Toon posts:

Saphire 4870 1GB DDR5 Crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een nieuwe kaart gekocht voor in mijn game PC.

P5E3 Deluxe
2 GB DDR3
Intel core2 Quad 9400
Vista 64 bits

Nu stop ik hem in het systeem en dan gaat Vista aangeven dat hij een nieuw apparaat heeft gevonden.
Op een gegeven moment komt er een ATI melding dat er geen driver is voor de ATI grafischekaart. Vreemd want ik heb de 9.4 Catalist drivers geinstalleerd voor mijn 3870.
Ik heb de drivers ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Dan werkt mijn systeem weer OK..
Tot ik een spel start. het systeem hangt dan meteen. Geen foutmelding maar een stotterend systeem(geluid) en een bevroren beeld.
Ik heb al gezocht maar kan niets vinden dat op mijn probleem lijkt.
Ik heb al Riva tuner geinstalleerd en de kaart gekoeld met 100% Maar dat helpt niet. Ook wanneer ik de kaart "onderclock" hetzelfde probleem.
Ook als ik de kaart laat auto tunen slaat mijn PC vast.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-05 23:16
Nu stop ik hem in het systeem en dan gaat Vista aangeven dat hij een nieuw apparaat heeft gevonden.
Op een gegeven moment komt er een ATI melding dat er geen driver is voor de ATI grafischekaart. Vreemd want ik heb de 9.4 Catalist drivers geinstalleerd voor mijn 3870.
Unviversele driver install betekent niet dat elk apparaat dezelfde driver krijgt! En elk device krijgt een unieke indetifier en als je dit niet bedoelde dan is het pad niet altijd te vinden door de driver search functie en zul je er naar moeten verwiijzen of je hebt ze weg gehaald.

Voor je probleem: kans op defecte kaart of voeding niet afdoende of niet goed. Gebruik een drivercleaner van de guru3d site.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad, verwijder eerst compleet je driverset (ondanks dat je nu ook weer Ati hebt). Goede kans dat daar de schoen knelt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik inderdaad nog niet gedaan. Zal ik eens proberen.
Dan probeer ik hem ook nog even in een ander systeem en anders --> terug naar de winkel.

TXS.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:05
Wat voor voeding heb je in dat systeem zitten? Een quadcore met een 4870 vreet nogal wat stroom samen.

Verwijderd

Heb je toevallig een monitor via HDMI aangesloten? Ik moest mijn 2de monitor loskoppelen en rebooten om het te verhelpen. Als je maar 1 monitor hebt probeer dan eens om deze op de andere dvi poort te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
De monitor is een HDMI monitor mar ik dacht dat HDMI hetzelfde was als DVI alleen met een ander stekkertje?
Ik heb een Coolermaster 850W in het systeem zitten. Ik ben van plan er een crossfire opstelling van te maken samen met de 3870. Dat zou genoeg moeten zijn, de videokaart zou ongeveer 150W voor zijn rekening moeten nemen.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 13:53
Haal eerst maar eens al je oude drivers eruit, geheid dat je ergens conflicten hebt.
Dan is een uninstall niet genoeg maar moet je van de ati site even de cat-uninstaller downloaden.
Die veegt m wel helemaal schoon.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Verwijderd

Topicstarter
Driverd gedeinstalleerd met de catalist uninstaller en daarna met de driver cleaner van Guru 3d.
Bij het installeren van de drivers kreeg ik de melding " het inf-bestand werd niet gevinden" .
Handmatig uit de ATI map de drivers geinstalleerd... Bij het opstarten van FIFA 09 meteen dezelfde crash.

PC geformatteerd,.. 32 bits vista er op gezet.
Drivers geinstalleerd en Fifa 09... Crasht opnieuw.

:'( :'(

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:27

ResuCigam

BOFH

Heb je het met alle games?

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik probeerde net Crysis te installeren en daar crashte de PC al bij de setup.

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-05 20:19
Het inf-bestand niet gevonden...

Dat lijkt erop dat de download niet helemaal goed is doorgekomen. Download em eens opnieuw?

