Nooit mijn gekochte Q6600 gezien

Pagina: 1
Acties:

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
Hallo mensen,

ik heb een vraagje wat moet ik doen aan deze situatie.
de situatie luidt als volgt:
ik heb op v&a een Q6600 van iemand gekocht,
ik stuur het geld op, maar krijg daarna slecht of geen contact via msn/mail en elke message via msn of mailtje is het weer het zelfde liedje, als ik de vraag "heb je hem al verzonden" stel krijg ik totaal geen reactie meer.

nu ben ik onderhand een maand verder en nog steeds geen processor :( ik heb al wel gedreigd met aangifte, ik heb namelijk al zijn gegevens adres, naam, zelfs mobiel >:), als hij het geld niet binnen een week terug zou storten, die week is nu om en nog steeds geen geld.

so what to do?

Verwijderd

Je zegt het zelf al: aangifte doen van oplichting.

• Ellos
Dat was inderdaad mijn volgende stap.
Ik dacht ik probeer het hier nog even, misschien weet iemand hier nog iets beters.

@HlpDsk even een onbeleefde vraag tussendoor
jij bent vroeg op voor een zaterdag, of net zoals ik een allnighter? of een ander andersoortige allnighter (think what you want to think of it ;))

Verwijderd

Je bent duidelijk nieuw op het forum :P

• Ellos
idd en uitleg is welkom :P

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat moet je niet uitleggen, dat moet je ervaren :Y)

• Ellos
-.- door middel van een slotje zeker -.o

[ Voor 86% gewijzigd door Ellos op 02-05-2009 06:56 ]

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-01 09:02
- Neem je hond mee en ga tot die persoon zijn huis.
Of
- Schrijf zijn naam, adres enzo eens op google, mss dat je dan iets vind over de persoon ofdat hij dit meer doet enzo.

Verwijderd

Ah, je hebt zijn adresgegevens. Stuur hem een nette brief waarin je hem 10 dagen de tijd geeft om de producten te leveren en geef aan dat je anders aangifte gaat doen. Geen uitwegen bieden en jezelf dwingen om die belofte waar te maken.

Verwijderd

Nee hoor, geen slotje, want ik ga nu een lekker serieuze post doen :D

Wat te doen in deze situatie.. Je hebt hem in feite een ultimatum gesteld.. Goed zo, dat is stap 1.. Voordat je naar de politie stapt voor oplichting, zou ik proberen het zelf op te lossen door hem een aangetekende brief te sturen waarin je hem in gebreke stelt (hij heeft product niet geleverd).. In de brief stel je hem een termijn waarin hij jou het geld moet terugbetalen.. Hou dit wel een beetje ruim aan, aangezien een aangetekende brief tot drie weken op het postkantoor kan liggen (als de geadresseerde hem niet ophaalt/niet wil ophalen)..

Mocht hier geen reactie op komen, dan zou ik naar de politie gaan en aangifte doen van oplichting, omdat je dan hem ook de kans hebt gegeven om je het geld terug te geven.. Misschien niet de processor die je wou, maar in ieder geval kun je dan zonder verlies weer verder.. Als de aangifte uit mocht lopen naar bijvoorbeeld een rechtzaak, sta jij ook een stuk sterker als je hem in gebreke hebt gesteld, dus het lijkt me altijd handig om die stap wel te nemen..

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-01 09:02
Die brief wel aangetekend versturen zodat hij moet tekenen voor ontvangst. En als je rechtsbijstand hebt, die advocaten kunnen echt zeer goede brieven schrijven waardoor hij niets kan doen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je hebt zijn mobiele nummer zeg je? Heb je hem al eens geprobeerd te bellen, desnoods vanaf een nummer wat hij niet kent? Asynchrone communicatie als mail/msn is een stuk makkelijker te negeren als een telefoontje natuurlijk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Iemand die een verbintenis niet nakomt is niet automatisch een oplichter.
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-01 19:42
Heb je al een negatieve review achter gelaten op V&A feedback het helpt jouw niet direct maar andere zijn gewaarschuwd.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
*knip* laten we gewoon serieus en on-topic blijven. Over wie het gaat is weinig relevant en knokploegen hoeven al helemaal niet ter sprake gebracht te worden.

