Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 16:56

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik een Panasonic Lumix DMC LZ8.
Als ik de camera aanzet, reageert hij gewoon goed, start netjes op. Automatisch scherpstellen en object herkenning werkt ook. Echter, als ik de foto neem, dan flitst de camera wel, hij maakt ook het geluid alsof er een foto gemaakt wordt, maar daarna schuift de lens eerst helemaal naar binnen, dan naar buiten, piept de camera 3 keer, en gaat de lens weer helemaal naar binnen. Het schermpje wordt dan ook zwart, dit terwijl de camera wel nog in de "on" stand staat. Als ik daarna terugkijk is de foto ook niet gemaakt.
Het ligt niet aan de batterijen, hij doet het ook met een setje nieuwe.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Of zou het een hardware-defect zijn?

Hij doet dit trouwens niet altijd, lijkt een beetje willekeurig. Ooit lijkt het verholpen door de mode-dialer (dat draaischijfje) op geen enkele optie te hebben staan, alvorens ik de camera aanzet. Als hij wel op een mode staat gaat het in ieder geval vaker fout, heb ik het idee.

[ Voor 16% gewijzigd door gizmo9003 op 02-05-2009 13:08 ]

tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Ik zou proberen garantie te claimen als je dat nog kan.
Klinkt als hardware defect nml. Het zou niet mogen kunnen, het klinkt alsof de accus leeg zijn terwijl ze dat niet zijn dus....

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 18:41
Heb je het al geprobeerd met een andere sd-kaart? Kan zijn dat die niet helemaal goed werkt. En anders kan het ook helpen om je camera zonder accu een nacht te laten liggen. Daarna met volgeladen accu en geformateerde kaart weer opstarten. Werkt dat niet, dan terug naar winkel en garantie claimen, als je dat nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:51
Heb je wel het juiste batterij type ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Kwintessens schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:39:
Heb je het al geprobeerd met een andere sd-kaart? Kan zijn dat die niet helemaal goed werkt. En anders kan het ook helpen om je camera zonder accu een nacht te laten liggen. Daarna met volgeladen accu en geformateerde kaart weer opstarten. Werkt dat niet, dan terug naar winkel en garantie claimen, als je dat nog hebt.
Ander SD/kaartje gaf op vakantie hetzelfde probleem, zijn wel twee dezelfde types, maargoed, dat moet niet mogen lijkt mij. Rare is, heb vannacht mijn setje GP 2500 batterijen weer helemaal top opgeladen en nu heb ik al 300 foto´s gemaakt zonder het probleem. Lijkt wel iedere keer te gebeuren als de batterijen niet meer 100% vol zitten. Maar zou de camera dan niet automatisch uit moeten gaan, in plaats van een foto maken en er dan maar mee stoppen.

tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:51
Lijkt me een probleem dat de batterijen soms niet helemaal goed contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Oke, nu iets nieuws ontdekt. Heb al paar honderd fotootjes genomen (ook in quick-burst mode). Echter, als ik nu in burst mode een foto neem, maakt hij er 1 en gaat dan vanzelf weer uit.
Als ik uit de burst mode ga kan ik gewoon foto's maken, ook met flits, en gaat het wel goed.
Weer in burst, 1 foto, en uit. (terwijl dit aan het begin van de dag wel goed ging).

Iets met de burst aan de hand dan ofzo? Of vraagt dat extreem veel meer batterij cappaciteit?

tjah..

Pagina: 1