Branden op de Mac, welke media werkt?

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 02:31

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik probeer al enige tijd om enkele DVDs te branden op mijn Macs (MBP'06, MBP Unibody en iMac'08) alleen tot heden wilt het maar niet lukken met de schijfjes. Momenteel gebruik ik Sony DVDRs om te branden alleen deze veroorzaken de hele tijd toasters. Welke merken werken wel goed en zijn in Nederland verkrijgbaar?

Ik heb inmiddels al Philips, Sony, Memorex uitgeprobeerd.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zit er uberhaupt wel een superdrive in? Mac's waren de enige computers in de hele wereld die nog met combodrives werden geleverd. En dan nog, mijn brander die het prima doet onder linux of windows werkte niet met OSX.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

alienfruit schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:34:
Ik probeer al enige tijd om enkele DVDs te branden op mijn Macs (MBP'06, MBP Unibody en iMac'08) alleen tot heden wilt het maar niet lukken met de schijfjes. Momenteel gebruik ik Sony DVDRs om te branden alleen deze veroorzaken de hele tijd tcoasters. Welke merken werken wel goed en zijn in Nederland verkrijgbaar?
Gaat het tijdens het branden al mis of tijdens controle achteraf?

Ik heb weinig problemen met Platinum DVD-R + media, al geeft mijn brander af en toe tijdens het branden een foutmelding terug - maar dat komt volgens mij omdat het een brak USB-geval is.

Als het branden slaagt gaat de controle ook altijd wel goed.

Zoef

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-02 14:35
Ik gebruik zelf Platinum op mijn iMac, en dat gaat altijd goed.
Moet zeggen dat ik eigenlijk nooit problemen heb gehad met Platinum CD's en DVD's, en ik gebruik ze met verschillende branders/spelers.

Je zou ook eens kunnen kijken naar Verbatim, duur maar erg goed.

No Shame, only Fame!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, er zitten overal SuperDrives in. Een DVD-RW werkte zojuist wel (op de Unibody). Erg vreemd allemaal.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:41

BCC

Ik druk er altijd iets in wat in de aanbieding is bij de MediaMarkt. Nog nooit problemen gehad. Het kan natuurlijk gewoon zijn dat je combo-drive stuk is.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Hoe kan je zoiets testen? Ik zie dat mijn garantie van de iMac verloopt op 3 Mei. Maar ik neem aan dat een dvd-brander een langere levensduur heeft dan een jaar. Ik zal binnenkort maar eens bellen met Apple. Het branden mislukt erg vaak op de iMac. Wel vervelend ik gebruik de brander pas sinds twee weken 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door alienfruit op 01-05-2009 19:25 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat gaat er fout dan :) Krijg je een foutmelding?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, ik krijg dit elke keer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Finder: Burn started, Tue Apr 21 12:20:56 2009
Finder: Burning to DVD-R (SONY16D1) media with DAO strategy in OPTIARC DVD RW AD-5630A 1AHN via ATAPI.
Finder: Requested burn speed was 47x, actual burn speed is 8x.
Finder: Burn underrun protection is supported, and enabled.
Finder: Burn finished, Tue Apr 21 12:40:38 2009
Finder: Verify started, Tue Apr 21 12:40:38 2009
Finder: Verify failed, Tue Apr 21 12:40:39 2009
Finder: Verify error: 0x80020063 Verification of the burn failed. 
Disco: Erase started, Tue Apr 21 13:41:59 2009
Disco: Erasing DVD+RW (DAXON D42) media in OPTIARC DVD RW AD-5630A 1AHN via ATAPI.
Disco: Erase finished, Tue Apr 21 13:43:05 2009
Disco: Burn started, Tue Apr 21 13:43:36 2009
Disco: Burning to DVD+RW (DAXON D42) media with DAO strategy in OPTIARC DVD RW AD-5630A 1AHN via ATAPI.
Disco: Requested burn speed was 47x, actual burn speed is 4x.
Disco: Burn finished, Tue Apr 21 13:56:20 2009
Disco: Verify started, Tue Apr 21 13:56:20 2009
Disco: Verify finished, Tue Apr 21 14:04:31 2009
Disco: Burn started, Fri May 1 16:15:32 2009
Disco: Burning to DVD-R (SONY16D1) media with DAO strategy in OPTIARC DVD RW AD-5630A 1AHN via ATAPI.
Disco: Requested burn speed was 47x, actual burn speed is 8x.
Disco: Burn underrun protection is supported, and enabled.
Disco: Burn finished, Fri May 1 16:37:31 2009
Disco: Verify started, Fri May 1 16:37:31 2009
Disco: Verify failed, Fri May 1 16:44:17 2009
Disco: Verify sense: 3/02/00 Medium Error, No seek complete
Disco: Verify error: 0x80020063 Verification of the burn failed.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:31

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb het in een ander topic van de week ook al gepost, alle branders na m'n allereerste 4x Acertje hebben eigenlijk nooit meer tegengesputtert, met wat voor media dan ook. Inclusief m'n iMac en divere MB's. Dus er lijkt me inderdaad eerder iets met je brandsoftware, of je brander. :)

