Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Internetverbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Dell XPS 420 met 32-bit Vista erop (met alle laatste updates). Sinds ongeveer een maand heb ik het probleem dat ik geen verbinding kan maken met internet. In eerste instantie gebeurde het steeds na ongeveer een uurtje surfen en kon een reboot het verhelpen, maar de laatste tijd is het een continue probleem. Ik krijg linksonder in Internet Explorer een zwarte klok in beeld en geen enkel programma kan nog verbinding maken. Ik post m'n probleem in de OS-categorie omdat ik vrijwel zeker weet dat Vista verantwoordelijk is voor het probleem. Als ik dezelfde internetkabel overhang naar m'n XP-machine werkt de verbinding feilloos.

Als ik netwerkproblemen probeer op te lossen via de MSN-messenger krijg ik de melding:
"Foutcode 80072ee7. Je DNS kan geen IP-adressen oplossen"

Dit is wat ik al geprobeerd heb:
- Verbinding testen op een andere pc. Zoals gezegd ik hang de kabel over naar de XP-pc en de verbinding werkt probleemloos.
- Firefox installeren. Zelfde probleem, dus het ligt niet aan IE.
- DNS flushen. Via search op andere sites kwamen velen met deze oplossing. In CMD ipconfig /flushdns intikken en vervolgens restarten lost het probleem op voor ongeveer vijf minuten. Daarna is het hetzelfde liedje. Hetzelfde geldt voor /release en /renew wat Microsoft zelf aangeeft op http://messenger-supportn...4344EABEA1DF3E2!111.entry
- Scannen op ad/spy/malware. Ik heb de nieuwste definities geladen nadat ik de DNS geflushed had en een complete scan gedaan. Niets gevonden
- Virusscan, idem aan malware scan, geen resultaat.
- Firewall / virusscanner uitzetten, geen resultaat.
- Internet add-ons gecheckt, maar alleen Java, Flash en XML DOM Document van Microsoft zelf staan ingeschakeld, geen gekke dingen. Ik heb geprobeerd IE zonder add-ons te laden om te kijken of de connectie dan bleef, maar vrijwel geen enkele pagina laad dan nog dus dat is een beetje hopeloos testen.

Als iemand ook maar enig idee heeft dan hoor ik het graag, ik wordt er een klein beetje wanhopig van. |:(
Ik ben geen tech-goeroe helaas, dus mocht het een behoorlijk technisch idee zijn dan wordt wat uitleg op prijs gesteld ;)

Als je een beeld wilt hebben bij de zwarte klok die ik bedoel kun je die in dit topic terugvinden
http://www.howtogeek.com/...he-black-clock-in-ie-mean

Alvast bedankt voor de input!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 18:13 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:02:
Ik krijg linksonder in Internet Explorer een zwarte klok in beeld en geen enkel programma kan nog verbinding maken. Ik post m'n probleem in de OS-categorie omdat ik vrijwel zeker weet dat Vista verantwoordelijk is voor het probleem.
Riight.
Wat bedoel je met een zwarte klok?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dit bedoel ik met een zwarte klok ;p
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:02:

Als je een beeld wilt hebben bij de zwarte klok die ik bedoel kun je die in dit topic terugvinden
http://www.howtogeek.com/...he-black-clock-in-ie-mean

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb je de laatste drivers voor je netwerkkaart geinstalleerd?
Netwerkkaart Drivers voor Dell XPS 420 - Vista 32Bit

Je hebt ook Intel een Intel Diagnostics Utility voor je netwerkkaart. Ik raad je aan deze even te draaien en kijken wat daar uit komt. Intel is voor Dell de fabrikant van je netwerkkaart.
Intel 825xx Gigabit Platform LAN Network Device - Diagnostics Utility

Daarmee sluit je uit dat er niks met je netwerkkaart aan de hand is.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 02-05-2009 20:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik heb de driver geïnstalleerd maar dat hielp nog niet. Ik heb de diagnose uitgevoerd, hieronder de resultaten:

-----------------------------------------------------------

Connectie

Verbindingstest is gelukt

Testdetails

Deze adapter is geconfigureerd voor het
automatisch ophalen van een IP-adres.
De adapter heeft een IP-adres toegewezen
gekregen van een DHCP-server.

