 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
-The_Mask- schreef op zondag 03 mei 2009 @ 09:46:
Kijk zelf maar op de MSI site dan zie je maar 1 bios en die is niet voor het verwisselen van Fn en CTRL en zo'n bios gaat er ook niet komen. ;)

Er zijn iig wel manieren om het te veranderen hardwarematig en softwarematig.

Google is your friend. ;)
Ik had zelf ook al gegoogled en ben beide links al tegengekomen :)
Echter werkt die softwarematige manier niet bij toetsen als ctrl en fd omdat deze niet via het besturingssysteem worden aangestuurd. Ben al wel een bios-mod tegengekomen voor de MSI wind alleen helaas nog niet voor de EX620. En die hardwarematige manier ga ik me maar niet aan wagen, te bang dat ik het toetsenbord sloop.
Pagina: 1