Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 09:43
Ik heb al via de price watch zitten te zoeken, maar enigste wat daarover over trackir staat is een 2001 artikeltje over een oud product.
Zit al tijd te dubben om een trackir set aan te schaffen en nu met deze nieuwe versie uit, denk ik om het toch maar is te doen.
Echter waar ik nu tegen aan loop, is dat ik eigenlijk nauwelijks een winkel of site in nederland bijvoorbeeld kan vinden, die hem verkoopt. Zit nu al tijdtje te googlen, maar enigste winkel, die ik zie verkopen alleen de 4.0 pro.

Terwijl ik ook geen idee heb, hoeveel kosten erbij gaat komen als ik hem in amerika ga bestellen.

Iemand enige tips of ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archuteuthis
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05-2009
Misschien is dit wat? Spoel door naar het einde voor het relevante stuk, al kan ik je aanraden het hele ding te bekijken, zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Je zou ook zoiets kunnen maken: http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw
Er bestaan wel enkele DIY guides voor om dat werkend te krijgen met een bluetooth stickje, je kan de remote dan gebruiken voor elk spel (lijkt mij).
Even googlen op BlueSoleil, en je zou al het een en andere moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
Je kan naast Track IR ook Freetrack(http://www.free-track.net/english/) gebruiken
How to : http://www.youtube.com/watch?v=5QqAqb_SZV0

Ik heb het zelf ook gebruikt, ten opzichte van Track IR is het een goed product(gratis), maar het gebruikt wat veel cpu kracht en kan soms nog wel eens vastlopen.

[ Voor 8% gewijzigd door GBTW op 03-05-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Ligt die CPU usage niet ook aan je webcam ?
"Low CPU usage - measured in System process, more expensive cameras usually use less. "

Jammer dat er niet meer games gesupport worden, je zou denken dat dit gewoon in elke game werkt aangezien:
"General input devices can also be emulated, specifically mouse, keyboard, and joystick"

edit: of zou die emulation gebruikt worden voor games die FreeTrack niet rechtstreeks supporten.
"This is a list of PC games that can interface directly with FreeTrack, without using mouse, keyboard or joystick emulation." -> wikipedia

[ Voor 26% gewijzigd door Ward Vr op 04-05-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Dacht er ook aan Trackir5 te kopen.

Ik ga eerst met de gratis versies en een webcam aanklooien, als dat bevalt ga ik Trackir5 kopen ( 150 eurie)
Je kan Trackir5 bij deze nederlandse webshop kopen:

http://shop.rightthing.nl...o&cPath=1&products_id=118

http://shop.rightthing.nl/

Veel plezier/succes :)
Mocht je'm kopen, post ff je ervaringen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:46
Ik zag 'm net in werking op ARMA II:

http://www.youtube.com/watch?v=9wXx3vMy_AQ&fmt=22

Ziet er wel cool speelgoed uit, maar 150€ is nogal duur voor wat je er maar mee kan doen imo. En dan heb je volgens mij de TrackClip Pro ook nog nodig, welke ook 40€ kost.

Toch zeker eens bekijken als ARMA II de moeite is. Iemand nog alternatieve webshops?

EDIT: Heb nog een shop gevonden die de bundel heeft:

http://www.simw.com/index..._product_details&pid=2156

[ Voor 17% gewijzigd door Largamelion op 05-05-2009 13:47 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 09:43
Hmm bedankt, ik had dus ook gezocht, maar de righthing had hem er eerder nog niet opstaan, vandaar dat ik hier topic was begonnen. Was dus blijkbaar iets te rap met het nieuws te volgen :D

Heb hem zelf al verschillende jaren gezien op een jaarlijkse meeting die we hebben met een kleine groep flight sim fanaten.
En nu toch besloten om hem aan te schaffen, al hoewel ik moet toegeven, dat zelfbouw ook een optie was, als ik meer vrije tijd had. Toch maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 17:27

Steffy

Ayreonaut

Ik heb een keer deze ergens mogen testen met Armed Assault een paar jaar geleden. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was, met hele subtiele bewegingen kon je om je heen kijken. Ik was vroeger nogal een Operation Flashpoint fan en heb heel wat honderden tot misschien wel duizenden uren gespeeld maar Armed Assault was zo brak dat ik er niet aan begonnen ben en dus heb ik zelf nooit de stap gemaakt om dergelijke hardware er bij te kopen.

Naar mijn idee was het mij persoonlijk het ook niet waard, ik kan me voorstellen dat als je dit 10 uur of meer per week online gaat spelen en in een team verband tegen andere clans gaat spelen het wel een toevoeging kan hebben want je speeld net even sneller en beter en je hebt ook daad werkelijk een voordeel maar voor singleplayer zou ik er niet snel aan beginnen of je moet geld over hebben, bij andere shooters heeft het vrijwel geen voordeel en alleen bepaalde race sims en flightssims heeft het dan het zelfde voordeel als bij Armed Assault dus als je dat speeld kun je ook weer wel overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou ook Freetrack eerst een proberen. Als je het echt geweldig vind kan je altijd nog TrackIR kopen, maar ik kwam al snel tot de ontdekking dat ik mijn hoofd nogal scheef kan houden tijdens het gamen en dat is niet bevorderlijk als je dit gebruikt (ik gebruikte het voor racesims) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 07-05-2009 08:47 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 13:20
Largamelion schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:42:
Ik zag 'm net in werking op ARMA II:

http://www.youtube.com/watch?v=9wXx3vMy_AQ&fmt=22

Ziet er wel cool speelgoed uit, maar 150€ is nogal duur voor wat je er maar mee kan doen imo. En dan heb je volgens mij de TrackClip Pro ook nog nodig, welke ook 40€ kost.