Opdracht Ping verzenden naar Gateway 192.168.123.254
: Geslaagd
Opdracht Ping verzenden naar DNS 212.54.40.25
Opdracht Ping verzenden naar DNS 212.54.35.25
Voor deze verbinding is geen WINS-server beschikbaar.
Opdracht Ping verzenden naar Netwerk 192.168.123.254

Verbinding

De adapter is geconfigureerd zodat met
de verbindingspartner wordt onderhandeld
over de snelheid, maar 1000 Mbps is niet
gekozen als een van de mogelijke snelheden.

De instellingen voor snelheid en duplex
konden niet betrouwbaar worden gedetecteerd.
Mogelijke instellingen voor snelheid en
duplex zijn 100 Mbps full-duplex en 100
Mbps half-duplex.

(onder het tabje verbindingssnelheid staat inderdaad dat de verbindingsstatus 100Mbps/full-duplex is)

Kabel

Geen problemen met de kabel gevonden.

Testdetails

Polariteit : Normaal

Hardware

EEPROM/test : Geslaagd
FIFO/test : Geslaagd
Registertest : Geslaagd
Interrupttest : Geslaagd
Loopbacktest(s) : Geslaagd

Alleen de verbindinstest geeft dus niet direct een positief resultaat, maar ik weet niet of het niet "betrouwbaar kunnen detecteren van snelheid en duplex" de oorzaak van het probleem is... onder de verbindingsstatus staat duidelijk dat er wel verbinding is. Voor de volledigheid maar even de uitleg van de verbindingstest:

Deze tests bepalen welke mogelijkheden de adapter en de verbindingspartner hebben.

Huidige status van verbinding controleren: Geeft de huidige snelheid van de adapter weer.

Met deze test worden ook de status van de lokale ontvanger en de status van de ontvanger op afstand weergegeven:

Status lokale ontvanger: Geeft aan of de kabelconnector die is aangesloten op de adapter in staat is verkeer te verwerken. Als het resultaat van de lokale test negatief is, controleert u de connector op breuken en verkeerde bedrading.
Status ontvanger op afstand: Geeft aan of de kabelconnector die is aangesloten op de verbindingspartner door een set tests is gekomen. Als het resultaat van de test negatief is, controleert u de connector op breuken en verkeerde bedrading.
Dit is een on line test. Dit houdt in dat de verbinding van de adapter tijdens de test niet wordt verbroken.

Opties voor optimale verbindingssnelheid controleren: Geeft een aanbevolen instelling voor snelheid en duplex weer op basis van de mogelijkheden van de adapter, verbindingspartner en netwerkkabels. De test geeft resultaten van de pogingen om een verbinding te maken met de verbindingspartner met elke mogelijke snelheid en instelling voor de duplexmodus.

Dit is een off line test. Tijdens de test wordt de verbinding van de adapter verbroken.

Waarschuwing: tijdens deze test is de netwerkverbinding uitgeschakeld.

Verder weet ik niet wat "Voor deze verbinding is geen WINS-server beschikbaar" betekent en of dat belangrijk is.

Tijdens het uitvoeren van de test had ik trouwens geen internetverbinding meer. De zwarte klok stond er alweer. Wat ik dus ook gek vind is dat wanneer ik de DNS flush en opnieuw opstart ik vijf tot tien minuten moeiteloos kan internetten e.d. Pas daarna slaat ie weer vast.

• Turdie
WINS is uit het verleden dit tegenwoordig alleen nog wordt gebruikt in bedrijfsnetwerken, thuis heb je dat niet nodig, dus zo te zien is in ieder geval je verbinding in orde.

Wat je kunt doen:

Je System Event-Logs door kijken op de volgende manier:
Start -> Run -> Eventvwr -> Windows Logs -> System

We zijn dan vooral geïnteresseerd in de Errors. Als je zo'n event opent zit er onderaan een knopje om ze te kopieren.

Met welk programma heb je op Spyware gescand trouwens?

Ik kwam trouwens dit tegen op het Dell Forum:
No Internet Connection with Norton and/or PC-Cillin
Computers with Norton and/or PC-Cillin installed may be unable to connect to the internet. Repairing the connection will often re-establish it temporarily; however the issue will reoccur after a reboot. This issue is being caused by the Common Firewall Driver portion of those softwares. As a workaround, disable the Common Firewall Driver in Vista.
* To disable it go to Control Panel- Network and Sharing Center- Manage Network Connections
* Open the Connections properties (WLAN or LAN)
* Uncheck the Common Firewall Driver
* Click Ok
* Restart the PC
Bron: XPS 420 FAQ

Is dit relevant voor je?

