Asus P6t Deluxe V2 headset en 2.1 samen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• DeNonkel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-01 15:58
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe PC in elkaar gedraaid. De meest relevante specs:

mobo: Asus P6T Deluxe V2
proc: Core i7 920
case: CM 690
geluid: onboard
headset: Creative Fatal1ty
2.1 set: Logitech Z-4

Nu heb ik op de frontpanel van mijn CM690 de headset aangesloten, en op de backpanel de 2.1 set. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om op beiden tegelijkertijd geluid te krijgen. Als ik mn headset inplug kappen de speakers ermee en andersom. Mis ik iets? Dit vind ik gruwelijk irritant, aangezien ik op mijn oude pc altijd beiden ingeplugd had en als ik mn headset opzette draaide ik gewoon de volume van mn speakers weg. Anders blijf je de hele tijd met die plug klooien. Iemand een idee?

Verwijderd

Kan gewoon in de software van het moederbord verandert worden volgens mij. :)

• DeNonkel
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:52:
Kan gewoon in de software van het moederbord verandert worden volgens mij. :)
Als je die soundmax software bedoeld, daar heb ik al vanalles mee geprobeerd maar het lukt me niet... ;(

• DeNonkel
Na wat googelen lijkt het meer met Vista te maken te hebben dan specifiek met mijn moederbord. Het is blijkbaar niet mogelijk om in Vista hetzelfde geluid over 2 verschillende devices af te spelen??

Verwijderd

Is anders een splitter geen optie?
Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/images/CABLE-415.JPG

Is dat ik geen Vista heb, maar volgens mij moet het toch echt wel kunnen. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 09:15 ]

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 21:17
Is het niet zo dat je iets van automatische detectie hebt voor hoofdtelefoon? Ik weet dat er veel chips zijn met een extra dingetje van Intel (dacht ik) erop die ervoor zorgt dat hij je speakers direct mute.

Geen idee hoe dat te omzeilen is, maar het moet in de drivers wel kunnen lijkt me. Anders is splitter beste oplossing, zijn wel weer extra kosten..

Heb zelf X-Fi Prelude waarvan ik weet dat die detectie er niet op zit. X-Fi's van Creative en ik vermoed die onboard dingetjes ook hebben wel die detectie hebben. Wat kort googlen geeft me indicatie van wel.

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• DeNonkel
Een splitter zou kunnen in de praktijk maar ik vind dat eerlijk gezegd niet zo'n elegante optie. Misschien heb je wat signaalverlies maar afgezien daarvan vind ik dat het gewoon mogelijk moet zijn.
Mobo onboard audio heeft inderdaad autodetectie, dus als ik mijn headset inplug mute hij direct de speakers. En dat is nou net wat hij niet moet doen. Hoe ik dat in kan stellen dat hij dat niet doet weet ik niet, het lijkt inderdaad alsof het mogelijk zou moeten zijn maar op internet kan ik nergens een oplossing vinden.
Wel iemand die het over het aanpassen van de registry heeft, maar daar snap ik niet veel van. Iemand daar ideeen over?
Pagina: 1