Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mauritssvt
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-11 11:39
Ik heb een HP laptop (Compaq 8510w) met daarop een HDMI uitgang. Nu had ik een HDMI to VGA kabel gekocht (deze kabel).

HDMI stekker in HDMI poort in laptop gestoken en 3 kabels voor geluid L, geluid R en beeld in TV (geen HD tv) aangesloten. Helaas krijg ik geen beeld. :'(

Kan deze aansluiting sowieso wel? Of kan iemand mij eventueel verder helpen? :)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

HDMI is een digitaal beeld en VGA een analoog beeld. Daarom werkt het helaas niet :)

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:25
Als je een HDMI aansluiting op je TV hebt, kun je deze aansluiten op je laptop en je TV, dan heb je gelijk audio en video.

Verder werkt deze aansluiting niet om de bovenstaande reden door DeMarcus.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 15:52
Mauritssvt schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 14:40:
Ik heb een HP laptop (Compaq 8510w) met daarop een HDMI uitgang. Nu had ik een HDMI to VGA kabel gekocht (deze kabel).

HDMI stekker in HDMI poort in laptop gestoken en 3 kabels voor geluid L, geluid R en beeld in TV (geen HD tv) aangesloten. Helaas krijg ik geen beeld. :'(

Kan deze aansluiting sowieso wel? Of kan iemand mij eventueel verder helpen? :)
Welke versie heb je? Met Quadro of FireGL? Heb je in de grafische control panel gekeken of hij wel een tv zag? heb je uberhaupt wel geluid ?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

@THE_FIREFOX:

Dat doet er niet toe. Wel dat digitaal en analoog niet met elkaar samenwerken.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@TS waarom heb je die kabel gekocht zelfs bij de reacties op DX staat dat die niet kan werken. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 18:31

FeaR

In GoT we trust

Wellicht offtopic....

Maar met wat voor toepassing zou je zo'n kabel dan wel kunnen gebruiken?
Ik neem aan dat er wel iets is waardoor je deze kabel nodig kan hebben.
Lijkt me sterk dat een fabrikant gewoon een kabel voor de lol maakt...

Overigens kan je wel VGA naar HDMI coverten door er een kastje tussen te zetten.
Deze zal het analoge signaal omzetten naar een digitaal signaal en dat werkt dus wel.
Alleen zijn die kastjes ongeveer vijf tot zes maal zo duur als de kabel uit de TS.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 14:17

FikkieHo

Wokmaster

Je kan bijna al verwachten dat zo'n kabel niet zal werken. Het zijn meestal oplichterij kabels met baggere kwaliteit of zelfs gewoon geen kwaliteit. Een beetje research had ervoor gezorgd dat je de kabel niet koopt :)

Dus helaas, niets aan te redden, kabel weggooien. En een alternatief vinden. Oftewel of hdmi - digitaal. Of gewoon vga - analoog.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vorige maand nog een topic over gestart, even searchen! VGA-laptop aansluiten op televisie

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Mauritssvt
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-11 11:39
@THE_FIREFOX
Toen ik geluid L en geluid R in mijn versterker stak ging het niet helemaal goed volgens mij; m'n laptop viel direct uit. Laptop doet het gelukkig nog maar dat ga ik niet nog een keer proberen.

@ -The_Mask-
Stom stom stom, ik had die reacties over het hoofd gezien. Ik had de kabel snel nodig, dus bestelde ik hem op goed geluk. Volgende keer even beter onderzoek doen.

@ FeaR1986
Precies, toch raar dat ze zoiets maken terwijl je er niks mee kan.

Bedankt voor snelle reacties allemaal.
Pagina: 1