Edit:
Vaak als je nieuwe drivers installeert is het handig om even je netwerk adapters te verwijderen, en daarna te herstarten dan komen ze opnieuw terug
Je doet dat op volgende manier
Start -> Run -> compmgmt.msc
Da ga naar je naar de Device Manager
Dan klik je op Network Adapters
Rechtermuisknop op je netwerkadapter en dan kiezen voor uninstall. Verwijder dan de Intel adapter.
Dan bovenaan kiezen voor Action -> Scan for Hardware changes
Herstarten
Dan is je netwerkadapter weer terug, controleer dat ook even

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 02-05-2009 22:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de netwerkkaart verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zoals je hierboven aangeeft. Na het opnieuw opstarten kon ik weer zeven minuten internetten =)

Het Norton/PC-Cillin verhaal heb ik ook gecheckt, al gebruik ik zelf AVG als virusscanner en de standaard Windows Vista Firewall (ZoneAlarm staat er ook nog op, maar niet aan). De Common Firewall Driver staat geheel niet in het rijtje, dus ook die optie kan van tafel helaas.

Voor spyware scannen gebruik ik Lavasoft AdAware.

Wat wellicht wel verder kan helpen is het systeemlogboek. Ik heb de hele middag zitten restarten nadat de verbinding weer was vastgelopen en zag bij vrijwel elke cyclus de volgende twee foutmeldingen staan (in deze volgorde):

--------------------------------------------

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-HttpEvent
Datum: 2-5-2009 16:55:15
Gebeurtenis-id:15016
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: Bob-prive
Beschrijving:
Kan het beveiligingspakket Kerberos voor verificatie vanaf de server niet initialiseren. Het foutnummer is opgenomen in het gegevensveld.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-HttpEvent" Guid="{7b6bc78c-898b-4170-bbf8-1a469ea43fc5}" EventSourceName="HTTP" />
<EventID Qualifiers="49152">15016</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2009-05-02T14:55:15.514Z" />
<EventRecordID>75899</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="368" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Bob-prive</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data Name="DeviceObject">\Device\Http\ReqQueue</Data>
<Data Name="SecurityPackage">Kerberos</Data>
<Binary>000004000200300000000000A83A00C00000000000000000000000000000000000000000000000000E030980</Binary>
</EventData>
</Event>

Bron: Service Control Manager
Datum: 2-5-2009 16:55:57
Gebeurtenis-id:7000
Niveau: Fout
Beschrijving:
De SessionLauncher-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.

Gebeurtenis-XML:
<System>
<Provider Name="Service Control Manager" Guid="{555908D1-A6D7-4695-8E1E-26931D2012F4}" EventSourceName="Service Control Manager" />
<EventID Qualifiers="49152">7000</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<TimeCreated SystemTime="2009-05-02T14:55:57.000Z" />
<EventRecordID>75995</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
<Security />
</System>
<EventData>
<Data Name="param1">SessionLauncher</Data>
<Data Name="param2">%%3</Data>
</EventData>
</Event>

Nadat ik de netwerkkaart opnieuw had geïnstalleerd had ik bovenstaande foutmeldingen niet, maar alleen onderstaande waarschuwing die ook al regelmatig in de herstartsessies naar voren komt. Ik heb daarna nog het hele riedeltje van flushen en opstarten opnieuw gedaan om te kijken of dit consequent was, maar toen bleef de waarschuwing weer achterwege en waren de twee foutmeldingen weer terug. Wat ik zelf dan weer bijzonder vind is dat op het moment van vastslaan van de verbinding geen registratie wordt gedaan in het systeem. Beide fouten lijken zich ogenschijnlijk al een willekeurig aantal minuten eerder voor te doen.

Bron: e1express
Datum: 2-5-2009 23:23:12
Gebeurtenis-id:27
Niveau: Waarschuwing
Beschrijving:
Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 27 van bron e1express niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.

Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.

