Ik heb een 4850 van ATI en die kan ik aansluiten via hdmi en de dongle naar mijn LCD TV. Probleem is dat mijn HTPC net niet in mijn kast past door het uitsteeksel van de dongle + rechte HDMI. Nu heb ik een DVI naar HDMI kabel gekocht maar heb geen geluid. De verkoper beloofde me nochtans dat ik wel geluid zou hebben. Bestaan er reeds zulke kabels dus van DVI naar HDMI, waarvoor je GEEN dongle nodig hebt?
Ik begrijp dus dat bij het aansluiten mbv de dongle (verloopstukje DVI->HDMI?) en een HDMI->HDMI kabel je beeld én geluid hebt, maar met alleen een DVI->HDMI kabel niet.
Volgens mij wordt standaard bij een DVI->HDMI kabel geen geluid meegestuurd, dus dat kan kloppen.
Ik weet niet of er DVI->HDMI kabels zijn die wél geluid doorsturen, maar is een 90° HDMI verloopstukje geen optie voor je (bijvoorbeeld deze) die je in combinatie met de dongle gebruikt? Waarschijnlijk ook een stuk goedkoper...
Volgens mij wordt standaard bij een DVI->HDMI kabel geen geluid meegestuurd, dus dat kan kloppen.
Ik weet niet of er DVI->HDMI kabels zijn die wél geluid doorsturen, maar is een 90° HDMI verloopstukje geen optie voor je (bijvoorbeeld deze) die je in combinatie met de dongle gebruikt? Waarschijnlijk ook een stuk goedkoper...