Ik las het volgende in een topic:
Wegens een configuratiefout kon er van ons intern netwerk email verzonden zonder authenticatie. Vandaag merkten we op dat er iets spam aan het versturen was via onze exchange, de fout in de configuratie is al gefixt, maar hoe kom ik er nu achter welke PC geinfecteerd is. Onze virusscanner meld helemaal niets en van de message tracking van Exchange word ik ook niet veel wijzer.
Is er een mogenlijkheid om hier iets van terug te vinden?
Ik heb nu het zelfde probleem...
Alleen weet ik niet hoe ik de authenticatie aan kan zetten.
Het gaat om een Windows 2008 64Bits Server.
Met Exchange 2007 Standard erop.
Ik heb bij de Send Connector gezocht, echter kon ik daar niets vinden.
Er zijn een aantal PC's via VPN met de server verbonden. Ik vermoed dat een van deze PC's aan het spammen is. Want de server zelf is het niet...
Wat zou ik kunnen doen om in ieder geval te voorkomen dat ik een SPAM bak op het net heb staan.
Wegens een configuratiefout kon er van ons intern netwerk email verzonden zonder authenticatie. Vandaag merkten we op dat er iets spam aan het versturen was via onze exchange, de fout in de configuratie is al gefixt, maar hoe kom ik er nu achter welke PC geinfecteerd is. Onze virusscanner meld helemaal niets en van de message tracking van Exchange word ik ook niet veel wijzer.
Is er een mogenlijkheid om hier iets van terug te vinden?
Ik heb nu het zelfde probleem...
Alleen weet ik niet hoe ik de authenticatie aan kan zetten.
Het gaat om een Windows 2008 64Bits Server.
Met Exchange 2007 Standard erop.
Ik heb bij de Send Connector gezocht, echter kon ik daar niets vinden.
Er zijn een aantal PC's via VPN met de server verbonden. Ik vermoed dat een van deze PC's aan het spammen is. Want de server zelf is het niet...
Wat zou ik kunnen doen om in ieder geval te voorkomen dat ik een SPAM bak op het net heb staan.