[ Voor 118% gewijzigd door Orion84 op 02-05-2009 11:35 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

EnderQ schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:24:
Heb je al een negatieve review achter gelaten op V&A feedback het helpt jouw niet direct maar andere zijn gewaarschuwd.
Het lijkt me nuttiger om daarmee even te wachten tot definitief duidelijk is dat de verkoper in gebreke blijft. Het zou niet de eerste keer zijn dat er een min of meer goede reden is voor het mislopen van een transactie.

Wat dat betreft wil ik me ook bij GlowMouse aansluiten. Al neemt dat niet weg dat je volgens mij wel gewoon aangifte kan doen van oplichting (indien het in gebreke stellen ook geen resultaat heeft). Aangezien jij op dat moment het vermoeden hebt dat je opgelicht wordt. Een alternatief zou zijn een civiele zaak in verband met contractbreuk.
Maar wellicht dat iemand met meer juridische kennis daar meer duidelijkheid over kan verschaffen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:37

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

goedkoop is duurkoop

Neemt ie niet op dan als je m belt ?

En anders gewoon aangifte doen tegen de man als ie nergens op reageert.

Signature

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik heb anders nogwel een Q6600 te koop voor je (nieuw in ongeopende doos) :)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• BGB4rn

BGB4rn

alsof dat het probleem is :S

Signature

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

crack_en_hack schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:01:
Ik heb anders nogwel een Q6600 te koop voor je (nieuw in ongeopende doos) :)
Dat mag je dan via V&A of direct met de topicstarter regelen, daarvoor is het forum niet de aangewezen plek :)

Laten we het a.u.b. gewoon on-topic houden hier :)

[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 02-05-2009 12:04 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-01 16:24

Edgarz

Tweako-active since1986

Altijd goed: bellen. Geen reactie/contact? =>Aangetekende brief schrijven waarin je duidelijk aangeeft dat je een koop met hem hebt gesloten met vooruitbetaling, dat deze betaling geheel is voldaan (datum) en binnen welke termijn je ofwel levering verwacht danwel teruggave van het geld indien levering niet plaats kan vinden vinden. Vervolgens vemelden dat als je binnen deze termijn op geen van beide zaken een actie is geweest, je aangifte van oplichting zult doen bij de politie.

Hij zal wellicht aan kunnen geven dat de proc heeft opgestuurd maar dat er iets mis is gegaan bij TNT Post. Dan wordt het ander verhaal natuurlijk, want dan zul je met TNT in de slag moeten (ondanks het feit dat het wellicht een smoes is).

Succes.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ligt het risico daarvan niet bij de verzender?

Zo te lezen wel dus (tenzij expliciet anders overeengekomen):
http://www.opgelichtopint...b2/YaBB.pl?num=1233137050

[ Voor 59% gewijzigd door Orion84 op 02-05-2009 12:08 ]

• BGB4rn

BGB4rn

Dan is alsnog het risico voor de verzender van het pakketje, de koper heeft er niks aan kunnen doen.
Maar ik denk niet dat het zo iets is anders zou hij wel reageren.

\0/ spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door BGB4rn op 02-05-2009 12:08 ]

Signature

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 05:42
Ik snap hier 1 ding niet, waarom zou de verkopende partij jou zijn adres geven? Het geven van een banknummer + woonplaats is voldoende, maar adres is niet noodzakelijk.

Probeer die gozer eerst eens te bellen, desnoods vanaf een ander nummer. Misschien dat hij het pakketje wel heeft opgestuurd, maar dat ze bij TPG de boel verknoeit hebben (kan altijd toch?).

Mijn YouTube Channel

• BGB4rn

BGB4rn

Dan zou de verkoper op zijn minst toch kunnen reageren..

