Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XS4all leveringsproblemen?

Pagina: 1
Acties:

• woudew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 13:27
Ik ben vorige week overgestapt van Telfort naar XS4all.
Een goede stap, dacht ik.

Nu zit ik al een week zonder internet omdat XS4all blijkbaar geen modem kan leveren. Is dit een bekend verhaal hier?
Weet wellicht iemand wat de levertijd van de Fritz!box is op het moment?

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:31

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Zeker een goede stap, we hebben hier al een jaar of 10 xs4all en nog nooit wat te klagen gehad.

En je kunt toch ook wel een andere router instellen om te internetten :) als je er geen hebt en je woont in de omgeving gouda heb ik nog wel wat liggen voor je, pb me dan effies ;)

Signature

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Ik ben net (twee weken terug) overgestapt, ook vanaf Telfort naar XS4all. Modem werd voor mij gewoon op tijd geleverd... Denk dat je wat dat betreft dan gewoon net pech hebt gehad...

Als je je oude Telfort modem nog hebt kun je deze natuurlijk instellen om gebruik te maken van het XS4all netwerk ;)

blub

• woudew
Ik heb op dit moment een Zyxel 2602. Op het moment dat XS4all de boel overnam gaf hij geen sjoege meer. Als iemand een tip heeft graag.

Helaas woon ik niet in de buurt van Gouda, tenminste dat vind ik van Zwolle, maar bedankt voor het aanbod :)

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 16:02

we_are_borg

You will Comply

woudew schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:20:
Ik heb op dit moment een Zyxel 2602. Op het moment dat XS4all de boel overnam gaf hij geen sjoege meer. Als iemand een tip heeft graag.

Helaas woon ik niet in de buurt van Gouda, tenminste dat vind ik van Zwolle, maar bedankt voor het aanbod :)
DE Zyxel dient wel ingesteld te worden op het netwerk van XS4ALL. Het enigste waar je naar moet kijken is dat de Lijnsync actief is het daadwerkelijke signaal dus.

http://www.xs4all.nl/help...andermodem/adslzonder.php

Voor instellingen die je nodig heb om een modem in te stellen voor xs4all

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kun je niet een modem namens xs4all afhalen in een van de kpn/primafoon winkels?

Ff je modem opnieuw instellen zoals hierboven is ook te proberen (zuo moeten kunnen).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• woudew
helaas,

de encapsulation blijkbaar nodig voor xs4all zit niet op de zyxel.

Maar niemand iets gehoord van leveringsproblemen?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enkel ervaring uit het verleden, doet Xs4all Only begon. Modems daarvoor (speedtouch met voip) zijn weken niet leverbaar geweest, blij dat ik gewoon altijd een eigen router koop. (ik heb een c450 siemens, dus geen voip nodig op router).

Principe kan zo'n beetje elke router met xs4all, zij hebben 1 van de makkelijkere instellingen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:31
Michael Knight schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:34:
Kun je niet een modem namens xs4all afhalen in een van de kpn/primafoon winkels?

Ff je modem opnieuw instellen zoals hierboven is ook te proberen (zuo moeten kunnen).
Primafoon levert geen modems meer.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 16:02

we_are_borg

You will Comply

woudew schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:48:
helaas,

Niets gehoord van leverings problemen.

Maar encapsulation is iets wat op de modem dient te zitten anders is hij maar voor 1 provider geschikt en zyxel levert over de gehele wereld.

Encapsulation is meestal pas in te stellen nadat je de juiste mode heb gekozen zoals RFC1483/PPPoE etc etc.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Even afgaande op die instellingen:
ADSL Start, Lite, Basic, Fast of Ultra (KPN Telecom)
PPPoA of PPTP-to-PPPoA relay (vpi/vci 8/48, vc-mux)
Analoge telefoonlijn: ITU-T G 992.1 annex a of ETSI ETR 328
ISDN telefoonlijn: ETSI TS 101 388
PPPoA zit gewoon in de ZyXEL. Verder VPI/VCI 8/48 en VC als multiplexing instellen.
ADSL Power (BBned)
PPPoA of PPTP-to-PPPoA relay (vpi/vci 0/35, vc-mux)
Analoge telefoonlijn: ITU-T G 992.1 annex a (G-dmt)
Zelfde instellingen dus, alleen VPI/VCI 0/35 wijkt af.

