Browsershots doet iets fout?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik nou al bijna drie uur twee requests lopen bij browsershots.org. Twee pagina's beide in FF 1.5 en 2.0 op Windows. Bij het aanvragen van de screenshots stond er dat het een half uur zou duren. Ik zit nou dus al drie uur lang te wachten terwijl ik in die tijd makkelijk deze versies van FF kunnen downloaden op een oude PC en zelf kunnen testen. Weet iemand wat er aan de hand is? Er staat nu dus al twee en een half uur lang dat het nog drie minuten duurt. Heeft iemand anders hier ook last van?

Toch best kwalijk. Ik verdoe zo m'n tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdoe voortaan minder je tijd en installeer een virtualizatie-omgeving waarin je kunt testen. Dat scheelt je een hoop ellende en kost je ook niet eens een oude PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:17

crisp

Devver

Pixelated

Een screenshot zegt uiteindelijk veel minder dan de browser zelf, en op het moment dat blijkt dat je toch iets moet aanpassen (voor die twee man en een paardekop die nog Firefox 1.5 of 2.0 gebruiken) sta je daar weer in de wachtrij.
terwijl ik in die tijd makkelijk deze versies van FF kunnen downloaden op een oude PC en zelf kunnen testen
waarom doe je dat dan niet? Het hoeft niet eens op een oude PC want je kan ze prima in een aparte directory naast je huidige Firefox installeren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:37:
Verdoe voortaan minder je tijd en installeer een virtualizatie-omgeving waarin je kunt testen. Dat scheelt je een hoop ellende en kost je ook niet eens een oude PC.
Oude PC is hier naast me aanwezig hoef ik alleen maar te booten. Ook een VM is geen probleem, maar ik vind het gewoon makkelijk om de URL in te voeren en een paar browsers te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:17
GWTommy schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:39:
[...]

Oude PC is hier naast me aanwezig hoef ik alleen maar te booten. Ook een VM is geen probleem, maar ik vind het gewoon makkelijk om de URL in te voeren en een paar browsers te selecteren.
Maak een leuk .bat scriptje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het hangt bij browsershots er maar net vanaf hoeveel factorys er beschikbaar zijn. En ja, dat kan vaak heel lang gaan duren (zeker met antieke browsers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Na 5 uur wachten heb ik toch maar gekozen om een VM op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
Van firefox zijn er standalone edities verkrijgbaar zodat je 3,2 en 1 naast elkaar kan draaien.

Iig zelf controlleer ik alleen op de nieuwste versies bij de non-ie-browsers, aangezien dit vaak om mensen gaat die toch wel updaten en de oudere versies dus te verwaarlozen zijn.

Daarnaast komt ook nog eens dat het meestal gewoon ook wel werkt in de 'iets' oudere browser versies.

Bij IE is het een ander verhaal, daar support ik momenteel tot en met 2 versies terug, helaas.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je kan ook betalen voor BrowserShots, heb je het heel rap :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
ZpAz schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:17:
Van firefox zijn er standalone edities verkrijgbaar zodat je 3,2 en 1 naast elkaar kan draaien.

Iig zelf controlleer ik alleen op de nieuwste versies bij de non-ie-browsers, aangezien dit vaak om mensen gaat die toch wel updaten en de oudere versies dus te verwaarlozen zijn.

Daarnaast komt ook nog eens dat het meestal gewoon ook wel werkt in de 'iets' oudere browser versies.

Bij IE is het een ander verhaal, daar support ik momenteel tot en met 2 versies terug, helaas.
Ja meestal werkt het wel goed, maar ik wilde het toch even oplossen.
Snake schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:34:
Je kan ook betalen voor BrowserShots, heb je het heel rap :)
Ik heb niet zo veel geld over om even te laten zien hoe mn site er in een paar browsers er uit ziet. Ik werk bij de AH voor 3 euro per uur, dan is het een ander verhaal haha. Zeker niet na gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dan luister naar hierboven: Er zijn _GRATIS_ images voor IE6 en IE7.

Met Vista en XP.

