Toon posts:

Monitor niet goed uit standby te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuwe monitor (Fujitsu AMILO SL 3260W) aangesloten op mijn tevens ook nieuwe Mac Mini middels de meegeleverde dvi adapter.

Nu, wanneer de Mini even niet gebruikt wordt en de monitor in standby gaat, krijg ik bij het laten 'ontwaken' van de Mac geen beeld, maar sneeuw.
Soms krijg ik dan beeld door de Mini in standby te zetten en daar weer uit te halen, soms door de beeldschermstekker er even uit te trekken.
Erg irritant dus, had dit niet met mijn vorige scherm dat via vga aangesloten was.

Iemand een idee wat dit is en hoe ik het oplossen kan?
(b.t.w. ik wil bij systeemvoorkeuren ->, energie, niet alles op 'nooit' zetten qua sluimerstand, dat vreet nogal wat stroom)

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-01 11:07
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:55:
Heb net een nieuwe monitor (Fujitsu AMILO SL 3260W) aangesloten op mijn tevens ook nieuwe Mac Mini middels de meegeleverde dvi adapter.

Nu, wanneer de Mini even niet gebruikt wordt en de monitor in standby gaat, krijg ik bij het laten 'ontwaken' van de Mac geen beeld, maar sneeuw.
Soms krijg ik dan beeld door de Mini in standby te zetten en daar weer uit te halen, soms door de beeldschermstekker er even uit te trekken.
Erg irritant dus, had dit niet met mijn vorige scherm dat via vga aangesloten was.

Iemand een idee wat dit is en hoe ik het oplossen kan?
(b.t.w. ik wil bij systeemvoorkeuren ->, energie, niet alles op 'nooit' zetten qua sluimerstand, dat vreet nogal wat stroom)
De mac mini displayport naar dvi is waarschijnlijk de boosdoener. Wellicht deze laten omruilen of hopen op een firmware update die het probleem oplost.

Windows Veteran turned Apple Addict

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

breinonline

Are you afraid to be known?

michelzwarts schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:58:
[...]

De mac mini displayport naar dvi is waarschijnlijk de boosdoener. Wellicht deze laten omruilen of hopen op een firmware update die het probleem oplost.
Ik heb een 23" ACD aan diezelfde adaptor en Mini hangen en heb geen probleem. Ik verdenk toch eerder het scherm eigenlijk.

@TSer: kan je testen met een scherm van de buren ofzo of die het wel correct doet? Heeft het Fujitsu scherm nog bepaalde energiebesparende functies aanstaan die mogelijk conflicteren met die van OS X?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 02:11
Ik heb dit soms ook met mijn externe scherm op mijn MBP, ik kan het dan verhelpen door:

Control + Shift + Eject

Dat is de snelkoppeling voor het uitzetten van je scherm, daarna weer even met je muis bewegen om het scherm weer aan te krijgen, bij mij werkt dit tot nu toe altijd. Nog steeds een beetje vreemd, maar een snellere oplossing dan standby of stekker eruit.

[ Voor 13% gewijzigd door sroebert op 03-05-2009 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist ctrl + shift = eject geprobeerd en juist dan, bij het terug komen, gaat het scherm sneeuwen. 8)7

Verwijderd

Zijn er misschien nog meer mensen die ditzelfde probleem nu ook nog hebben?

Ik heb er namelijk op mijn Mac mini (oude model) ook last van in combinatie met de hp 2310i monitor aangesloten via dvi.
De monitor is door hp al gewisseld maar geeft geen oplossing voor het probleem. Probleem zit hem dus in de combinatie van de Mac mini (of met videokaart) met sommige monitors. Ik heb de monitor nu via vga aangesloten en dit gaat goed.
Volgens mij is er door Apple geen oplossing voor handen. :'( :'(

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb dit bij mijn Hackingtosh op mijn Samsung monitor via DVI, ik moet even wisselen tussen 2 inputs en dan doet ie het weer.

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb dit ook bij een iMac 27(late 2009) icm met een Samsung 2493HM.
Even inputs switchen verhelpt het probleem hier ook.

Verwijderd

Heb dit ook met m'n MBP 15" en een Dell SP2309W, bij m'n ander scherm (Samsung) heb ik hier geen last van.. Hangt dus van het scherm af denk ik :)

Verwijderd

Inderdaad, lijkt mij schermafhankelijk inderdaad, Maar om nu op de gok een scherm te kopen om te kijken of dit het probleem oplost gaat mij wat te ver :|

Ik heb trouwens de standaard meegeleverde mini-dvi naar dvi adapter al geruild voor een mini-displaypoort naar dvi (met bijbetaling!). Dit geeft geen verbetering.
@sebastius: toch vreemd dat je er op de Hackintosh ook last van hebt. Lijkt mij inderdaad een bevestiging dat het dus een driverprobleem is in MacOSX i.p.v. een hardwareprobleem.

Volgens mij hoeven we van Apple voorlopig geen oplossing te verwachten. Dit loopt al geruime tijd. :-(
Misschien is het een idee om een opsomming te maken van welke monitors dit probleem hebben in combinatie met MacOSX. :>
Pagina: 1