[Keuze laptop] Op basis van koeling/geluidsvolume

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:04
Ik heb de hele NBGG doorgelezen, maar nergens word ingegaan op de temperatuurs ontwikkeling van de laptop.
In Augustus ga ik emigreren naar de tropen, en wil graag een nieuwe laptop meenemen. Maar wel eentje die stil is op het moment dat hij/zij moet gaan koelen.
Nu heb ik Toshiba Sattelite A100, maar als die gaat koelen maakt hij best veel geluid.
Aangezien de termperatuur daar best hoog is zal de laptop veelvuldig de fans wat hoger laten draaien om te koelen. En nu wil ik natuurlijk niet constant met een 'fohn' op de tafel zitten.
Wie weet op welke technische gegevens ik hiervoor kan letten ?
Zelf kan ik daar niet goed antwoord op vinden, of de gegevens worden niet vermeld.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Reviews zoeken en ervaringen lezen? Kijken of fabrikanten geluidsspecificaties leveren.
Zoeken op "Silent Laptop" levert al veel op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:04
Tsurany schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:14:
Reviews zoeken en ervaringen lezen? Kijken of fabrikanten geluidsspecificaties leveren.
Zoeken op "Silent Laptop" levert al veel op.
OK, ik kwam niet op silent laptop. Ik heb al de nodige reviews gelezen, maar ik wil een nieuwe laptop. En vaak gaat hem oude reviews.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat je voor een stille laptop sowieso het meeste kans gaat hebben bij laptops die niet in de markt gezet worden als desktop vervangers of performance laptops. Je kan dus best zoeken naar laptops die een zeer zuinige CPU hebben en een IGP in plaats van een losse videokaart.

Niet dat je er veel mee bent, maar mijn oude Pentium M kan ik zo undervolten dat bij standaard gebruik de ventilator nooit hoeft aan te slaan. Met een moderne Core 2 Duo zal dat al heel wat moeilijker gaan.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:07
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.