Toon posts:

DVD's afspelen op Fujitsu Siemens V5535 met Vista Business

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views

Verwijderd

Topicstarter
Laptop gekocht en zeer tevreden. 160 Gb harde schijf / 2 Gb werkgeheugen / Vista Business.
Een film op DVD afspelen lukt echter niet. Telkens verschijnt de melding dat hij de DVD niet kan afspelen en dat de beeldscherminstellingen moeten worden gewijzigd. Deze staan ingesteld op de hoogste resolutie. Kent iemand dit probleem in combinatie met Vista Business.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:48

-ET-

Phone Home

Waarmee speel je de dvd af. Dat is toch wel redelijk belangrijk. Windows Mediaplayer? of powerdvd oid?

Verwijderd

Topicstarter
Windows mediaplayer zit er standaard op. Nu heb ik nog nooit zelf DVD's afgespeeld op een laptop omdat ik voorheen een heel oudje had met windows 98 en 6 Gb harde schijf. Antiek dus en films daarop draaien kan gewoon niet. Om die reden ben ik tot op heden beslist nog geen intensieve gebruiker van mullti-media. Ik zie echter bij heel veel mensen dat ze er simpelweg een schijf instoppen en dat de film dan gewoon direkt start.
Heb je enige suggestie wat betreft instellingen of moet ik daar iemand bijhalen die daar goed in thuis is.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Vista Business heeft geen dvd codec aan boord. Je moet dus een 3rd party programma installeren ala WinDVD of PowerDVD om de mogelijkheid te krijgen om DVD's af te kunnen spelen.

De Vista Home Premium en Ultimate versies hebben wel een dvd codec aan boord.

Hier stond een dode link.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica