Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-11 13:56
Ik heb Alles-in-1 Plus van Ziggo. De situatie is als volgt: modem staat beneden en is bedraad verbonden met de router die op zolder staat. PC1 op zolder is bedraad verbonden met de router. PC2 is draadloos verbonden met de router (Tomato firmware) via wireless-G.

Het probleem is als volgt. Wanneer ik de downstream helemaal voltrek (1 MB/s) via torrents, dan doet de telefoonverbinding het niet meer. Wanneer ik probeer te bellen dan gaat de telefoon aan de andere kant niet over. En wanneer ik gebeld wordt, dan gaat de telefoon hier niet over of hij geeft in gesprek aan. Wanneer ik de downstream limit op 500 kB/s, dan doet de telefoonverbinding het weer zonder problemen. Echter ook bij 750 kB/s ligt de telefoonlijn plat. Vrijwel direct nadat ik de snelheid weer limiteer doet de telefoonlijn het weer.

Is hier sprake van een brakke modem die de load niet aankan, of moet ik het probleem elders gaan zoeken? En zou het probleem opgelost zijn wanneer ik een bedrade verbinding ga maken?

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 19:16
Gabliboeba schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:56:
Ik heb Alles-in-1 Plus van Ziggo. De situatie is als volgt: modem staat beneden en is bedraad verbonden met de router die op zolder staat. PC1 op zolder is bedraad verbonden met de router. PC2 is draadloos verbonden met de router (Tomato firmware) via wireless-G.

Het probleem is als volgt. Wanneer ik de downstream helemaal voltrek (1 MB/s) via torrents, dan doet de telefoonverbinding het niet meer. Wanneer ik probeer te bellen dan gaat de telefoon aan de andere kant niet over. En wanneer ik gebeld wordt, dan gaat de telefoon hier niet over of hij geeft in gesprek aan. Wanneer ik de downstream limit op 500 kB/s, dan doet de telefoonverbinding het weer zonder problemen. Echter ook bij 750 kB/s ligt de telefoonlijn plat. Vrijwel direct nadat ik de snelheid weer limiteer doet de telefoonlijn het weer.

Is hier sprake van een brakke modem die de load niet aankan, of moet ik het probleem elders gaan zoeken? En zou het probleem opgelost zijn wanneer ik een bedrade verbinding ga maken?
Bij torrents? In dat geval wellicht teveel connecties openstaan?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ware het niet dat een modem natuurlijk helemaal niks van doen heeft met connecties. Een modem zorgt enkel voor de vertaling (modulatie) van het fysieke signaal op de ethernet poort naar een signaal dat geschikt is voor de coax kabel (en vice versa, demodulatie).

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 02-05-2009 20:02 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Ik weet niet hoe het bij Ziggo modems geregeld is qua QoS, maar trek je niet gewoon je hele upstream vol ipv je downstream? Over het algemeen is het juist die upstream die een stuk gelimiteerder is, en zonder upstreamcapaciteit geen telefoon natuurlijk :)

Lijkt me simpel te testen door een PC direct aan te sluiten op je modem en een beetje met een stuk software als NetLimiter te gaan spelen.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik heb altijd begrepen dat het telefonie gebeuren op een apart stukje frequentieband zat op de coax en geen onderdeel uitmaakt van het internetverkeer? Net zoals dat het TV signaal ook gewoon naast het internetverkeer loopt.

Het is afaik geen zuivere VoIP dus, al zou je dat met dergelijke klachten wel haast gaan denken.

Ik heb zo snel ook geen bron hier van, dus wellicht is het wel degelijk VoIP en zit je internetverkeer inderdaad het telefoonverkeer in de weg.

[ Voor 54% gewijzigd door Orion84 op 02-05-2009 20:15 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Gabliboeba
Aan de upstream ligt het niet. Deze kan ik gewoon voltrekken zonder problemen. Het ligt puur aan de downstream. Aantal connecties is al 'slechts' 30.

edit. Zojuist weer even geprobeerd. Ik kan met 1MB/s down wel bellen, maar alleen de andere kant kon mij horen. Op deze lijn hoorde ik de andere kant niet. Ook nadat ik download limiteerde naar 500 kB/s had ik nog steeds hetzelde probleem. uTorrent gebruikte maar 5 connecties.

