[Win7 x64] Bureaublad wordt niet meer weergegeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:10
Sinds een paar dagen draai ik build 7100 van Windows 7 (x64). De upgrade van 7000 ging als een zonnetje, en vrijwel alle programma's werkten nog na de upgrade. Nu ging alles goed, tot vanochtend. Ik zet mijn computer aan, en tot mijn grtoe verbazing zie ik geen enkel pictogram meer op het bereaublad.. Hoe kan dat komen?
  • Per ongeluk verwijderd? Nee, want het pictogram van de Recycle Bin is ook weg en die kun je niet verwijderen
  • Explorer.exe failure? Het bestand zou corrupt kunnen zijn, maar het herhaaldelijk restarten helpt niks
  • Uhm, toch een foutje tijdens het opstarten ofzo? Nee, want na twee keer restarten blijven de pictogrammen onzichtbaar.
Ik ben er achter gekomen dat het bureaublad gewoon niet wordt weergegeven, maar er wel is, omdat ik vanuit firefox een snelkoppeling van een site op het bureaublad zette, en die kreeg ik ook niet te zien.

Wie-o-wie heeft er een idee wat er aan mijn machientje mankeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=31883824,noline]

• Per ongeluk verwijderd? Nee, want het pictogram van de Recycle Bin is ook weg en die kun je niet verwijderen

Ik ben er achter gekomen dat het bureaublad gewoon niet wordt weergegeven, maar er wel is, omdat ik vanuit firefox een snelkoppeling van een site op het bureaublad zette, en die kreeg ik ook niet te zien.

Wie-o-wie heeft er een idee wat er aan mijn machientje mankeert?
Heb je niet gewoon "Bureaublad pictogrammen weergeven " niet aangevinkt staan? Rechtermuisknop "Beeld" > "Bureaubladpictogrammen weergeven"

In het engels zou ik dit even niet letterlijk weten, maar hoop dat dit je op weg helpt.
Ik zou trouwens btw zowieso niet upgraden van 7000 naar 7100, heb je kans op veel fouten. Clean install is beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:10
|:( |:( 8)7 8)7

Hoe stom kun je zijn.. Het spijt me, die stond uit. Nou werk ik toch al een aantal jaar met Windows, maar die functie heb ik nog nooit gebruikt. Hoe het komt die ie ineens uit staat is een ander verhaal, maar in ieder geval hardstikke bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan ;). Ik gebruik zelf Rocketdock (dock app) voor mijn bureablad iconen. Is erg handig. Iconen gewoon uitzetten en ik heb het mooie rocketdock. Slurpt amper geheugen zoals al die andere, gratis, veel skins + docklets en gewoon mooi.

[offtopic]
Eigenlijk zit ik nu reclame te maken :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 21:52
Een reactie:
Zowel in de x64 RTM als x86 RTM versie van Windows 7 Professional "verdwijnen" af en toe na het opstarten de pictogrammen van het bureaublad en moet het vinkje weer opnieuw geplaatst worden.

Deze "fout" is tot nu toe niet reproduceerbaar, maar het lijkt erop dat het gebeurt als er een programma verwijderd wordt.
Zijn er meer mensen die dit is opgevallen?
Weet iemand misschien een oplossing om dit te voorkomen?

[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 10-10-2009 18:00 ]