• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 13:37
Hallo,

Ik heb pas een Sumsumg 7000 serie LED TV gekocht en wilde graag een HTPC met blu-ray speler erin aanschaffen. Nu zie ik dat de Dell Studio 15 laptops allemaal een HDMI uitgang hebben.

Is het dan veilig genoeg te zeggen dat deze laptop goed genoeg is om HD-films af te spelen?

Dit zijn de specs:

Basis Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
Microsoft-besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Videokaart 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Harde schijf 500 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
Optische apparaten Vast intern Blu-ray Disc-station (dvd+/-rw + bd-rom) met laadsleuf, inclusief software
Draadloze netwerkvoorzieningen Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
PalmRest Palmrest Standard
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Etiketten Label voor draadloze mogelijkheden (draadloze kaarten van Intel) - Core2 Duo
LCD-scherm 15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
Voeding Wisselstroomadapter van 90 W

Prijs: 929,- euro

Als iemand zijn advies wilt geven, waardeer ik dat enorm!!
Of als je voor ongeveer 1000 euro een andere HTPC kant en klare oplossing (zoals een small form factor) weet, laat het mij dan weten.

Alvast bedankt.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kom kom, iets meer eigen inzet kan toch geen kwaad? :+

Wat heb je zelf zoal al gevonden aan reviews, gebruikerservaringen, eisen mbt hdtv?

Wise enough to play the fool

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-02 16:39
Die laptop zal prima HD films af kunnen spelen (wat doet dit in het AUD gedeelte? :P). Echter lijkt het me slimmer om een normale pc als htpc in te zetten. Allereerst kan je dan voor iets meer dan de helft van het geld van die Dell een leuke standaard HTPC met kracht zat neerzetten en bovendien zit je niet met telkens moeilijk doen met aanzetten enzo (neem aan dat je hem ergens bij de tv weglegd ofzo).

Aangezien je al aangeeft dat het kant en klaar moet zijn dan kun je beter even vragen aan iemand die er meer verstand van heeft of hij niet toevallig een pctje in elkaar zou willen draaien. Is vaak goedkoper en beter afgestemd op de situatie dan kant en klaar. Aan de andere kant zou je ook gewoon een willekeurige Dell op die site kunnen pakken met een noemenswaardige Dualcore erin. Meestal is dat al voldoende om 1080p goed af te kunnen spelen.

Then again heeft teacher wel gelijk, zoek is op reviews. Ome Tom (psst! www.tomshardware.com) heeft volgens mij nog wel ergens een cpu load on HD films testje staan, daar kun je prima uit opmaken wat je minimaal nodig zult hebben. Probeer als het even kan een pc samen te stellen met bijvoorbeeld een low budget radeon 34xx of 4350 of iets in die richting. Deze kaartjes hebben de mogelijkheid hardwarematig HD te kunnen decoden, en dus in leek-taal, de processor te ontlasten. Zo kun je al met een vrij simpele processor uit de voeten. Houd er echter wel rekening mee dat niet elke HD film met dezelfde codec komt. Vaak gebruiken de films toch nog alleen de cpu, en is het dus wel verstandig om minstens een cheap-ass dualcore in je pc te hebben ;)

één is geen, twee is één

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-02 08:09

FikkieHo

Wokmaster

Yup, wat hierboven wordt gezegd. En de HDMI van de Dells ondersteunen geen TrueHD of DTS-HD, niet dat dat veel uitmaakt in vergelijking met DTS. Maar goed, wat ik hiermee wil zeggen is dat je beter een gewone HTPC kan bouwen met een dedicated geluidskaart + hdmi aansluiting die deze formaten wel ondersteund. Aangezien je er toch een bluray speler van maakt :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Punt is duidelijk. En idd, dit hoort niet in AUD, maar eerder in cls of lppr...

We gaan voor de laatste.. SCHOP!

Wise enough to play the fool

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 13:37
Allen, bedankt voor de tips. Ik vind het niet echt makkelijk om up-to-date reviews te vinden van kant en klare HTPC oplossingen. Meeste reviews zijn van 2005, 2006... ik zoek eigenlijk een nederlandse website met up-to-date HTPC informatie.

Ik had eigenlijk verwacht dat op GOT een apart forum voor HTPC zou zijn, maar die heb ik niet gevonden, vandaar dat ik hem hier postte, sorry daarvoor.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-02 16:39
Je zou [BBG] HTPC-systeem - mei 2009 als voorbeeld kunnen nemen voor een leuke HTPC. Verder is er altijd nog Home Theater PC (HTPC) Deel 3 en de vorige delen daarvan waarin je kan kijken voor tips en meer informatie over een HTPC ;)

Er is niet voor niets een zoekfunctie hier op GoT :)

één is geen, twee is één

Pagina: 1