Jaunty kernel op Hardy met kernel updates

Pagina: 1
Acties:

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Voor mijn Sis onboard M662 vga op een Intel D201GLY2 zijn er geen drivers die werken met de nieuwe xorg 7.2>. En voor een Haupage Nova TD-500 heb ik een nieuwe kernel nodig Intripid >.
Als ik nou mooi voor de kernelupgrades Jaunty kan gebruiken heb ik er helemaal geen om kijken meer na.
Zou ik bepaalde packages met apt kunnen selecteren automatisch met de nieuwste distro ?
Een google zoektocht leverde niet de juiste resultaten op. Het zal er denk ik wel op uitdraaien dat ik losse debjes moet downloaden.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
dat is misschien wel mogelijk dmv pinning. Maar waarom upgrade je dan niet gewoon je installatie. Dat is iig aanzienlijk makkelijker.

• lamko
Dan krijg ik een nieuwe xorg die ik niet wil.
Wat ik ondertussen nog geprobeerd heb is dat Jaunty gepakt heb en de xorg pakketen gepakt heb van hardy alleen start mijn hele x dan niet meer op. Denk teveel afhankelijkheden en nieuwe functie die zorgen dat het hele pakket niet meer werkt. Dus heb ik dat maar weer teruggedraaid daarom via de andere kant.
Hardy met Jaunty kernel

[ Voor 78% gewijzigd door lamko op 03-05-2009 14:55 ]

Verwijderd

Volgens mij, kun je beter een custom kernel voor je hardy bouwen.

Zie :

https://help.ubuntu.com/community/Kernel/Compile

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:01
Je kunt AFAIK gewoon een kernel van een andere ubuntu versie installeren. Andere optie die je hebt is een kernel van Debian lenen, die zouden het ook gewoon op Ubuntu moeten doen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-01 20:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hier een Ubuntu Forum topic over Gutsy met de Hardy kernel, je kan 'm gebruiken voor jouw eigen doeleinden om van Hardy de Jaunty kernel te nemen.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=646755
Wat ik had gedaan wat er daar staat toen, en ook met m'n 8.10 install op m'n pc nu, is de Jaunty repo toegevoegd, headers updaten, kernel selecteren en installeren, en vervolgens de repo weer uitschakelen. Je kan met apt-priority oid aangeven om de jaunty repo onder de Hardy repo moet komen voor updates ed.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• lamko
Perfecte oplossing Hero of Time, precies wat ik zocht!
Hmm, mooi dat het zo makkelijk kan was het apt-pinning van Debian helemaal vergeten en die is er juist voor om onderscheid te maken tussen stable, unstable en testing maar nooit aangedacht dat dit ook op de ubuntu manier kan met verschillende releases. Ik wou zelf eerst al heel moeilijk via een script handmatig debs van de repository's downloaden. Blij dat dat niet hoefde!

Pagina: 1