Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM59
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-05 09:19
Beste,

ik ben druk zoekende naar componenten voor mijn nieuwe systeem. Bij het zoeken naar een videokaart viel mijn oog al snel op de HD4870X2. Alleen ik heb hier nog sterke twijfels over......

voor:
- snelle kaart, 2 GPU's
- geen zorgen over Crossfire, een kaart doet het werk van 2 GPU's
- goedkoper dan 2x HD4890 in Crossfire

tegen:
- heel weinig mogelijkheden tot koeling (buiten standaard stock-cooler)
- de herrie die de stock-cooler zou geven volgens reviews en geruchten
- is de bandbreedte van één PCI-e 16x poort genoeg voor de 2 GPU's
- (als Crossfire WEL vaak meewerkt is 2x HD4890 zeker een optie)

Ik sta open voor al jullie ideeën, opmerking, tips, adviezen en alternatieven!

Alvast bedankt, _/-\o_

RM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2023

SUD

Klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 20:04
De Crossfire X op de 4870X2 is gewoon ingebouwd. Dat betekent niet dat je er geen "zorgen" over hebt. Sommige spellen zullen maar 1 gpu gebruiken. Dit heb je ook als je 2x 4890 in crossfire draait.
Bij mijn weten is een PCIe 16x slot RUIM voldoende voor een 4870x2 (confirm anyone?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

RM59 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:49:
Beste,

ik ben druk zoekende naar componenten voor mijn nieuwe systeem. Bij het zoeken naar een videokaart viel mijn oog al snel op de HD4870X2. Alleen ik heb hier nog sterke twijfels over......

voor:
- snelle kaart, 2 GPU's
- geen zorgen over Crossfire, een kaart doet het werk van 2 GPU's
[knip]
- (als Crossfire WEL vaak meewerkt is 2x HD4890 zeker een optie)
Je maakt hier een denkfout. Voor zowel de 4870X2 als de GTX295 geldt dat ze afhankelijk zijn van CF of Sli profiles in de drivers, net als bij dual-graka setups.
- is de bandbreedte van één PCI-e 16x poort genoeg voor de 2 GPU's
Waarom zou x16 niet voldoende zijn? Ik ken geen hogere pci-e 2.0 spec dan dat en zowel Ati als NVidia gebruiken het voor hun dual GPU kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Herrie van stock koeler is natuurlijk ook afhankelijk van de airflow in de case. Ik vind mijn X2 helemaal niet luidruchtig, zelfs tijdens het gamen niet. Wat veel mensen vergeten is dat deze 4870x2 is gebouwd om warm te mogen worden (in ruil voor stilte in mijn ogen) en de chips kunnen dit ook goed hebben, zelfs boven 100 graden. Bovendien kun je natuurlijk binnen een paar tellen een fan profiel maken of de snelheid pinnen op wat jij aannemelijk vindt qua geluidsproductie.

Ik heb op dit moment die 4870x2 al 8 maanden ongeveer in gebruik en heb nog niets beters gezien in ATI's kamp.

Succes met je keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM59
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-05 09:19
Hartstikke bedankt voor alle replies!
Ik ben er uit, ik drop de HD4870X2 en ga voor een HD4890.
Maar ik bouw m'n rig wel zo dat hij "Crossfire-ready" is, dus voorlopig houd ik het bij een toffe videokaart maar later koop ik er zeker weten nog een bij.
Mijn volgende vraag aan jullies is dus: Wat is de beste HD4890?
Het liefst een versie die al een beetje aangedikt is, standaard overclocked o.i.d.

Ik sta weer klaar voor jullie wijze woorden :+

RM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjimp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 21:00
Eergisteren is op de FP dit bericht gepost:

nieuws: Sapphire Atomic HD 4890 Vapor-X komt volgende week

Een HD4890 dus, van de fabriek uit overgeklokt en met een VAPOR-X koeler. Heb zelf wat onderzoek gedaan naar de VAPOR-X versie van de HD4870 en deze schijnt zowel goed als stil te zijn. Natuurlijk moet je er dan niet zelf een andere koeler op gaan zetten want dat zou zonde zijn ;)
Pagina: 1