[SpamAssassin] wel getagged maar niet geleerd toch leren

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
HI,

Misschien dat hier iemand het weet want ik kan het niet echt vinden.....

Spamassassin draait als een zonnetje bij mij, en ik heb het zo ingericht dat alles wat een score hoog genoeg heeft om door autolearn geleerd te worden in een apparte map gaat die iedere nacht leeggegooid wordt..

Alles wat niet soor spamassassin herkend wordt mik ik in een mapje wat iedere nacht automatisch geleerd wordt..

dat gaat goed, maar nu is er nog die cattegorie die wel herkend wordt, maar niet geleerd..
Nu kan ik die autolearn score wat omleeg zetten maar er zit zo af en toe wel eens een false positive bij dus dat doe ik liever niet..

nu mik ik die wel spam maar niet geleerd in een map om vervolgens de attachement weer op te slaan en die dan weer in de map te mikken die automatisch spam leert..
Aangezien het originele bericht door spamassassin als attachment aan het mailtje gehangen wordt leek me dat de enige manier..

ik weet dat spamassassin zijn eigen headers gewoon overslaat, maar hoe gaat hij er mee om als ik het mailtje van spamassassin met de spam als attachment gewoon automatisch laat leren?
gaat dat dan goed? of vervuil ik mijn spamass database daar dan juist mee?

Ieder mailtje appart openen, attachment verslepen en op naar de volgende is niet echt een leuk werkje dus als het niet nodig is dan stop ik daar liever mee.......

• xzenor

xzenor

Topicstarter
nee.. het lijkt er niet op...

kort gezegd..
Het sa-learn commando.
gemiste spam kan ik daar mee leren..

Maar spam die niet gemist is maar gewoon niet boven autolearn threshold uitkomt.
hoe leer ik die met sa-learn..
moet ik de attachment (het originele mailtje dat als attachmetn aan de mail is toegevoegd) laten leren? Of kan ik het hele spam mailtje gewoon in de sa-learn gooien?
Ik heb geen zin mijn token database te vervuilen....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar je kunt spamassassin ook zo configureren dat ie alleen headers toevoegt of het subject aanpast (report_safe op 0 instellen en voor subject tagging nog het een en ander).

Ik zou zeggen, probeer het eens. sa-learn op een report mailtje met attachment, vervolgens pak je de attachment los eruit en doe je daar ook sa-learn op. Traint ie hem wel, dan kan je geen complete mails met spam als attachment trainen, traint ie hem niet, dan heeft ie het herkend en kan je gewoon trainen met de instellingen zoals je die nu al hebt.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
hmmm das wel een idee.....
andere optie is de vraag op de spamassassin mailinglist stellen...
daar weten ze het misschien wel...

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-01 11:20
Ik heb inderdaad gewoon report_safe op 0 staan, en ik laat regelmatig sa-learn --mbox --progress --spam <imap folder> op m'n imap folder los, en dat gaat allemaal goed. Je kan ook zien met sa-learn --dump of er inderdaad ook nieuwe dingen bijgekomen zijn (hoewel sa-learn zelf ook rapporteert wat hij geleerd hebt)
Pagina: 1