UPS 110V 60Hz in, 230V 50Hz uit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ JB
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-04-2018
Hallo,

Aangezien ik waarschijnlijk in de zomer voor een tijdje naar Canada verhuis en ik o.a. een hele dure geluidskaart heb die enkel op 230V werkt, ben ik aan het rondkijken voor een UPS die tevens als omvormer en powerconditioner kan werken. Alleen in m'n uppie ben ik helaas nog niet zo ver gekomen.

Weten jullie misschien of een dergelijke UPS bestaat? 19" rack mount is een pré.

Dank! :)

[ Voor 3% gewijzigd door DJ JB op 02-05-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 15:09

SA007

Moderator Tweaking
Ik denk niet dat je zoiets vind, ik vermoed dat je 2 line active (die continue aanstaan) ups'en moet vinden, 1 voor 110 en 1 voor 230V en die aan elkaar klussen.

Het zal ook wel mogelijk zijn met een 230V ups en een flink krachtige (vrachtwagen-style) acculader voor 110V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:39

LauPro

Prof Mierenneuke®

http://www.eastups.eu/ind...t=object&task=showEO&id=4

Deze inline UPS is helemaal configureerbaar, 110V in, 230 uit of misschien wel stiekem 240V uit, het kan allemaal.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kan je niet direct helpen met een UPS, ik weet wel een bedrijf in NL die omvormers e.d. bouwen precies naar jouw wensen (bv 110 naar 240 volt) Maar daar ben je niet mee geholpen als je een UPS zoekt waarschjnlijk.

Waar precies ga je heen? Ik woon hier al 7 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ JB
@LauPro: bedankt voor de link. Dat product ziet er goed uit, uitgaande van het specificatielijstje.
@Firebird: ik ga in het mooie Québec wonen. Heerlijke stad, niet te groot, hele lieve mensen, toch nog redelijk dicht bij de natuur.

Customized omvormers zullen wel een flink prijskaartje hebben. Ik moet sowieso nog kijken hoeveel ik voor zo'n kast over heb. Bij voorkeur natuurlijk iets van marktplaats, anders wordt het even budget opsparen! (Alhoewel de East UPS start rond 850, wat vrij netjes is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben nog nooit in Quebec geweest, zit nog wel in de planning ooit.

Ik vind 850 (euro's?) anders enorm duur voor een UPS, ik heb voor mijn custom made omvormer veel minder betaald. Dat is alleen geen UPS, gewoon een 110 naar 240 omvormer met een max. vermogen van 1000 Watt. (en 2 van 500 watt). Als je dus perse UPS functionaliteit nodig hebt ben je met zo'n oplossing dus niet geholpen.

Je zegt ook dat je geluidskaart alleen op 230Volt werkt, ik heb totaal geen verstand van dat soort apparatuur, maar als je net zoals bij een laptop een voedingsadapter hebt, zou je eventueel deze kunnen vervangen voor een 110 exemplaar.

Het is verder mijn ervaring dat dit soort spullen (meestal) goedkoper zijn om hier aan te schaffen dan in Nederland. De belasting is hier lager (5% in Alberta) en dingen kosten hier gewoon minder op de 1 of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 13:19
Misschien voldoet het aan je wensen om voor of na de omvormer een ups te zetten?

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-06 13:23
Omvormers/UPS-en met voldoende vermogen die aan jouw specificaties voldoen zijn niet echt betaalbaar. Het is dan ook best een klus om van 110V/60Hz 230V/50Hz te maken, en dan ook nog een mooie sinus aan de uitgang van de omvormer te eisen (een 'nette' 230 zeg maar). Voor vrijwel alle apparaten boeit het helemaal niets of er 50Hz of 60 Hz in gaat dus wat jij nodig hebt is een verhuistransformator. Voor weinig op te pikken op marktplaats/ebay en dan hoef je er alleen nog een kastje om te klussen zodat je jezelf niet elektrocuteert in canada :).

Ik ga er van uit dat je geluidskaart de netspanning niet op een gekke manier gebruikt anders dan voor zijn voeding, maar voor de zekerheid is het misschien toch handig om even te vertellen welke kaart het precies om gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:39

LauPro

Prof Mierenneuke®

firebird_1979 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:34:
Ik vind 850 (euro's?) anders enorm duur voor een UPS, ik heb voor mijn custom made omvormer veel minder betaald. Dat is alleen geen UPS, gewoon een 110 naar 240 omvormer met een max. vermogen van 1000 Watt. (en 2 van 500 watt). Als je dus perse UPS functionaliteit nodig hebt ben je met zo'n oplossing dus niet geholpen.
Wat mij betreft zijn die UPS'en van EAST zo ongeveer de top wat je kan krijgen voor dat geld. 850 euro voor een inline (!) UPS met die specs is echt helemaal geen geld. Deze UPS kan tussen de 0 en 300V van alles chocola maken, natuurlijk is er ergens een optimaal rendement, maar met de meest bizarre storingen heb je gewoon nog steeds een mooie perfecte sinus.

