Toon posts:

2 partities naar 1 andere partitie verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn computer één HDD zitten van 1TB met de volgende partities.

931,5GB
| label capaciteit vrije ruimte
|----------WINDOWS (C:)----164,7GB-----11,2GB
|----------DATA2 (D:)----------161,1GB-----161GB
|----------DATA3 (E:)----------5,799GB-----5,768GB
|----------DATA (F:)------------500,0GB-----31GB
|----------WINDOWS2 (G:)--100,0GB-----55,4GB

Windows is de actieve en primaire partitie, alle schijven zijn NTFS. Ik wil DATA2 en DATA3 in hun geheel naar de Windows partitie verplaatsen, ze zijn al geformatteerd. Hoe gaat dat dan in zijn werk? Of is dit niet mogelijk? 8)7

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 16:04
Daar zijn programma's zoals Partition Magic voor.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:00

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ligt er voornamelijk aan welke windows het is:

Vista: ga naar Start-->Settings -->Control Panel -->Administrative Tools -->Computer Management -->Disk Management -->Rechtermuisknop op de C: schijf en Extend Volume

Of je bemachtigd Acronis Disk Director / Partition Magic en doet het daarmee.

Allemaal te vinden met Google :)

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 01-05-2009 21:03 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
kemphaas schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 21:00:
Daar zijn programma's zoals Partition Magic voor.
Dat begrijp ik.... Ik heb hier de computer in kwestie voor me met Acronis Disk Director Suite. Mijn vraag is alleen meer wat de uitgevoerde acties moeten zijn... Moet ik de partitities verplaatsen, vernietigen dan weer recoveren of iets anders?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de partities aaneensluitend zijn dan kun je vanuit Windows Vista de partities gewoon verwijderen en de ruimte toevoegen aan de eerste partitie. Dit zal vast in Acronis ook vast werken.

Zorg sowieso voor backups als je dit gaat doen.

Verwijderd

Zoek in de help-bestanden eens naar 'merge'.

Backup dan eerst bestanden op F en G, of liever nog naar een externe schijf, of brandt ze op een DVD.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:04

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als ik je tabelletje goed begrijp dan zijn die twee partities leeg. Het snelste is dan om die twee partities te verwijderen, en daarna je windows partitie te vergroten. Een merge heeft alleen nut als op alle twee de partities data staat die bewaard moet blijven.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Je kunt mergen maar mijn voorkeur zou simpeler zijn. De Windows-partities backuppen. Sowieso alles backuppen maar van die 1e en laatste partitie daadwerkelijk een image trekken. Dan de 3 partities vooraan de schijf verwijderen, een grote nieuwe partitie aanmaken, en je image terugzetten.

Nu ga ik er wel van uit dat de 1e 3 partities primary partities zijn. Aangezien je 5 partities hebt moet je ergens met extended partities hebben gewerkt want normaliter kunnen er hoogstens 4 primary partities zijn. In dat geval moet je de extended partitie ontdoen van de leze ruimte vooraan door die te verkleinen, waarna je de grote primary partitie kunt aanmaken.

Eigenlijk is het veel makkelijker om een image te trekken van C:\ en G:\, die samen met de data van de 3 tussenliggende partities te backuppen, en dan de schijf helemaal leeg te maken en met een schone lei te beginnen. 2 primary partities voor je 2 Windows installaties, en dan de data terug kopiëren van de backup. Hoe minder handelingen je doet hoe minder kans dat er wat misgaat.

Bijkomend voordeel is dat je Partition Magic iig niet hoeft te gebruiken want die snapt toch niks van 1TB schijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 08:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, maar ik bleek een oude versie van Acronis te hebben, waar de 'merge'-tool niet bij zat. Ik heb nu een nieuwere en nu is het probleem opgelost.
Pagina: 1