Batterij vast in LED zaklamp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 15:49

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb al een tijd een Aurora LED zaklamp liggen waarvan de origineel meegeleverde Duracell batterijen zijn gaan lekker in de zaklamp zelf, zonder dat er vocht is bijgekomen of dat de zaklamp lang niet gebruikt was.

Nu zit ik met het probleem dat de 2e AA batterij er met geen mogelijkheid uit te halen is. Nu hoop ik dat iemand een goed en veilige methode heeft om die batterij eruit te halen?
Mijn laatste idee, is uitboren alleen weet ik niet of dat gevaar voor mijn gezondheid kan opleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-06 18:34

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

druppeltje secondelijm aan de onderkant en trekken?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

desnoods een gaatje in de batterij boren van pakweg 2mm diam. Daarna een stevig stukje ijzerdraad waarvan je de laaste mm ombuigt, en zo in de batterij kunt haken. Uiteraard is een batterij niet bedoeld om open te maken, maar op deze manier kun je wel meer kracht uitoefenen dan met de secondelijm methode. Zolang je dat spul maar niet over je huid smeert enzo gaat het goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
In de vriezer zodat het een en ander wat krimpt?

Evt met de zaklamp op tafel ofzo slaan als je hem net uit de vriezer hebt gehaald.

Kun je de bovenkant er niet afdraaien ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 01-05-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:04
een klein smal tangetje?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:43
ThinkPadd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:43:
In de vriezer zodat het een en ander wat krimpt?

Evt met de zaklamp op tafel ofzo slaan als je hem net uit de vriezer hebt gehaald.

Kun je de bovenkant er niet afdraaien ofzo?
Ik weet niet om wat voor zaklamp het gaat, maar als het een metalen houder is, dan krimpt dat ook mee, dus de vriezer zou ik niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-06 10:30

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Wel; eerst het geheel laten krimpen en dan alleen de buitenkant verwarmen met een fohn :)

@ TS, kun je misschien een plaatje posten zodat we een beetje een idee krijgen om wat voor zaklamp het gaat...

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:38
AA??

De auroras die ik ken zijn CR123 of 18650

Anyway: Uitboren is ook mijn idee. Maar kun je niet de kop ook demonteren zodat je een losse batterijhuls overhoud en m op die manier eruit kunt drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hier staat de betreffende zaklamp afgebeeld:
http://www.flashlightrevi...iews/aurora_alj-012aa.htm

Smal tangetje gaat helaas niet, omdat de batterij uitgezet is :? daarnaast veel oxidatie door de batterij aan de binnenkant op het Aluminium.

De kop heb ik er nog niet afgekregen en ik ben bang dat ik met bv een moordenaar de behuizing erg beschadig... die kop zit echt muurvast.

Toch net wat opgezocht. Alkaline batterijen bevatten kaliumhydroxide wat op zijn beurt erg agressief is. Zomaar inboren zal toch wel wat veiligheidsaspecten moeten kennen

[ Voor 18% gewijzigd door n00bs op 02-05-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 11:45
Ook al krijg je de batterij eruit, zou de zaklamp het overleven. Wellicht krijg je een vervangende batterij en niet meer in.

Zelf zou ik denken: Zonden van die zaklamp, enkeltje afvalbak. Ik weet sommige zaklampen zijn aardig aan de prijs. Is dit er ook 1 die tot de duurdere behoort zoals bijvoorbeel een maglite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Anders heel hard mee schudden, net zoals je het laatstee beetje in een mayonaise fles bij de dop wil krijgen.

Hoog boven je hoofd houden, en dan richting de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:25
Als de batterij er niet meer uit gaat zou ik voor een maglite gaan als nieuwe lamp. Bijvoorbeeld deze
Ook 2 AA en een 3 Watt LED in plaats van een 1,5 Watt.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Het ging erom om de batterij eruit te halen niet om mijn LED lamp in te ruilen voor een minder model ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:38
Crahsystor schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:30:
Als de batterij er niet meer uit gaat zou ik voor een maglite gaan als nieuwe lamp. Bijvoorbeeld deze
Ook 2 AA en een 3 Watt LED in plaats van een 1,5 Watt.
Een maglite? 10 jaar geleden ja, toen maglite nog synoniem stond voor kwaliteit en lichtopbrengst.