Binnenkort ga ik er ook een in mijn setup zetten en ik denk dat een beetje audiofiel ook eigenlijk niet zonder kan.

Een 'verhuistrafo' is leuk maar die dingen hebben maar een beperkte functionaliteit. En ik ken verhalen van TV's e.d. die daar toch wat afwijkingen op geven. Je kan het proberen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-06 13:23
Japz, TV's gebruiken de netfrequentie nog wel eens om het beeld op te synchroniseren. Maar de TV ging sowieso al niet zo goed werken in Canada. (NTSC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ JB
firebird_1979 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:34:
Je zegt ook dat je geluidskaart alleen op 230Volt werkt, ik heb totaal geen verstand van dat soort apparatuur, maar als je net zoals bij een laptop een voedingsadapter hebt, zou je eventueel deze kunnen vervangen voor een 110 exemplaar.
Helaas, de voeding zit ingebakken en er zit alleen een Euro-snoer bij (gek genoeg hebben ze ook Euro-stekkers in Noord Amerika!) Ook weet ik dat er geen 110V/230V-schakelaar op zit, zoals sommige computervoedingen. Het 50Hz/60Hz-gedoe zal ook nog wel een probleem worden, met dit soort gevoelige apparatuur. En een powerconditioner is nooit mis met alle netvervuiling die op sommige lokaties aanwezig zijn (en dan lopen we in Nederland nog ver voor op bijna alle andere landen!)

[/quote]Het is verder mijn ervaring dat dit soort spullen (meestal) goedkoper zijn om hier aan te schaffen dan in Nederland. De belasting is hier lager (5% in Alberta) en dingen kosten hier gewoon minder op de 1 of andere manier.[/quote]In Québec rond de 12,5% (twee over elkaar heen, raar rekensommetje), maar om nou zomaar even een andere geluidskaart van 650 euro te kopen...

In vergelijking met de neusje-van-de-zalm-exemplaren van APC is 850 euro nog niet zo slecht voor zo'n gecompliceerde UPS. Op zich heb ik hier nog een 19" 2HE APC-rack liggen, maar daar kan geen 110V in. Wellicht een zwaardere omvormer erbij, maar dat lost ook het 50Hz/60Hz dilemma nog niet op (ik kan mij herinneren dat de APC hoogstens 5Hz netschommeling aankon).

Ik wacht met smart op de dag dat we een universeel systeem krijgen (IEC heeft al voorstellen klaarliggen!) Waarschijnlijk komt dat gepaard met de Britten die rechts gaan rijden en dat zij en de Amerikanen het metrische stelsel gaan gebruiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

straks is het mss nog goedkoper om in canada een omvormer naar DC 12 of 24 Volt te kopen en dan terug met een omvormer die je uit nederland hebt meegenomen 12 of 24 Volt naar 230 , met een dikke accu ertussen zodat je een tijdje verder kan als de stroom uitvalt ;)

edit: de meeste pc voedingen zijn allemaal schakelende voedingen dus die werken normaal ook standaard met 50 Hz

[ Voor 17% gewijzigd door pm1 op 10-05-2009 11:19 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
DJ JB schreef op zondag 10 mei 2009 @ 00:10:
Helaas, de voeding zit ingebakken en er zit alleen een Euro-snoer bij (gek genoeg hebben ze ook Euro-stekkers in Noord Amerika!) Ook weet ik dat er geen 110V/230V-schakelaar op zit, zoals sommige computervoedingen. Het 50Hz/60Hz-gedoe zal ook nog wel een probleem worden, met dit soort gevoelige apparatuur.
Je zegt dat er geen schakelaar op zit, maar mijn (7 jaar oude) laptop voeding bv heeft ook geen schakelaar maar is gewoon gespec't op 100V-250V 50-60Hz en kan dus ook op een Amerikaans net van 110V/60Hz werken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ JB
Als ze een speciale 110V-versie op de markt hebben, mag ik er toch wel vanuit gaan dat de 230V beter niet klakkeloos op 110V mag worden aangesloten? ;)

/edit: ik voel me nu wel enigszins stom. Ik ben inderdaad de geluidskaart in 110V-versie tegengekomen, maar desondanks ben ik in de handleiding gaan kijken en nu blijkt dat de geluidskaart 100-240V 50/60Hz slikt. :X
Nu ben ik ook achterop mijn HiFi-versterker uit het jaar 0 gekeken (daar ging ik ook al 100% van uit dat die niet op 110V kon), maar die kan ook alles aan!

Conclusie: langleve A-merken!

[ Voor 61% gewijzigd door DJ JB op 11-05-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:05
Gast, als die kaart 650 euro is, waarom praat je dan over een ups van 850 euro? Verkoop die kaart hier en koop de 110V versie. Beetje verlies enzo kost het je max de 400 euro ofzo.

Of denk ik nu moeilijk :?

edit: Laat maar, niet te lang open laten staan.

[ Voor 11% gewijzigd door jip_86 op 11-05-2009 21:46 ]

Pagina: 1