Toon posts:

q9850 Black Edition behouden of phenom ll 940?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedenacht allemaal,

Ik heb wat problemen gehad en heb ze nog steeds, met het overklokken van mijn q9850 black editon.

Hij komt maar niet stabiel boven de 2.9Ghz uit wat me een beetje vreemd lijkt, want er is al overklokt tot 3.1 ghz met standaard koeler door velen. Zelf heb ik een coolermaster v8 koeler in het systeem en zou het dus beter moeten lukken. Toch wilt mijn systeem maar niet boven de 2.9 ghz stabiel uit.

Het systeem:

Abit a-s78h moederbord met 780g chipset.
Amd Phenom q9850 Black edition ( 4x 2.5ghz)
4gb corsair twin xms 1066mhz.
Ati HD 4870 1gb
500gb samgsung harde schijf.
Coolermaster v8 CPU cooler.

Maar mijn vraag was dus, of het een goede keuze is om te investeren in een nieuwe processor, de Phenom ll x4 940 ( 4x 3.0ghz). ( Het is geen "welke is beter"- vraag, ik vroeg het me af of die 500 mhz standaard extra zou opwegen tegen een black edition).

Of dat ik via via een pro overclocker vind en het geld gebruik voor extra geheugen of een nieuw moederbord of videokaart.

Groetjes Slablaadje

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:34
Als jij je processor wil overklokken, dan zul je ook het CPU-voltage moeten verhogen. Bovendien zou ik de temps van je CPU erg goed in de gaten houden en zorgen voor voldoende airflow in je kast.

Als ik jou was had ik het geld in mijn zak gestoken en was ik niet voor de Phenom II x4 940 gegaan. Je kunt dat geld dan beter gebruiken bij het kopen van een heel nieuw systeem.

• Boral27
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 01:24
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 03:01:

Maar mijn vraag was dus, of het een goede keuze is om te investeren in een nieuwe processor
Investeren in een pocessor 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke cpu je moet gaan gebruiken is iets dat je aan de hand van benchmarks prima kunt uitvinden.
Wil je gaan overclocken dan bestaat altijd de kans dat het je een cpu hebt die goed OCed, of dat je er eentje hebt die compleet bagger presteert, dat blijft de gok die je neemt. Maar ook daarvoor geldt, lees reviews en kijk wat wel en niet lekker overclockt.

Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat het prima zelf uit te zoeken is welke je moet nemen.

Dit topic is gesloten.