De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:

\Device\NDMP2
Intel(R) 82566DC-2 Gigabit Network Connection

de berichtbron is aanwezig, maar het bericht kan niet in de tekenreeks/bericht-tabel worden gevonden

Gebeurtenis-XML:
<System>
<Provider Name="e1express" />
<EventID Qualifiers="40964">27</EventID>
<Level>3</Level>
<Task>0</Task>
<TimeCreated SystemTime="2009-05-02T21:23:12.692Z" />
<EventRecordID>76695</EventRecordID>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>\Device\NDMP2</Data>
<Data>Intel(R) 82566DC-2 Gigabit Network Connection</Data>
<Binary>0000040002003400000000001B0004A00000000000000000000000000000000000000000000000001B0004A0</Binary>
</EventData>
</Event>

Ik heb "e1express" gegoogled, maar alle verschillende onderwerpen die dan naar voren komen wordt ik vooralsnog niet veel wijzer van...

_/-\o_

• Turdie
Dit lijkt een bekend probleem te zijn op andere Dell systemen. Voor dit systeem kan ik daar nog niks over terugvinden.

Zie ook hier: Event ID 27 Source e1express

Lan Adaptor dropping out

Ik adviseer je contact op te nemen met Dell.

Lavasoft Ad-ware, zou ik zelf niet gebruiken, ik heb een tijd geleden gelezen dat, dat pakket zelf vol met Spyware zit, de bron weet ik helaas niet meer. Je kunt beter Windows Defender gebruiken, wat ingebouwd zit in Vista.

[ Voor 68% gewijzigd door Turdie op 03-05-2009 02:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een BIOS update gedaan van A04 naar A06. Dat helpt ook al niet. Ik ga idd wel even contact opnemen met Dell. In ieder geval bedankt Shadowman voor al je hulp en ik laat wel weten wat eruit komt.

• erk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-11 13:10

erk

:( 8)7 Ik heb ook een Dell XPS 420 en na 15 minuten tot 30 minuten valt het internet weg.

Ik heb een 32 bit versie Vista Home Premium.
Op een oudere Dell Pentium 4 met Windows XP Home editie heb ik nergens last van.
Ik heb al de netwerk drivers vervangen door die van Intel en de snelheid op 100mbit gezet, bios vervangen en updates van microsoft uitgevoerd.
Volgens de Internet Forums is dit de beroemde Vista bug, maar hoe je die oplost ik weet het niet.

Hebben jullie soms een oplossing.

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
erk schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:26:
:( 8)7 Ik heb ook een Dell XPS 420 en na 15 minuten tot 30 minuten valt het internet weg.

Ik heb een 32 bit versie Vista Home Premium.
Op een oudere Dell Pentium 4 met Windows XP Home editie heb ik nergens last van.
Ik heb al de netwerk drivers vervangen door die van Intel en de snelheid op 100mbit gezet, bios vervangen en updates van microsoft uitgevoerd.
Volgens de Internet Forums is dit de beroemde Vista bug, maar hoe je die oplost ik weet het niet.

Hebben jullie soms een oplossing.
Hmm... niemand reageert meer hier. Ik hoop dat ik dit topic ff mag kapen want ik heb een soortgelijk probleem:

Kabelmodem -> Netgear WNR3500 -> HP ProCurve 1800-24G

Aan de procurve hangt een PC met vista, PC met Windows XP en nog wat netwerkapparatuur.

Eens in de zoveel tijd verliest m'n PC met Vista gewoon de netwerkverbinding. Pingen naar de switch lukt niet meer (naar geen enkel netwerkapparaat, ook niet de Windows XP bak) en naar de router dus automatisch ook niet. Vanaf de Windows XP machine kan ik, op hetzelfde moment wél overal heen pingen én internetten.

Vista bak was een Vista 32 bit, met een Asus M2V moederbord. Heb het moederbord vervangen voor een Asus P5K en een schone installatie uitgevoerd (Vista 64 bit). Probleem blijft dus.

Geen firewall, virusscanner is Symantec Antivirus 10.2. Alles is legaal en geactiveerd.

Op het moment dat de netwerkverbinding wegvalt, verschijnt er in het pictogram van de netwerkverbinding een uitroepteken. In "Network and Sharing center" zie ik op de afbeelding van het netwerk bij de eerste verbinding (van PC naar "Network") ook een uitroepteken.