Als ie dan nog niet naar behoren werkt, gok ik op een kapot kaartje :(

• Nemesish3d
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2023
Raar. Nooit eerder deze problemen gehad met je vorige videokaart? Niet 1x vastgelopen? Heb zelf namelijk in het begin ook vastlopers gehad met de 4870 1gb van Sapphire (ook een vastgelopen geluid en vast beeld), maar bij mij lag het probleem aan het geheugen. Heb wat aan geheugeninstellingen gerommelt en toen nooit meer gehad. Dit hoeft bij jou niet het geval te zijn natuurlijk, maar misschien schiet je iets te binnen...

Verwijderd

Topicstarter
Dat "INF-Bestand niet gevonden" Had ik toen ik nog op Vista 64 bits draaide. Dat heb ik ook op kunnen lossen door handmatig de drivers aan te wijzen in aparaatbeheer.
Ik heb daarna Vista opnieuw geinstalleerd (nu de 32Bits) en het installeren van de drivers ging dit keer zonder probleem. Bij het opstarten van Fifa 09 hing het systeem net na het kiezen van de taal.. EA sports logo zou moeten verschijnen maar dan hangt hij dus.

Bij het installeren van Crysis hangt het systeem bij het aanklikken van het eerste installatiescherm.

Ik heb nu mijn 3870 weer in de kast geplaatst en ik kan alles weer spelen.. Vandaag ga ik terug naar Alternate om de kaart terug te brengen. Kijken hoe het daar met de aftersales is gesteld ;)

Hopelijk vanavond beter nieuws met een nieuwe videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Gister bij Alternate geweest en mijn kaart teruggebracht. Prima service! Het wachten duurde wat lang maar je wordt dan ook wel uitstekend geholpen. De medewerkers hebben ook daadwerkelijk verstand van zaken (Persoonlijke mening).
Ik heb uitgelegd dat de kaart niet werkte en dat hij misschien kapot was. Zonder enig probleem kon ik een nieuwe kaart meenemen.
Omdat ook mijn geheugen het niet deed begon ik aan mijn moederbord te twijfelen. Ik heb dan ook meteen een nieuw moederbord gekocht (MSI X48C).

Bij thuiskomst eerst maar de nieuwe videokaart in mijn systeem gestopt. Ik heb ditmaal een 512 MB kaart van Saphire gekocht. Drivers installeren ging weer niet helemaal goed. Hij gaf weer aan dat de driver niet gevonden kon worden.... Na een herstart pakte hij wel mijn resolutie en gaf device manager aan dat alles tip top in orde was.
Bij het opstarten van Fifa 09 ging het echter meteen weer fout.

Ik heb toen mijn moederbord uit de kast gehaald en heb het MSI moederbord er in gezet. In record tijd mag ik zeggen want na een uur zat alles weer op zijn plaats(wat is die scyte mugen een irritante koeler om te vervangen!). Ik druk het knopje op het moederbord in (ja dit moederbord heeft een aan uit knopje op het moederbord zelf zodat je geen schroevendraaier hoeft te gebruiken) en ik krijg het Splash screen te zien... press <del> for bios.. ik rammen op die knop maar er gebeurt niets!

:( :'( :? ;( :/

WTF... Ik ben alles na gaan lopen. Alle aparaten losgetrokken,.. het kan toch niet weer de videokaart zijn!?!?!
Oude videokaart er weer terug in gezet... Gelukkig, zelfde probleem! fjiew!
Beneden op de laptop Internet geraadpleegd.... Wat blijkt, de eerste BIOS versie van het moederbord kan niet overweg met de nieuwste quad core CPU's!!! moest ik de e8400 uit mijn mediacenter slopen om de bios te kunnen flashen!
Uiteindelijk (3 uur later) kon ik vaststellen dat het niet de videokaart was maar het moederbord dat kuren had(asus P5e3). Ook het geheugen werkt nu prima en de videokaart werkt nu gebroederlijk in Crossfire samen met de 3870.

Slotje er op en een bedankje voor het meedenken!

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Hard werk wordt duidelijk beloond _/-\o_

Veel speelplezier.
Pagina: 1