Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via ziggo heb ik 576i

Nu heb ik mijn LCD tv op 720p gezet ,maar lees van sommige forums dat je je tv beter
op 720i kunt zetten of 1080i wat weer mooier is.

Wat is nu waar, want ik lees weer dat weergave 720p beter is en rustiger.
Maar zeggen bepaalde forums dat als de uitzending als 576i is dat het beter is dat je het gewoon op 720i of 1080i kunt zetten, en dat het omzetten qua beeld sneller is op je lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Voor TV is P (Progressive) dacht ik beter dan i (interlaced), omdat dan alles tegelijk word gerefreshed.
Daarnaast, als je 576i hebt van ziggo kan je je tv wel instellen op iets anders, maar dat heeft alleen effect als je een blu-ray/hd-dvd speler aansluit.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je TV anders instellen? Je bedoelt de decoder of mis ik iets?

De TV heeft nl maar een stand en dat is zijn eigen native resolutie in progressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Bij mij is het beeld op 576i/p significant mooier dan op 720p/1080i. Dus staat de decoder daar gewoon op, simpel. Je kan toch gewoon even wat een en weer switchen en kijken wat jij het mooiste vindt?

[ Voor 27% gewijzigd door Brad Pitt op 02-05-2009 11:22 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

720i bestaat overigens niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:22
Je kunt jouw tv niet op een resolutie instellen, alleen het uitgangssignaal van een apparaat (dvd-speler, tv-ontvanger) dat het naar de tv stuurt. Sowieso zou het instellen op de tv zinloos zijn want de tv doet _altijd_ aan upscalen en deïnterlacing; het paneel van de lcd tv heeft, verticaal, namelijk meer dan 576 pixels (veelal 768 of 1080).

Als je op jouw tv-kastje een resolutie in kunt stellen (576i, 720p, 1080i) moet je het gewoon proberen en kijken wat jij er het fijnst uit vindt zien op de tv, als je al verschil kunt zien.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33
Er zal best verschil zijn. De vraag is alleen hoeveel en in hoeverre dat voor jouw zichtbaar is.

Als je je TV instuurt met zn native resolutie, dan zal het upscalen door je ziggo decoder gebeuren en doet je tv niets. Als je lager instuurt, dan zal je TV upscalen naar zijn native resolutie.

Kortom: de kwaliteit wordt bepaald door het upscalende device, en welke dus beter is (TV / decoder) is niet zo te beoordelen.

Dan heb je nog een tussenstap (met de meeste verliezen): je decoder die upsampled naar bv 720p, en je TV die dat weer upscaled naar 1080 (als het een full hd tv is), dan heb je dus 2x upscaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp dus 576i standaard zo laten ,zoals je decoder ook uitzend en dan pakt je LCD de 576i standaard als deze het ook ondersteunt.

of is het juist wat je bedoelt zodra mijn tuner/decoder op 576i heb staan dat mijn tv dat automatisch upscalt maar 1080p?

Vindt het moeilijk te zien op een 32 LCD scherm wat beter is. heb wel het gevoel dat 720p het beste beeld geeft, dus laat het daarmaar op staan voorlopig. 8)

Heb overigens een Humax 5000c tuner en een samsung 32a558 LCD scherm

PS3 Vind ook dat mijn ps3 beter op 720p speelt dan met 1080p. lijkt of het met 720p minder lag aanwezig is, hoewel in 1080p wordt alles wel net iets scherper vooral als je even stilstaat in het spel merk je
dat pas op.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 20:35 ]

Pagina: 1