Signature

• Ellos
@ Snowwie hij mailde mij met zijn verenigings mail adres(idioot, als je dan toch wilt oplichten moet je het in ieder geval niet op die manier doen.) en zo na wat surfen vond ik zijn vereniging, vandaar uit heb ik zijn adres + mobiel kunnen traceren.

dit is de originele mail:
Hoi Mike,

Ik wil je er even op wijzen dat als je zaterdag 25-04-09 dit mailtje niet beantwoord dat ik dan aangifte ga doen.
waar je dan even op moet antwoorden is heel simpel ga je het geld terugstorten op:
[hier stond mijn rekeningnummer]
of moet ik dan toch maar aangifte doen van oplichting.

als je geantwoord hebt en het antwoord is "geld terugstorten" heb je daar een week voor.
als het er dan nog niet is doe ik alsnog aangifte.

Mvg, Nino
ik heb hier ook de volgende dag antwoord van gekregen, maar geld heb ik nog niet gezien.
hier zijn antwoord:
Mail gelezen. Komt in orde.

Met vriendelijke groet,
Zijn naam
en na 6 weken wachten weet ik toch wel zeker dat ik opgelicht ben.
dus ik denk dat het morgen even een ritje naar het bureau wordt.

en allen bedankt voor jullie reacties, dan weet ik tenminste weer waarom ik t.net verkies boven al die troep sites zoals marktplaats, speurders enz.
daarom had ik eigenlijk niet verwacht zoiets idioots mee te maken.
dat doe je maar op marktplaats of zoiets. ;)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
Echter moet je deze persoon ook feitelijk in gebreke stellen. Nu weet je dat deze mail gelezen is, echter kun je dit het beste via een aangetekende brief doen, aangezien je dan ook bewijs hebt.

Nu is het mij niet helemaal duidelijk van wanneer deze mail is, maar hiermee zou het in feite wel moeten lukken.

• BGB4rn

BGB4rn

jeeez, geen eens excuses of smoesjes ofzo :P

maar alleen een zin "echte" informatie.

Signature

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:20
Als de verkoper gaat beweren dat hij het al op de post heeft gedaan, dan moet je vragen om de track & trace code.

Die staat op het bonnetje van het postkantoor, bij "pakketnummer". Begint meestal met iets als "3SP"

Je kunt dan op https://securepostplaza.tntpost.nl/tracktrace/ de code invullen + jouw postcode.

Als de site zegt: Geen zending gevonden, dan zijn er 2 mogelijkheden:

1. Het pakketje is nooit op de post gedaan
2. Het pakketje is wel op de post gedaan, maar hij is nog niet ingescand, in dat geval moet je nog even een dag ofzo wachten, dan werkt de code wel (als het een echte code is)

Maar deze methode is niet 100% waterdicht, aangezien de verkoper ook een valse code kan hebben gegeven

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 04-05-2009 00:37 ]

• Ellos
6 weken!!! wacht ik al.
dan vind ik het wel eens mooi geweest, en dan wil ik gewoon mijn geld terug want onderhand zijn de prijzen ook al weer gedaald dus kan ik van dat geld wat beters kopen. ;)

• Snowwie
ThinkPadd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 00:36:
Als de verkoper gaat beweren dat hij het al op de post heeft gedaan, dan moet je vragen om de track & trace code.
Heel veel mensen verzenden pakketjes zonder uberhaupt dat bonnetje te houden, dus als hij die niet meer heeft kun je noch bevestigen, noch ontkrachten dat hij het pakketje verstuurd heeft. Stel dat TPG de zaak verkloot, dat de postbode bij wijze van een brandend huis is ingereden en al z'n post is opgefikt (even theoretisch).

De ene persoon heeft het pakketje verstuurd, de andere heeft het geld overgemaakt. Beide zullen nooit gaan toegeven dat ze niets gedaan hebben, omdat ze het immers wel gedaan hebben. Het is dan woord tegen woord. Zo kun je idd mensen mooi oplichten, alhoewel als je het te vaak zou doen zou de politie wel argwaan krijgen dat het telkens bij jou gebeurd.

Mijn YouTube Channel

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
In de mail geeft hij als het ware toe dat hij het nog niet heeft verzonden, en dat hij daarom het geld terug gaat storten. Een nieuwe afspraak dus. Die afspraak is hij ook niet nagekomen.

