Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Recover functie gebruiken op nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-11 13:38
het begon allemaal drie dagen geleden toen mijn laptop (Samsung AS02NL opeens totaal vast stond. Na het uitzetten en opnieuw opstarten kreeg ik een blauw scherm voor m'n kiezen (0x00008086 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000 verder geen melding). Veilige modus, de recover CD, etc. allemaal draaiden ze uit op een zwart scherm of een BSOD.

Nadat ik met Hirens Boot CD wat tests gedaan had kwam ik tot de conclusie dat de HD waarschijnlijk verrot was. Gisteren heb ik een nieuwe HD gehaald, waarna ik twee partities heb gemaakt en op de tweede partitie de recovery files van samsung hebt teruggezet.

Bij het opstarten van de recover functie met de nieuwe HD (F4) krijg ik echter de melding "No operating system installed", wat ook klopt want er staan alleen recover files op. Na wat googlen kwam ik er echter achter dat dit helemaal geen probleem hoort te zijn, en de recover functie gewoon zijn werk zou moeten doen, ook zonder OS.

Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van een recover functie op een nieuwe HD?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik heb dit een keer gehad met een dekstop van HP. Ik heb dit echter nooit meer werkend kunnen krijgen. De enige manier waarop ik windows weer draaiend kon krijgen was de pc volledig herstellen met de herstelcd's (die ik gelukkig eerder al gemaakt had). De partitie waar de recovery bestanden op stonden is om de een of andere reden onbruikbaar geworden. als ik de herstelconsole start leek die te gaan lopen maar kort na het begin begon het systeem toch te proberen om windows te starten in plaats van de herstelconsole. Dit is tot o pde dag van vandaag het geval, geen idee waarom.

Of dat wat je wil wel of niet gaat werken durf ik dus niet met zekerheid te zeggen, maar als je een manier vind hoor ik het graag!

welke pagina's had je trouwens gevonden?

Desktop | Server | Laptop

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

De recovery partitie is niet zomaar een partitie met wat bestanden er op, maar is een speciale partitie waar een compleet OS op staat. Simpelweg de bestanden over zetten van je oude naar je nieuwe HD is niet genoeg. Als je hem weer helemaal bruikbaar wilt maken dan zal je die partitie 1 op 1 over moeten zetten met een programma als Ghost. Dan wordt ook het bootbare deel van de partitie over gezet, en wordt het echt de zelfde soort partitie.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-11 13:38
Rupie schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:08:welke pagina's had je trouwens gevonden?
Ergens een engelse site waar iemand in een reactie zei dat hij het zo gedaan had. Of dit betrouwbaar is betwijfel ik na de reactie van E-Vix
E-Vix schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:15:
De recovery partitie is niet zomaar een partitie met wat bestanden er op, maar is een speciale partitie waar een compleet OS op staat. Simpelweg de bestanden over zetten van je oude naar je nieuwe HD is niet genoeg. Als je hem weer helemaal bruikbaar wilt maken dan zal je die partitie 1 op 1 over moeten zetten met een programma als Ghost. Dan wordt ook het bootbare deel van de partitie over gezet, en wordt het echt de zelfde soort partitie.
Ik dacht dat het mapje wat op die partitie stond alles was voor de recovery, maar blijkbaar is dit niet het geval. Ik ga het proberen met Norton Ghost :)

/EDIT: helaas dit heeft ook niet gewerkt. Samsung heeft gisteren de laptop opgehaald en ik hoop hem binnenkort met nieuwe HD terug te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door MochiGohan op 06-05-2009 08:45 ]