Toch zeker eens bekijken als ARMA II de moeite is. Iemand nog alternatieve webshops?

EDIT: Heb nog een shop gevonden die de bundel heeft:

http://www.simw.com/index..._product_details&pid=2156
Die Pro-clip heb je niet nodig, het is wel handig als je in helder verlichte ruimtes speelt (heb ik horen zeggen). Ik heb hem idd bij die simw shop besteld, ze verwachten hem volgende week te kunnen leveren.

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Pozo schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:25:
[...]

Die Pro-clip heb je niet nodig, het is wel handig als je in helder verlichte ruimtes speelt (heb ik horen zeggen). Ik heb hem idd bij die simw shop besteld, ze verwachten hem volgende week te kunnen leveren.
Waarom niet ? Alternatief is toch met een pet op spelen ?
Of kun je gewoon wat plakkertjes op je headset doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
TrackClip werkt wel een stuk beter, plus je zit niet met ir leds in je muil :)

Track ir 5 was dure grap met import kosten via naturalpoint was in totaal ongeveer 200 euro kwijt :/ maar het is awesome en blij dat ik hem gehaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitrasher
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
En voor de TrackIR 4 gebruikers, je kunt hiermee ook de versie 5 software gebruiken. Persoonlijk vind ik deze een stuk beter werken dan de software die bij versie 4 zit.

ook kan de Proclip van versie 4 gebruikt worden bij de TrackIR 5. Mocht je dus upgraden dan hoef je die niet nog een keer aan te schaffen,

[ Voor 29% gewijzigd door digitrasher op 08-05-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Pozo schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:25:
[...]

Alweer een tijdje geleden.
Wat zijn je ervaringingen nu ?
En nogsteeds van mening dat de Pro-clip niet nodig is ?

Ik heb nog geen TrackIR gekocht omdat ik ARMA en Operation Flashpoint beiden beetje vond tegenvallen en niet waard vond om nog Trackir ervoor te kopen.
Nu heb zie ik pas net de Heli sim "Black Shark", en die ga ik binnenkort ook maar kopen, en dan komt trackir weer om de hoek kijken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Frenzy_LS schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:57:
[...]

Alweer een tijdje geleden.
Wat zijn je ervaringingen nu ?
En nogsteeds van mening dat de Pro-clip niet nodig is ?
Ik heb een paar maanden terug een TrackIR 5 met ProClip gekocht. Ik kan het zeker aanraden. Niet alleen omdat het soms vreselijk vervelend is om een pet met reflectoren op te hebben, maar ook omdat de ProClip een groter bereik heeft. En dan bedoel ik bereik als in de radius omhoog/omlaag en opzij.

Verder klipt hij erg handig vast aan je headset, ook wel ideaal. Let wel op, soms wil het clipje loslaten als je je headset wat onvoorzichtig op je bureau legt bijvoorbeeld.... die van mij wordt nu bij elkaar gehouden door wat plakband (zonder problemen trouwens, en m'n eigen lompheid was de oorzaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Maar ff een update :)

Ben gaan spelen met Freetrack + DCS Blackshark, en ging eigenlijk erg makkelijk. Ik had zelf nog een hoofdlampje over die witte of 1 rood lampje kon laten schijnen.
Nu heb je om in een spel rond te kijken ook maar 1 rood lampje nodig (moest wel ff uit elkaar halen zodat de reflector niet werkte). M'n webcam heb ik ook uitelkaar gehaald en de IR filter eruit gesloopt.

Maar ik heb dus met producten die ik thuis al had toch ff 150 + 40 = 190 euro uitgespaard.

Freetrack bevalt me erg goed tijdens het spelen. Het was ff wennen, maar ben nu toch een stuk 'dodelijker' met m'n KA-50 8) . Immersie gevoel is ook een stuk omhoog gegaan, zodoende ook het 'genot'.

Ik overweeg nog wel de Trackclip te kopen, zodat ik 3 lichtbronnen heb.
Volgende punt is weer dat ik m'n monitor wat klein vind worden, (19" 1280x1024). Ik heb nog voor m'n tv proberen te spelen (46"), maar dat zit niet echt optimaal. hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Frenzy_LS schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:10:
Maar ff een update :)

Ben gaan spelen met Freetrack + DCS Blackshark, en ging eigenlijk erg makkelijk. Ik had zelf nog een hoofdlampje over die witte of 1 rood lampje kon laten schijnen.
Nu heb je om in een spel rond te kijken ook maar 1 rood lampje nodig (moest wel ff uit elkaar halen zodat de reflector niet werkte). M'n webcam heb ik ook uitelkaar gehaald en de IR filter eruit gesloopt.

Maar ik heb dus met producten die ik thuis al had toch ff 150 + 40 = 190 euro uitgespaard.

Freetrack bevalt me erg goed tijdens het spelen. Het was ff wennen, maar ben nu toch een stuk 'dodelijker' met m'n KA-50 8) . Immersie gevoel is ook een stuk omhoog gegaan, zodoende ook het 'genot'.

Ik overweeg nog wel de Trackclip te kopen, zodat ik 3 lichtbronnen heb.
Volgende punt is weer dat ik m'n monitor wat klein vind worden, (19" 1280x1024). Ik heb nog voor m'n tv proberen te spelen (46"), maar dat zit niet echt optimaal. hmm
En als je geen zin hebt om te knutslen haal je een petje van ebay dat door iemand anders in elkaar is gezet (heeft ook 3 lichtbronnen). Volgens mij heb ik 20 euro voor een pet betaald en nog zoiets voor een webcam.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1