Dus: Argument gebruiken, ik heb verzonden maar niks ontvangen geld niet. Je hebt alles zwart op wit.

Je staat erg sterk. :D

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Heb je ondertussen al eens geprobeerd om hem op te bellen en meer informatie te krijgen dan "komt in orde"?

Ik heb toch het idee dat het meer een kwestie is waar een en ander scheef gelopen is en de verkoper gewoon nogal slordig is in het afhandelen daarvan dan dat ie je bewust probeert op te lichten.

• Ellos
ik krijg hem niet te pakken er staat wel achter zijn nummer (alleen voor bedrijfs contacten) dus misschien neemt hij alleen op als hij het nummer kent.
en @ orion84 na 6 weken is het toch niet meer een kwestie van slordigheid of dat het een en ander scheef gelopen is.

maar nogmaals bedankt voor jullie reacties ik ga vandaag naar het bureau en dan ga ik maar even aangifte doen met deze mailtjes op papier bij mij :)

Verwijderd

Zijn er nog ontwikkelingen?

• Ellos
nee helaas ik wacht nu alweer 2 weken op een bericht van de politie maar zoals iedereen weet zijn zij een zeer traag orgaan. :|

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:38

Wildfire

Joy to the world!

limbokiller schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:54:
nee helaas ik wacht nu alweer 2 weken op een bericht van de politie maar zoals iedereen weet zijn zij een zeer traag orgaan. :|
De politie doet ook niet meer dan je aangifte noteren, that's it. Dit is verder een civiele zaak, wil je iets bereiken zul je hem moeten aanklagen. Na hem officiëel in gebreke te hebben gesteld natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 24-05-2009 23:45 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Snowwie
Wildfire schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:45:
De politie doet ook niet meer dan je aangifte noteren, that's it. Dit is verder een civiele zaak, wil je iets bereiken zul je hem moeten aanklagen. Na hem officiëel in gebreke te hebben gesteld natuurlijk.
Hoe moet je zoiets dan doen als je haast geen gegevens hebt?

De kosten van het starten van een advocaat is het 1e uur al net zoveel als de Q6600 gekost heeft..
dit is gewoon waardeloos. Wat de TS betreft, ik denk dat je maar door deze zure appel heen moet bijten. Net zoals ik heb moeten doen. De politie heeft hier ook nooit wat aan gedaan.

Resteert alleen maar de voorzichtigheid die je in de toekomst moet nemen als je zoiets koopt. Dan nog liever 30 euro benzine er door heen jagen om iets op te halen, dan helemaal niets te ontvangen.

Mijn YouTube Channel

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik weet niet wat voor vereniging het is waar je zijn gegevens gevonden hebt maar je zou kunnen overwegen eens contact met bestuursleden van die vereniging op te nemen, hun de zaak voorleggen en hun vragen de persoon hier op aan te spreken. Vooral als het een vereniging is waar ze persoonlijk contact met hem (kunnen) hebben zou dat wel eens effectief kunnen zijn. Hem bij zijn kennissenkring als fraudeur aan de kaak stellen zou hij wel eens vervelend genoeg kunnen vinden om dan maar eindelijk over de brug te komen.

8)

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-01 19:42
Je kunt ook aan zijn bank laten weten wat er is gebeurd, sommige banken spreken hun klanten aan op hun gedrag. Ergens gelezen op internetoplichting forum niet zelf meegemaakt.
(met 1 euro cent transacties en bijdehande teksten zijn bankrekening gaan spammen raad ik af wel 100 voor een euro :P)

• Ellos
@wildfire dat lijkt mij sterk zij moeten er toch wat aan doen wat heeft aangifte doen anders voor zin.
edit nadat ik Peter R de Vries heb gekeken (dat ging over aangifte) begin ik toch wel te twijfelen maar misschien na aanleiding van deze aflevering gaan ze wat doen.