Handmatig resetten van de netwerkadapter verhelpt het probleem weer. Ook als ik een paar minuten wacht komt de verbinding weer terug. Echter na een tijdje (soms 10 minuten, soms een uur) is het probleem er weer.

Iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken? (En hopelijk voor de TS heeft hij ook iets aan de oplossing/workaround die misschien gepost gaat worden)

[ Voor 5% gewijzigd door ProCal op 31-07-2009 19:46 ]

Verwijderd

OS Vista Home Pre, heb hetzelfde probleem gehad ,ook als TS, naar uuren zoeken bleek het in AVG ,link scanner te zitten ,link scanner out gezet probleem over.

• ProCal
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:57:
OS Vista Home Pre, heb hetzelfde probleem gehad ,ook als TS, naar uuren zoeken bleek het in AVG ,link scanner te zitten ,link scanner out gezet probleem over.
Mm... Okay, maar ik gebruik SAV als virusscanner... Zou het probleem dáár in zitten?? Zal toch niet?
Overigens is het in mijn geval Win Vista Ultimate 64bit

Verwijderd

ProCal. SAV verwijderen and see what happens .

• ProCal
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:17:
ProCal. SAV verwijderen and see what happens .
Nou dat heeft het probleem dus ook niet verholpen... Gisteravond na dit bericht SAV verwijderd, alles is weggehaald, PC opnieuw opgestart en het probleem is er nog steeds.

Iemand anders nog een idee?

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Op het moment dat je verbinding niet meer werkt. Open Start -> CMD

Toets ipconfig /all (Heb je nog een ip-adres? Post resultaat hier)

Ping het ip-adres wat achter standaard gateway(default gateway) staat.

Ping 213.239.154.35 (tweakers.net)

Ping www.tweakers.net

nslookup tweakers.net

tracert 213.239.154.35

Misschien heb je sommige dingen al geprobeerd, maar dit zijn een paar diagnostische hulpmiddelen om uit te zoeken waar het mis gaat.

[ Voor 0% gewijzigd door Cai op 02-08-2009 13:12 . Reden: typo ]

• ProCal
Cai schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:12:
Op het moment dat je verbinding niet meer werkt. Open Start -> CMD

Toets ipconfig /all (Heb je nog een ip-adres? Post resultaat hier)

Ping het ip-adres wat achter standaard gateway(default gateway) staat.

Ping 213.239.154.35 (tweakers.net)

Ping www.tweakers.net

nslookup tweakers.net

tracert 213.239.154.35

Misschien heb je sommige dingen al geprobeerd, maar dit zijn een paar diagnostische hulpmiddelen om uit te zoeken waar het mis gaat.
Hoi, bedankt voor je reply.

Ik heb op m'n netwerk alleen statische IP-adressen. IP heb ik dus sowieso nog, ik kan alleen niet meer naar buiten pingen. Zelfs m'n switch (eerste apparaat waar m'n PC aan hangt) kan ik niet meer bereiken. De router, die daar weer achter hangt, dus ook niet.

Pingen naar andere adressen, gateways, IP-adressen, traceroutes en NSlookups gaat dus ook niet... En het is de énige PC die dit probleem veroorzaakt. Zoals ik in m'n startpost al vermeldde, Windows XP machine heeft geen problemen. Overigens, een PS3 en een andere Vista PC (32 bit ultimate) die in hetzelfde netwerk hangen, geen problemen mee.

Het kutte is ook, dat het probleem zich niet altijd op dezelfde momenten voordoet. In het logboek staat ook niets.

edit: Nog ter informatie, wat ik zelf nog meer heb gedaan (buiten het verwijderen van de virusscanner):

QoS Packet Scheduler uitgezet. (Die zet ik normaalgesproken altijd uit maar was na de herinstallatie van m'n PC onlangs, vergeten dit te doen.) Geen resultaat dus.

Verder IPv6 uitgezet en de Link-Layer Topology Discovery Mapper I/O Driver en Responder uitgevinkt. Mocht allemaal niet baten.

NIC op auto, 1000/full zetten (of 100/full/half) maakt ook niet uit.

