Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb enkele dagen geleden de BIOS van mijn Asus A8N-SLI Premium moderbord geflasht naar versie 1303 (was 1009) zodat hij een nieuwe processor zou herkennen. Ik heb dit gedaan met de Asus Update software (OK ik weet het, via OS is niet de beste manier...).

Ik heb twee Maxtor IDE harde schijven in mijn PC zitten (250GB master - 300GB slave), beide gekocht eind 2005.
Na het heropstarten van de PC gaf hij een 'Disk Boot Failure' boodschap en wilde hij niets meer doen.

Na wat kabels hersteken, merkte ik dat beide harddrives geen stroom meer kregen en dus niet meer opstartten (ik had ze ook reeds getest in een andere PC waarvan ik zeker wist dat de kabels ok waren).

Vraagjes... :?
Wat kan een BIOS flash misdoen aan mijn harde schijven?
Als hij geen voeding meer krijgt en de kabel is correct, ligt het waarschijnlijk aan de harde schijf zelf?
Is mijn beste optie langsgaan bij een data recovery bedrijf (aangezien ik deze data graag terug wil)? Zo ja, kan je me er enkele aanraden (liefst die wat schappelijke prijzen hanteren)?

Bedankt!
Wim

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een biosflash doet in principe niets met je hdds, hooguit met de controller waar ze aanhangen.
Als je de hdds aansluit op alleen de voeding, spinnen de schijven dan wel op?
Datarecovery kan natuurlijk altijd, maar dat kost natuurlijk wel het nodige, handiger is om het eerst zelf proberen op te lossen door te kijken of de disks uberhaupt nog opspinnen en waar het fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
na de bios flash moet je in de bios de parameters voor de hd goed zetten......
that's all....
bios flash mobo doet niks met hd's
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb hem wel al getest in een andere PC met kabels waarvan ik zeker ben dat ze werken.

Bedoel je de controller op de HD zelf? Ik zal eens proberen zonder de IDE kabel - ik geef wel een seintje achteraf.

Nogmaals bedankt voor de tip!

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide schijfjes eens los aan de voeding gehangen zonder IDE kabel te bevestigen... Helaas zonder resultaat.

Heeft er iemand nog andere tips? Altijd welkom!

Als je enkele goede data recovery bedrijven weet, mag je zeker ook aanraden.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:01

empy

Rijdt rondjes

Als de schijfjes ook niet meer gaan draaien word het inderdaad een vervelende situatie, zeker ook omdat datarecovery zeer kostenintensief is.

Je zou terecht kunnen bij Ontrack datarecovery Daar heb ik positieve verhalen over gehoord. Succes met je schijven in ieder geval!
Pagina: 1