@snowwie
tja en een bijkomend probleem dat ik pas 16 ben en als ik het goed heb kan ik geen rechtzaak starten, omdat ik nog niet volwassen ben -.-.
maar ik heb wel zijn adres en naam dus weinig gegevens wil ik het nou ook weer niet noemen.
@CaptJackSparrow
dat idee om de vereniging eens aan te spreken is een zeer goed idee dus dat zal ik zeker doen.
bedankt.

P.S. je link doet het niet

[ Voor 27% gewijzigd door Ellos op 26-05-2009 21:07 ]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:31

lasharor

7 december 2004

Je start geen rechtzaak voor 116 euro :/

Of altans, het kan wel maar of het veel zin heeft (qua kosten) is een andere vraag.

• Ellos
je kunt je kosten declareren als je de rechtzaak wint

• BGB4rn

BGB4rn

limbokiller schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:08:
je kunt je kosten declareren als je de rechtzaak wint
;)

Signature

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-01 21:50
Ik heb ook zoiets gehad op deze site (inderdaad niet verwacht) en ben nogal teleurgesteld dat ik moet lezen dat er nog steeds niets aan gedaan wordt. Als het duidelijk is dat er sprake is van oplichting of ernstige nalatigheid, vind ik dat de persoon toch minstens een ban van T.net verdient.

Gelukkig heb ik na veel moeite en tijd (twee maanden ofzo) mn geld teruggestort gekregen, toen de 'oplichter' er achter kwam dat als hij zijn naam op Google intypte, hij als oplichter tevoorschijn kwam >:) . Overigens heb ik daarna de desbetreffende topics laten verwijderen, wel zo netjes. Moraal van het verhaal: de aanhouder wint.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
En dan nog kan het niet ;)

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01 16:35
Mr.Qips schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:16:
Gelukkig heb ik na veel moeite en tijd (twee maanden ofzo) mn geld teruggestort gekregen, toen de 'oplichter' er achter kwam dat als hij zijn naam op Google intypte, hij als oplichter tevoorschijn kwam >:) . Overigens heb ik daarna de desbetreffende topics laten verwijderen, wel zo netjes. Moraal van het verhaal: de aanhouder wint.
Als de politie verder niets doet en als er verder geen schot in de zaak zit, kan 'name and shame' inderdaad ook nog een optie zijn. Niet prettig als een potentiele werkgever je naam googlet en dan een verhaal over oplichting leest. Je moet je wel afvragen of je iemands leven wilt verneuken voor een relatief klein bedrag, wellicht kun je die gast eerst nog een hint geven wat er allemaal zo maar kan gebeuren als je iemand probeert op te lichten.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
Echter kun je dan wel voor smaad en laster 'aangeklaagd' worden aangezien je niet zomaar dingen over mensen mag zeggen...

Daarmee moet je dus erg mee oppassen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

.

[ Voor 99% gewijzigd door Borromini op 26-05-2009 23:49 . Reden: Een punt wederom, mijn waarde ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01 16:35
alex3305 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:46:
Echter kun je dan wel voor smaad en laster 'aangeklaagd' worden aangezien je niet zomaar dingen over mensen mag zeggen...

Daarmee moet je dus erg mee oppassen.
Zolang je je aan de feiten houdt, de boel niet opblaast en je primaire doel niet is om de reputatie van een persoon te schaden, is het geen smaad, en al zeker geen laster. Andere waarschuwen voor een specifieke verkoper die z'n afspraken niet na komt moet gewoon kunnen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
limbokiller schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:00:
@snowwie
tja en een bijkomend probleem dat ik pas 16 ben en als ik het goed heb kan ik geen rechtzaak starten, omdat ik nog niet volwassen ben -.-.
maar ik heb wel zijn adres en naam dus weinig gegevens wil ik het nou ook weer niet noemen.
Heb je al opgebeld, of eventueel je ouders op laten bellen? Vaak schrikken mensen als je ze gewoon op hun thuistelefoon belt (als 'ie in de telefoongids staat...).
Voor het aanspannen van een rechtszaak heb je inderdaad je ouders nodig, maar het kan dus wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Cocytus op 27-05-2009 19:08 ]

Pagina: 1