Zo'n superdrive is overigens meestal ook gewoon een Optiarc ding hoor, dus die vind je ook in PC's. :) (Maar dan meestal als een Sony of NEC drive.)
bouwfraude schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:40:
Zit er uberhaupt wel een superdrive in? Mac's waren de enige computers in de hele wereld die nog met combodrives werden geleverd. En dan nog, mijn brander die het prima doet onder linux of windows werkte niet met OSX.
Dat is al een aantal OSX versies niet meer hoor. Tegenwoordig kun je elke brander gebruiken. :)

[ Voor 32% gewijzigd door --MeAngry-- op 01-05-2009 20:33 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik heb nu twee succesvolle DVDs kunnen branden met de iMac en de MBP Unibody. Alleen nu loop ik tegen het volgende probleem aan. De schijf wordt niet overal lekker gelezen. DVD1 is gebrand met de MBP Unibody en DVD2 met de iMac. Het volgende is vervolgens het probleem soms herkent de MBP 2006 de cd als lege DVDR en somds de iMac zeurt over I/O fouten. Later weer niet en de MBP na een herstart niet.

Ik durf deze DVDs eigenlijk nu niet op te sturen omdat de vorige ook mislukt twee weken geleden. Toen vond mijn zus na twee weken wachten (werkt bij de Marine en jaagt op drugscouriers in Het Gewest) niet leuk dat de DVD niet werkte op haar MacBook Unibody :( Het is een DVD met VLC, Perian, QuickSilver, iWork Trial etc.

[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 01-05-2009 21:45 ]

Verwijderd

alienfruit schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 21:44:
Ik heb nu twee succesvolle DVDs kunnen branden met de iMac en de MBP Unibody. Alleen nu loop ik tegen het volgende probleem aan. De schijf wordt niet overal lekker gelezen. DVD1 is gebrand met de MBP Unibody en DVD2 met de iMac. Het volgende is vervolgens het probleem soms herkent de MBP 2006 de cd als lege DVDR en somds de iMac zeurt over I/O fouten. Later weer niet en de MBP na een herstart niet.

Ik durf deze DVDs eigenlijk nu niet op te sturen omdat de vorige ook mislukt twee weken geleden. Toen vond mijn zus na twee weken wachten (werkt bij de Marine en jaagt op drugscouriers in Het Gewest) niet leuk dat de DVD niet werkte op haar MacBook Unibody :( Het is een DVD met VLC, Perian, QuickSilver, iWork Trial etc.
Welke software gebruik je en gebruik je DVD +R ? Je probleem lijkt mij in elk geval niets met het merk schijfje te maken te hebben.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik gebruik Disco of de Finder brandfunctionaliteit icm. DVD-Rs. Heb momenteel alleen nog Sony en Verbatim schijfjes.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
probeer 't is met Toast? kan je volgensmij wel een trial van hun site plukken: http://www.roxio.com/
maarja vreemd dat 't niet met Finder of Disco werkt...
ik zou lekker naar de Apple dealer gaan met je klacht ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Probeer het anders met: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/28483 en een DVD+R of DVD+RW. Als dat niet lukt dan terug naar de dealer met het apparaat. Roxio biedt helaas geen testversies trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 20:26 ]

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik kan probleemloos branden, echter, kan ik de gebrande dvd's daarna niet meer afspelen! Waardeloos, ik moet denk ik maar is terug gaan naar Apple.. (Macbook Early '08)

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:31
Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met branden. Ik maak gebruik van Burn en DVD's van Imation (16x), Philips (16x) en een oude restpartij Traxdata (4x).

Als ik echter een bepaalde image brand op mijn MBP en op mijn PC (dus 2x dezelfde image), dan lijkt het net alsof de dvd uit de PC dieper gebrand is (duidelijker te zien dmv. reflectie).

Verwijderd

Ik zelf ondervindt ook veel problemen met Duallayer, tot nu toe krijg ik DVD+R-DL niet aan de praat, na 4% gaat het fout, ik gebruik Maxell.
Software Toast diverse versies geprobeerd, inclusief de laatste + updates.

Hardware: MBP Unibody 15"

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 15:11
ik ondervind ook wel eens problemen met Disco. Vooral als ik een film op dvd brand en hem kijk via een normale no-name dvd speler, wil het wel eens voorkomen dat ~het laatste kwartier de film onwijs gaat schokken en vastloopt.

Zelf nog geen oplossing gevonden, behalve een HDX1000 aangeschaft waardoor ik niet meer hoef te branden :D

PSN: Sluuz

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik heb inmiddels enkele DVDs naar mijn zus opgestuurd. Ik hoor wel welke werkte voor haar. Een Sony, Verbatim en een Memorex ofzo. Als deze DVDs niet werken dan is er waarschijnlijk iets mis met haar Macbook en moet ie als ze over anderhalve maand weer terug is in Nederland naar de dokter :)

[ Voor 38% gewijzigd door alienfruit op 06-05-2009 20:15 ]

Pagina: 1