Onkyo receiver valt steeds uit, wat is hier aan te doen?

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een Onkyo receiver type TX-SV545, in 2002 tweedehands gekocht. Volgens mij is het een dingetje uit midden jaren '90. Hij voldoet dikke prima, heeft zelf weliswaar geen DD/DTS maar dat laat ik decoderen door de HTPC dus no problemo.

Punt is alleen dat hij de laatste paar maanden op random momenten uit valt;

- het maakt niet op welke input hij op dat moment staat (dus aan de bron ligt het niet);
- het maakt ook niet uit of, en welke, speakers zijn aangesloten;
- het maakt ook niet uit hoe hard hij staat te spelen

Soms wil hij meteen weer aan, maar soms valt hij tegelijk met het indrukken van de powerknop weer uit, en dat dan vaak 20x achter elkaar. Even wachten en dan dan doet hij het wel weer, vraag is alleen voor hoe lang.

Ik vermoed dat dit aan de voeding ligt, maar:

- hoe ontstaat zoiets?
- kan ik iets gemakkelijks doen om het probleem op te lossen? Van binnen stofvrij maken werkte niet (zat ook nauwelijks stof in)
- kan zoiets door een professional gerepareerd worden, en wat kost dat ongeveer?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dit kan een los contact zijn bij de voeding, of een haperende start knop, doormeten en nameten is de enigste optie maar dan moet je wel wat elektronische kennis hebben. Wat je ook kan doen is naar een echte audio en video zaak gaan (zoals wij bv in sittard Balter hebben, dus geen media markt oid) die ook kunnen repareren, die opbellen en vragen of ze je kunnen helpen. Of je kan de Onkyo importeur nederland zelf even bellen of ze geen reparateur kennen...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:26
Een los contact is ook het eerste waar ik aan dacht, een combinatie van warmte en een los contact kan dit soort problemen veroorzaken. Het zou ook kunnen verklaren waarom hij na verloop van tijd weer aan wil.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Kan ik uit jullie reacties concluderen dat als het echt de voeding zèlf zou zijn, dat het ding dan permanent niet meer aan zou willen?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ergens is iets wat niet goed vast zit, of slecht contact maakt, of ene schakelaartje wat niet meer goed is. Voeding zelf kan ook iets los in zijn maar echt kapot denk ik niet. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!