Ik heb een Onkyo receiver type TX-SV545, in 2002 tweedehands gekocht. Volgens mij is het een dingetje uit midden jaren '90. Hij voldoet dikke prima, heeft zelf weliswaar geen DD/DTS maar dat laat ik decoderen door de HTPC dus no problemo.
Punt is alleen dat hij de laatste paar maanden op random momenten uit valt;
- het maakt niet op welke input hij op dat moment staat (dus aan de bron ligt het niet);
- het maakt ook niet uit of, en welke, speakers zijn aangesloten;
- het maakt ook niet uit hoe hard hij staat te spelen
Soms wil hij meteen weer aan, maar soms valt hij tegelijk met het indrukken van de powerknop weer uit, en dat dan vaak 20x achter elkaar. Even wachten en dan dan doet hij het wel weer, vraag is alleen voor hoe lang.
Ik vermoed dat dit aan de voeding ligt, maar:
- hoe ontstaat zoiets?
- kan ik iets gemakkelijks doen om het probleem op te lossen? Van binnen stofvrij maken werkte niet (zat ook nauwelijks stof in)
- kan zoiets door een professional gerepareerd worden, en wat kost dat ongeveer?
Punt is alleen dat hij de laatste paar maanden op random momenten uit valt;
- het maakt niet op welke input hij op dat moment staat (dus aan de bron ligt het niet);
- het maakt ook niet uit of, en welke, speakers zijn aangesloten;
- het maakt ook niet uit hoe hard hij staat te spelen
Soms wil hij meteen weer aan, maar soms valt hij tegelijk met het indrukken van de powerknop weer uit, en dat dan vaak 20x achter elkaar. Even wachten en dan dan doet hij het wel weer, vraag is alleen voor hoe lang.
Ik vermoed dat dit aan de voeding ligt, maar:
- hoe ontstaat zoiets?
- kan ik iets gemakkelijks doen om het probleem op te lossen? Van binnen stofvrij maken werkte niet (zat ook nauwelijks stof in)
- kan zoiets door een professional gerepareerd worden, en wat kost dat ongeveer?
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.