En Virtual PC is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Virtual PC is inderdaad gratis, maaar....
System Requirements

Supported Operating Systems: Windows Server 2003, Standard Edition (32-bit x86); Windows Server 2003, Standard x64 Edition; Windows Vista Business; Windows Vista Business 64-bit edition; Windows Vista Enterprise; Windows Vista Enterprise 64-bit edition; Windows Vista Ultimate; Windows Vista Ultimate 64-bit edition; Windows XP Professional Edition ; Windows XP Professional x64 Edition ; Windows XP Tablet PC Edition
Het draait enkel op Pro/Business, en niet op Home (XP).

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is is als je site er netjes uit komt te zien op IE6 en Firefox, het over het algemeen wel goed zit. Als je de vergelijking dan nog eens doet op browsershots (overigens een gratis dienst, niets over te verwijten toch?) dan zijn er altijd verouderde of enkele browsers die wel sommige dingen niet correct weergeven. Daar lig ik eerlijk gezegd ook niet zo wakker van want de meeste browsers zijn nog steeds IE & FF op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

RaZ schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:23:
Virtual PC is inderdaad gratis, maaar....

[...]

VirtualBox dan. Is ook gratis en draait op zo'n beetje alles.

[ Voor 9% gewijzigd door _Thanatos_ op 03-05-2009 19:10 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Snake schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:15:

Met Vista en XP.

En Virtual PC is gratis.
Gewoon even ietester downloaden, dan kan je IE versies 8 t/m 5.5 naast elkaar draaien, zélfs op vista :)
http://www.my-debugbar.com/wiki/IETester/HomePage

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:23

Sebazzz

3dp

RaZ schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:23:
[...]

Gewoon installeren en het werkt hoor? :S
Snake schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:15:
Die zijn verlopen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Sebazzz op 03-05-2009 19:29 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

BastiaanN schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:13:
[...]

Gewoon even ietester downloaden, dan kan je IE versies 8 t/m 5.5 naast elkaar draaien, zélfs op vista :)
Don't do this. very bad practice. Je weet nooit welkje JS engine op de achtergrond gebruikt wordt.
Sebazzz schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:27:
[...]

Gewoon installeren en het werkt hoor? :S
[...]
Die zijn verlopen ;)
Lol? :? Er zijn pas nieuwe uitgebracht met de release van IE8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Snake schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:39:
[...]

Don't do this. very bad practice. Je weet nooit welkje JS engine op de achtergrond gebruikt wordt.
Er staat op de site dat het de originele javascript/render engines gebruikt. Overigens treden ook exact dezelfde bugs op als in een echte ie6 (als je ie6 in ietester gebruikt) (dat heb ik in het begin even getest) dus ik ben er niet zo bang voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanN op 03-05-2009 19:58 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:07
BastiaanN schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:57:
[...]

Er staat op de site dat het de originele javascript/render engines gebruikt. Overigens treden ook exact dezelfde bugs op als in een echte ie6 (als je ie6 in ietester gebruikt) (dat heb ik in het begin even getest) dus ik ben er niet zo bang voor :)
Ik ben ook fervent gebruiker van IETester. Als je het vergelijkt met plaatjes van browsershots dan rendert hij precies zoals het moet. Ik ben er dus ook niet zo bang voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
BastiaanN schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:13:
[...]

Velen malen dank! Ik kon nooit Multiple IE op Vista draaien en IE6 en 7 liepen verschrikkelijk moeilijk op mn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Een originele IE6 wil anders nog wel eens crashen waar multipleIE of IETester dat dus niet doet.

Verder weet je inderdaad nooit precies welke modules op de achtergrond gebruikt worden, want helemaal standalone is IE nooit.

Wil je professioneel testen, in ieder geval voor productie, dan is een VM onontbeerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49
browsershots e.d. is leuk voor stylingsdingen, maar als er functionaliteiten niet werken heb je er niets aan (js interpretatie van browser is ook verschillend natuurlijk).

Dus VM's installeren is misschien wel handiger.
Pagina: 1