Gigabyte HD4850 koeler vervangen voor AC S1 geeft error

Pagina: 1
Acties:

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Ik heb een Gigabyte HD4850 videokaart met een af fabriek gemonteerde Zalman koeler. Helaas maakt dit ding echt een flinke bak herrie en is de fanspeed helaas niet in te stellen. Aangezien ook te temperaturen niet wereld schokkend laag waren (75+ graden stressed) wilde ik niet gaan klooien met weerstandjes om de fan op een lager toerental te laten draaien, maar koos ik voor een nieuwe koeler.

Ik kocht een Arctic Cooling S1 rev2 passief koelelement en heb deze vandaag gemonteerd. Verder wilde ik een 120mm casefan ernaast gaan plaatsen die via een fancontroller bediend gaat worden.

Bij het opstarten van de pc krijg ik nu een error waarin ie loopt te miepen dat de stekker van de koeler er niet in zit (nou, ja da's terecht ;-)).

Ik heb reeds rond zitten neuzen op het forum, maar kom dit probleem verder niet tegen. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Je kan in je bios instellen dat hij voor geen enkele fout moet stoppen.

Ik kan niet direct op de juiste term komen, maar het moet iets zijn van:

Stop on error (Keyb/Floppy - Keyb - None - All)

Je moet de functie "Halt on error" op "None" zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door 0X55AA op 02-05-2009 21:11 ]

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2025
Of alleen op keyboard als je fan bent van leuke meldingen :)
Error: No keyboard present. Press F1 to continue.

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03-2025
Zal die videokaart geen bal schelen wat je nu wel of niet aanzet in de bios.
Kaartje meet waarschijnlijk de RPM van de videokaart koeler die er nu niet meer is.
Je zou kunnen proberen om als die case fan een 3 pins is het RPM signaal van dat ding op je videokaart gooien.

Hmz dit zier er niet best uit.

I installed a Accelero S1 on my HD4850, but now I get can boot 1 long and 3 short error beeps.
http://futuremark.yougame...m/showthread.php?t=102533
Heb ik gevonden voor je.

[ Voor 28% gewijzigd door r.stanneveld op 03-05-2009 07:48 ]

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 16:21
Stekkertje van je stock cooler monteren op de AC S1 en weer gewoon op de videokaart aansluiten. Werkt altijd wel.