[ Voor 48% gewijzigd door Gabliboeba op 02-05-2009 21:05 ]

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 19:16
Orion84 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:01:
Ware het niet dat een modem natuurlijk helemaal niks van doen heeft met connecties. Een modem zorgt enkel voor de vertaling (modulatie) van het fysieke signaal op de ethernet poort naar een signaal dat geschikt is voor de coax kabel (en vice versa, demodulatie).
router dan

• Gabliboeba
Ik had het probleem ook reeds met de vorige router. Recent een nieuwe gekocht (WRT54GL) met Tomato firmware geinstalleerd.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Sowieso, hangt de telefoon helemaal niet achter de router? Dus het lijkt me stug dat een router die het aantal connecties niet aan zou kunnen voor problemen bij telefonie kan zorgen.

[ Voor 29% gewijzigd door Orion84 op 02-05-2009 23:43 ]

• Gabliboeba
Daarnet zelfs het probleem gehad terwijl er amper internetactiviteit was. Ik had even met 1MB/s gedownload, en sindsdien deed de telefoon het niet meer. De andere kant kon mij wel verstaan, maar ikzelf kon niets horen. Na een modemreset doet de boel het weer.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
Zit de telefoon in de motorala van Ziggo aangesloten?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is het wel een Motorola of is het een Arris? Of iets anders?

Geef even volledige info. Dit klinkt als iets wat niet zou mogen gebeuren bij een packetcable telefonieverbinding, maar niet mogen en niet kunnen blijven twee verschillenden dingen :z

Belangrijk punt is om je P2P app uit te sluiten. Wat gebeurt er als je met een reguliere (HTTP of FTP) download de verbinding volledig plattrekt. Kun je dan ook niet bellen? En idem als je met een reguliere (FTP of HTTP) upload de verbinding die kant op plat trekt?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Het is toch bekend als je de hele lijn gebruikt om te downloaden, dat je telefonie niet goed werkt. Althans via adsl wel.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:27:
Het is toch bekend als je de hele lijn gebruikt om te downloaden, dat je telefonie niet goed werkt. Althans via adsl wel.
Maar we hebben het hier niet over ADSL. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:27:
Geen last van bij mijn adsl verbinding.Gewoon een kwestie van een goed modem kiezen of krijgen en goed instellen.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01
Nou ik heb bij me thuis ook vaak zat en lang genoeg gewoon 1.6MB/s getrokken uit usenet en telefonie bleef gewoon werken. Verschil met torrents is misschien wel dat ik maar 4 connecties gebruikte.
Als er andere aan het surfen waren (inclusief msn etc) capte ik me verbinding op 1.4MB/s en alles bleef werken (dus ook telefonie).
Kijk anders eens in je modem bij de signaal waardes. Downstream is +5Db tm -15Db nog goed. ideaal is rond de +1 db en onder de -15DB is er toch echt wel wat mis en zeer grote kans dat het binnen bekabeling betreft.
Upstream mag ergens rond de +50Db (42 a 60 mag dus) zitten (weet het niet meer precies uit me hoofd) en de SNR rond de 37.
ip adres is 192.168.100.1 (admin : motorola)

edit: PS van het weekend waren er wel wat telefonie storingen in provincie Utrecht.

[ Voor 5% gewijzigd door The-Source op 04-05-2009 19:38 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb sinds een aantal dagen ook problemen met telefonie van Ziggo. Ik ben niet de enige, check het algemene Ziggo topic maar eens.

• Gabliboeba
Even een kleine update. Ook als ik gewoon via ftp of http download heb ik hetzelfde probleem. De PC die bedraad verbonden is met de router kan zonder problemen met 10mbit downloaden.

Modem is een Scientific Atlanta EPC2203-NS

[ Voor 11% gewijzigd door Gabliboeba op 14-05-2009 20:12 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Denk dat het niet aan downloaden ligt. Ik heb ook Ziggo alles in 1 en bij mij valt de boel ook regelmatig uit. En niks brak modem ofzo, de lijn vliegt er gewoon uit terwijl internet het dan wel doet. Volgens mij loopt Ziggo gewoon te klooien de laatste tijd. Maar misschien kun je je vraag beter hier stellen: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-11 09:39
Hier bij mij is alles prima, me µTorrent draait goed (heb max UL speed ingesteld op 130 kB/s) en net even met me mobiele telefoon even naar me zelf gebeld, werkt prima

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Pagina: 1