Lijkt me an sich allemaal niet zo lastig in te stellen eigenlijk..

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:41
woudew schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:48:
helaas,

De encapsulation zit er wel op!!!:

Ik heb de P2602H-D1A werken met XS4ALL:

Encapsulation = PPPOA
Multiplexing = VC
VPI = 8
VCI = 48

firmware (van telfort): V3.40(AJZ.5)

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 18:14

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

XS4All is prima... totdat ze leveringsproblemen hebben. Bij mij ging het bij de overstap van KPN/XS4All naar XS4All Only mis: leveringsprobleem ADSL oid.

Op dat moment zeggen ze heel simpel: wacht maar rustig tot onze leverancier er weer zin in heeft. We kijken over een maand wel verder. Na twee weken geen internet heb ik de overeenkomst opgezegd in verband met wanprestatie zonder intentie dit te corrigeren.

Xs4All heeft een heel goed imago maar is dat absoluut niet waard. Net als alle ISP's willen ze gewoon geld verdienen met zo min mogelijk inspanningen. De 10 % van hun klanten waar problemen optreden zijn ze liever kwijt dan rijk. Ze gaan zeker geen moeite doen voor dingen die niet in hun eerstelijns scripts staan.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• groan1234
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-08 11:58
Hallo,
Ook ik dacht goed af te zijn bij de overstap van KPN IPB naar XS4all. Ik heb mij keurig aangemeld en wilde ook gebruik maken van de overstapservice. Service is inderdaad het goede woord :) . Het volgende is mij overkomen:

Binnen 10 dagen werd ik door KPN afgesloten van bellen (21 april). Volgens xs4all was dit te snel. Ik werd doorverwezen naar de helpdesk van KPN die mij natuurlijk weer verwees naar xs4all. Kortom niemand wilde met me praten en mij helpen :? .

Vervolgens begon xs4all brieven te sturen dat ze de verbinding over zouden nemen en per 25 april is de xs4all verbinding actief. Of ik dan ook even het modem zou willen installeren. Modem, ik heb geen modem??!!. Na enig bellen het antwoord, alles komt goed even geduld. Het modem komt. Wanneer???? :O

Een week later nog geen modem. Helpdesk meld elke keer als ik opbel de dingen die ik al weet nml: ik heb geen modem en moet geduld hebben. Bovendien waar maak ik mij druk om internet werkt toch gewoon nog. Dit is ook enige garantie die ze geven: via de experiabox van KPN zal internet gewoon blijven werken op de KPN instellingen.

Alleen je kan er niet mee bellen :( . Vervolgens aangegeven dat ik mijn telefoonnr wil porteren. Dat was geen probleem de helpdesk hielp mij daar wel mee :) en ik kreeg weer een stapel brieven met aankondigingen dat ik kon gaan bellen vanaf vandaag 11 mei. Vandaag zou volgens de laatste brief de verbinding even verbroken worden en daarna zou het weer werken. Maar ik heb geen modem..... dus ik kan niet bellen.

Weer gebeld met de helpdesk. Ja het klopt u moet geduld hebben het komt goed want er blijken leveringsproblemen te zijn met het modem. Wanneer komt het modem dan??? .....

Mijn conclusies:
de ene helft van xs4all regelt de overstap, de andere helft is niet instaat om het modem erbij te leveren en praten met elkaar doen ze niet. xs4all geloofd in fabeltjes, want alles komt goed echter wanneer??? de helpdesk bestaat grotendeels uit mensen die je na praten zonder info te geven en bij aandringen desnoods de verbinding verbreken

Ik heb een klacht ingediend. Reactie na 1 week: sorry, maar alles komt goed. Wanneer??

Ik kan nu dus geen kant op. Ik zou weleens een mens willen spreken met begrip en die iets kan doen, echter die zijn waarschijnlijk bij xs4all niet meer te vinden.

Als iemand van xs4all dit leest stuur mij dan een mail en bel mij eens. Ik ben klant en ik heb er recht op oms als klant behandelt te worden

groan1234

• groan1234
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-08 11:58
Hallo,
Inmiddels is het modem geleverd en draait alles weer als een zonnetje.
Veel excuses van XS4ALL gehad. Krijg een maand gratis ADSL ter compensatie.
Wat ik echter jammer vindt is dat er niet gezegd wordt waarom alles zo moeizaam gaat.

groan1234
Pagina: 1