[Win 7] Geen beeld bij booten windows 7 Install

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:08
Hallo,

Ik ben sinds kort een tevreden bezitter van een nieuwe 2009 versie Mac Mini.

Vorige week kwam een (gekke) gedachte bij me op om Windows 7 RC1 op me Mac Mini te installeren.

Dus ik had alle stappen opgevolgd:

1 Windows 7 RC1 build 7100 32bit iso gedownload;
2 Gebrand op een DVD;
3 Bootcamp opgestart en partitie aangemaakt;
4 Windows 7 CD in de Mac Mini duwen;
5 En bij Boot Camp op Install drukken.

Hierna restart de Mac, en je krijgt het Apple deuntje te horen, Het scherm wordt zoals gewoonlijk grijs, maar nu zonder Apple logo.
De Windows 7 Boot cd begint te spinnen...

En na 5 tot 10 seconden gaat me monitor op standby.

En zo blijft het. Restarten werkt ook niet, en enige manier om me Mac te kunnen gebruiken en in OSX te kunnen komen, is om de DVD eruit te halen met de 2 muisknoppen ingedrukt te houden tijdens het booten.

Ik vind het vrij raar dat ik succesverhalen lees van andere mensen die zonder problemen geinstalleerd hebben.

Nu vraag ik me af, ligt het aan het beeldscherm/mini displayport e.d., of aan de software?...

Ik heb een checksum gedaan van de ISO, dat was gewoon correct, en heb het gebrand op me XP PC, en op de Mac Mini. Niets werkt.

Mijn beeldscherm zit aangesloten op de mini-displayport-to-VGA adapter.

Weet iemand waar het aan ligt? :'(

Ik heb geen beschikking tot andere beeldschermen, dus kan het helaas niet testen op de mini-dvi poort.. :(

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou je de 'C' ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
Hoii

Ik heb dat ook geprobeerd, maar zonder resultaat...

Maar ik denk dat een windows boot cd uberhaubt alleen geboot kan worden als je restart via boot camp...

zou het nog misschien liggen aan:
- Apple wireless bluetooth keyboard
- monitor via vga-mini displayport adapter?... Ik hoor de cd wel gewoon gelezen worden enzo....

Ik heb helaas geen andere apperatuur om mee te testen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-07 09:16
Had je ook al de laatste firmware update van de displayport to vga adapter geïnstalleerd?

http://support.apple.com/...rt_to_VGA_Firmware_Update

Zou misschien het probleem kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Option key is toch om het boot menu te krijgen bij het opstarten? Daarnaast vindt ik het niet vreemd dat het niet vlekkeloos werkt, het is immers ook niet officieel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
BloodDragon schreef op zondag 03 mei 2009 @ 21:21:
Had je ook al de laatste firmware update van de displayport to vga adapter geïnstalleerd?

http://support.apple.com/...rt_to_VGA_Firmware_Update

Zou misschien het probleem kunnen verhelpen.
ik heb de adapter geupdate,

Ook geprobeerd C ingedrukt te houden... ook geen effect,.. of zou dat komen dat ik de Apple wireless bluetooth keyboard heb?..

nog steeds niks.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37
Gisteren op mijn MBP geinstalleerd die was aangesloten op extern scherm en tobo. Kreeg ook de hele tijd niets te zien. Totdat ik me bedacht om het scherm open te klappen. En ja hoor, daar stond de installer te wachten.

Dus ik denk dat het misgaat met de displayport adapter. Misschien ziet de installer het als extern scherm?
Pagina: 1