Toon posts:

Probleem nieuw beeldscherm (Samsung SyncMaster T220HD)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een Samsung Syncmaster T220HD gekocht en gelijk aangesloten natuurlijk. Nog niet op de tv-kabel, dat komt later wel een keer, maar alleen op de pc. Alleen als ik de monitor op source 'pc' zet, begint het beeld als een gek te flikkeren, bewegen en op tilt te slaan.Waar kan dit aan liggen? Ik heb de winkel al gebeld en ik mag 'm terugbrengen. De doos was al een keer open geweest, dus hij was al eens eerder door iemand teruggebracht, daarom denken ze ook dat ie defect is. Ze hebben alleen geen andere meer op voorraad.

Is de monitor inderdaad defect, of kan het zijn dat het probleem is ontstaan doordat iets niet goed zit bij mijn pc of in de aansluiting? Ik heb er echt nul verstand van namelijk. Er zat geen DVI of HDMI-kabel bij (had ik ook nog nooit van gehoord), dus daar is ie niet mee aangesloten. Maar met mijn oude monitor doet ie het wel. Is nog zo'n bakbeest en bovendien veel te donker, dus goed gaat het niet, maar in ieder geval heb ik beeld. Of kan het zijn dat er iets mis is met mijn videokaart, ofzo? Heeft iemand een simpele oplossing, zonder me allerlei onbegrijpelijke instructies mee te geven? :-)

Hoor 't graag!

Groetjes,
Shanti

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10-2025
Verkeerde refresh rate? Verkeerde resolutie? Hoe heb je het ingesteld? Hoe heb je het aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Ik had 'm op 60MhZ staan en verschillende resoluties geprobeerd. Uiteindelijk heb ik het opgegeven en 'm teruggebracht. Ergens anders dezelfde gehaald. Ben úren bezig geweest om daar wel beeld op te krijgen, eindelijk gelukt door de Samsung via de (gek genoeg nu wel) bijgesloten DVI-kabel aan te sluiten en mijn eigen monitor via VGA, in te stellen op 2 beeldschermen en zo steeds weer proberen er 1 van te maken. Wat een gedoe. En als ik de monitor uitzet (dus niet door de pc uit te doen), ben ik het signaal weer kwijt.

Bovendien dient zich nu een nieuw probleem aan: er klinkt een hele irritante ruis/piep uit de ingebouwde rechter-luidspreker! Als ik die uitzet in de balans, hoor ik het niet meer maar heb ik ook geen stereogeluid. Als ik het geluid heel zacht zet, hoor ik het ook niet meer. Maar ja, dan hoor ik helemaal niks meer.
Kortom, hoe krijg ik die piep weg? Of zou dit ook weer een defect zijn en moet ik nou ook met dit scherm terug? Ik heb al bijna geen zin meer in die Samsung....

Groetjes,
Shanti

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-05 08:15
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:44:
Bedankt voor je reactie! Ik had 'm op 60MhZ staan en verschillende resoluties geprobeerd. Uiteindelijk heb ik het opgegeven en 'm teruggebracht. Ergens anders dezelfde gehaald. Ben úren bezig geweest om daar wel beeld op te krijgen, eindelijk gelukt door de Samsung via de (gek genoeg nu wel) bijgesloten DVI-kabel aan te sluiten en mijn eigen monitor via VGA, in te stellen op 2 beeldschermen en zo steeds weer proberen er 1 van te maken. Wat een gedoe. En als ik de monitor uitzet (dus niet door de pc uit te doen), ben ik het signaal weer kwijt.

Bovendien dient zich nu een nieuw probleem aan: er klinkt een hele irritante ruis/piep uit de ingebouwde rechter-luidspreker! Als ik die uitzet in de balans, hoor ik het niet meer maar heb ik ook geen stereogeluid. Als ik het geluid heel zacht zet, hoor ik het ook niet meer. Maar ja, dan hoor ik helemaal niks meer.
Kortom, hoe krijg ik die piep weg? Of zou dit ook weer een defect zijn en moet ik nou ook met dit scherm terug? Ik heb al bijna geen zin meer in die Samsung....

Groetjes,
Shanti
Is je PC wel goed geaard?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Neo, wat bedoel je daarmee en waarom is dat belangrijk?

Verwijderd

ik heb ook een nieuwe Samsung Syncmaster T220HD, alleen heb ik ook een probleem.... de monitor en videokaart samen is geen goede combinatie vogens mij. Windows 7 (64bit) erop gezet maar bij het opstarten krijg ik een zwart scherm "no signal". Al vanalles geprobeerd maar nog geen resultaat, op het internet zijn nog veel meer mensen met zulke problemen (met name met 64bits systemen en 22inch monitoren lijkt het wel).
Als ik echter m'n andere monitor (iiyama 24inch) aansluit met dvi kabel heb ik geen problemen, dus windows daarmee gewoon kunnen installeren. Ook als ik m'n andere PCI-e (volgens mij asus 6600gt ofzoiets) erin doe ipv de nieuw ATI radeon 4870 en aansluit op de nieuwe samsung monitor gaat het goed (met DVI).

Heb diverse drivers geprobeerd 8.9 t/m 9.6 maar zonder resultaat. Als ik de resolutie naar bv 1280x1024 60hz zet op de iiyama monitor (ipv hoog 19** ofzoiets) en dan de andere eraan hang doet hij het ook niet. Ik heb alleen beeld tot hij bij "windows starting" komt, het samsung scherm geeft tot dan wel aan dat hij op 1280x1024 60hz draait.

Ik ga vanavond nog wel ff klooien, misschien idd eerst 2 schermen aansluiten. Of wellicht een andere DVI kabel, single misschien, of dvi naar hdmi ingang?
Al met al een zeer vervelend probleem en ben er veel tijd mee kwijt, zou toch gewoon moeten kunnen werken..... :'(

Verwijderd

Bovenstaand probleem heb ik opgelost door een DVI->HDMI adapter ertussen te zetten, dus nu via de HDMI poort doet hij het wel gelijk.
Mocht iemand hetzelfde probleem hebben, dat is een optie. Hij kan echter niet op de hoogste resolutie 1920x.... maar op 1640x... ofzoiets, ik moet nog even testen of hij het wel doet met DVI op die 1640x.. resolutie schiet me te binnen, lijkt me sterk omdat hij het op lagere resoluties ook niet doet maar het is het proberen waard.
Pagina: 1