Edit 2: Zojuist heb ik "wake-up capabilities" uitgezet (misschien wordt er een pakketje over het netwerk heengestuurd waar m'n NIC van over de zeik raakt) en er is een optie "Sleep speed down to 10M" die heb ik ook op Disabled gezet. (Hoewel m'n pc nooit in sleep oid gaat want dat staat allemaal uit)

[ Voor 22% gewijzigd door ProCal op 02-08-2009 13:46 ]

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:57
Ik heb zelf destijds dit probleem opgelost met een andere netwerkkaart.

• ProCal
merauder schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:29:
Ik heb zelf destijds dit probleem opgelost met een andere netwerkkaart.
Ik heb een ander moederbord genomen...

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:57
ProCal schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:57:
[...]

Ik heb een ander moederbord genomen...
Probleem was in deze een stervende netwerk kaart.

Verder zou systeemherstel nog een optie kunnen wezen. Misschien dat een update/bugfix de ellende met zich meebrengt.

Verwijderd

Ik heb iemand van het IE team op zijn blog gevraagd wat hier de oorzaken voor zouden kunnen zijn:

Zijn eerste antwoord:
"Typical culprits here are exhaustion of the connection pool (e.g. no available connections) or proxy problems. You might try navigating that tab to a different host and/or turning on Fiddler to see if the request even hits the wire."

Helaas weet ik niet hoe ik de connection pool kan controleren.
Wel heb ik het idee dat het op een laptop met een de mindere Vista home basic versie vaker voorkomt (misschien heeft die lagere resource quota's ???)

edit:
Men kan proberen de connectie limieten op te rekken
Limiet: vergroten: http://www.enhanceie.com/dl/fixHTTPMax.reg
En weer ongedaan maken: http://www.enhanceie.com/dl/UndoHTTPMax.reg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 10:15 ]

• SartriX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Hey mensen,

Ik heb hetzelfde probleem sinds mijn nieuwe computer 1 week terug. Ik hoorde het probleem al eerder van mijn vriendin die een maand eerder een nieuwe computer kreeg, ook met Vista.

In mijn geval zit er geen vaste tijd aan vast, maar op de duur vallen de HTTP verbindingen dood, voor zowel firefox als IE, als andere andere browsers of tools die over HTTP iets aan't downloaden zijn of trackers controleren. Alle andere zaken zoals online games, SSH, FTP, MSN, ICQ, ping, etc blijft gewoon consistent doorwerken. Zelfs https verbindingen blijven wel werken.

De DNS blijft pingbaar ook wanneer dit voorkomt, en de browser's feedback zegt ook dat de website wel gevonden is (eg DNS resultaat), en blijft dan eeuwig hangen op de daadwerkelijke HTTP request.

Verder blijft de XP laptop het gewoon doen, net als bij Code808, en kan ik weer voor beperkte tijd internetten na een harde reboot. Het heeft btw niks te maken met een slechte wake up uit een standby, omdat het al op slot gaat bij continu gebruik na een verse start.

Verder wat gegevens voor mijn geval:
- Systeem is 1 week vers met Vista 64 home basic
- Alle updates gedraaid
- Interne Vista Firewall uitgeschakeld
- AVG 8.5
- ZoneAlarm
- Moederbord: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P (dus onboard realtek ethernet van AMD 790X + SB750 Chipset)

Vriendin heeft ook Vista 64 / AVG / ZoneAlarm

Wat mij wel opviel is een flinke lijst aan openstaande verbindingen op poort 80 volgens netstat (tijdens het probleem). Geen screenshot bij de hand aangezien ik op't werk ben atm.

Error 91265748: Incompetent usererror, please replace user.

• SartriX
Op basis van een hoop zoeken kwam ik via via via bij http://www.webologist.co....mment-page-1#comment-8619 terecht. Een commentaar van de blog entry daar heeft mij geholpen het verder te localizeren tot het daadwerkelijke probleem:

AVG LinkScanner.

Code808, weet niet of jij ook AVG gebruikt, maar if so, schakel dan eens alle LinkScanner settings uit. Bij zowel mij als mijn vriendin heeft dat -direct- resultaat gehad, zonder herstart van Vista.

Verwijderd

Ik las net op de AVG forums een mogelijk gerelateerd issue:
http://forums.avg.com/ww....=thread&act=show&id=11615

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 07:40 ]

• SartriX
Hah, dat was mijn post :P

Verwijderd

Hihi, het internet is maar klein
Pagina: 1