Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XP ontbrekend bestand (dll?) automatische updates

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met de automatische updates in xp, ik heb al flink wat forums afgestruind, maar steeds komt er weer een error aan de orde, welke ik dus niet heb.

Heb hitman pro laten lopen en daarmee ook wat schadelijke zaken van mijn systeem verwijderd, maar als ik de automatische updates handmatig wil inschakelen gaat dit niet meer, bij systeemeigenschappen is de tab automatische updates ook niet meer te zien :?

Hij is dus nergens meer te vinden, heb ook dial-a-fix al eens laten lopen, maar automatische updates is niet meer terug te vinden (ook niet bij services).

Het lijkt er dus echt op dat dit onderdeel van mij pc gewist is, of iig een belangrijk bestanddeel waardoor het helemaal niet meer ginitialiseerd kan worden 8)7

Nu is mijn vraag dus welk bestandje kan ontbreekt er?

Andere suggesties zijn natuurlijk zeer welkom, al bij voorbaat dank voor de hulp ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:51

Thandor

SilverStreak

In %windir%\system32 zou een bestand wuauserv.dll moeten staan. Totaal staan er tien bestanden die met wua* beginnen. In HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\SvcHost heb ik in netsvcs een entry staan met wuauserv (en vele anderen). Onder HKEY_LOCAL_MACHINE\System\Services heb ik wuauserv staan met een aantal onderdelen. Kijk even of daar de ImagePath naar 'svchost -k netsvcs' wijst :).

Ik weet niet of je hiermee de oplossing voor jouw probleem kunt vinden maar je kunt in ieder geval een aantal dingen even valideren ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal overdag even kijken, systeem doorloopt nu een pre-boot opstartscan, dit kan wel enkele uren duren, kan ik ondertussen gaan slapen :P :z .

Verwijderd

Ben je wel in het bezit van SP2? Want hiervoor bestond deze functie nog niet

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 07:09 ]

Verwijderd

Als je weet welke dll-file ontbreekt, kan je hem hier zoeken en downloaden: http://www.dll-files.com/.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me verstandiger het ding gewoon met behulp van msconfig en de CD (eventueel een nieuwe maken met SP3 erin geslipstreamed) uit te pakken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qEVpVwVjrg6kgjQjSnaTc8jS/full.png

* alt-92 snapt werkelijk niet waarom je van een vage site system-essentiele DLLs zomaar zou willen downloaden.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 02-05-2009 11:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van sp3, en er ontbreekt het een en ander wat thandor aangeeft, ik zal eens kijken of ik dat weer recht kan zetten :)
Pagina: 1