Met de huidige ledtechnieken/lampen is de maglite allang achterhaald. Enige voordeel blijft de mogelijkheid tot slagwapen ;)

Een surefire/fenix of Cree/P7 based lamp geeft aanzienlijk meer licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 12:57

SA007

Moderator Tweaking
ik zou zelf gaan voor een klein plaatje metaal met een pen eraan aan de batterij lijmen (2 componenten of secondenlijm) als het daarmee niet lukt wordt het toch wel heel erg lastig 's eruit te krijgen en de zaklamp heel te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik had dit probleem ook, bij mij bleek de batterij te zijn gaan lekken. Dat kreng zat ongeveer versmolten met de lampbehuizing. Enkeltje afvalbak, en een nieuwe besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283814

n00bs schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:18:
De kop heb ik er nog niet afgekregen en ik ben bang dat ik met bv een moordenaar de behuizing erg beschadig... die kop zit echt muurvast.
vaak helpt het om er met een hamer zachtjes op te slaan/tikken. Verder kan je het ook verhitten met een aansteker oid. Als je extra grip wilt, kan je hem het best met een katoenen lap eromheen losdraaien. lukt dat ook niet zou ik gewoon idd met een moordenaar proberen, dat is altijd beter dan een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-06 06:30
DJSmiley schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:39:
[...]

Een maglite? 10 jaar geleden ja, toen maglite nog synoniem stond voor kwaliteit en lichtopbrengst.

Met de huidige ledtechnieken/lampen is de maglite allang achterhaald. Enige voordeel blijft de mogelijkheid tot slagwapen ;)

Een surefire/fenix of Cree/P7 based lamp geeft aanzienlijk meer licht.
Heb een Maglite de grootste versie heb in iedergeval geen problemen met de batterij en de licht opbrengsten.
En wat LED lampen betreft ben ik niet tevreden over de kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Gewoon Cola ingieten en dan nachtje laten staan zodat het er goed intrekt dan kun je hem daarna er zo uit schudden. Zelf ook ervaring gehad daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
bobsqaud schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:54:
Gewoon Cola ingieten en dan nachtje laten staan zodat het er goed intrekt dan kun je hem daarna er zo uit schudden. Zelf ook ervaring gehad daarmee.
Mooie tip, die ga ik eerst eens proberen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Doe dat vooral niet als het een Lithium batterij is :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 16:14
als ik het goed begrijp, kijk je tegen de achterkant van een penlite batterij aan, die je er niet uitkrijgt? Lijkt me een kwestie van gaatje boren, schroef in de batterij schroeven en met een tang de batterij eruit trekken?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Zolang de behuizing van metaal is dan gaat alles goed hoor Atlas zelf met een Maglite en een Cheapass model gedaan werkt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 21:43

Soul__assasin

de Belbelg

waarom niet atlas? ben nu nieuwsgierig

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Iets met "Boem"...
Lithiumbatterijen zijn nogal gevoelig voor mishandeling, en hem onderdompelen in cola klassificeert wel als mishandeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Laatst online: 25-06 10:30

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

des te sneller is de batterij er uit :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
En je oog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Batterij is eruit, zaklamp gaat niet meer aan... ik ga hem verder doormeten.

<maat van mij heeft hem toch met tikken en pielen eruit gekregen, daarna heb ik de binnenkant (omdat er geen batterij meer in kon) met een kinzo hobbyboortje geschuurd.>

[ Voor 53% gewijzigd door n00bs op 07-05-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Laatst online: 19-02 15:21
Hoe heb je de batterij er uit gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-06 16:37
Hij zegt het net "Maat van mij heeft hem toch met tikken en pielen eruit gekregen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283814

misschien is het metalen geleidertje wel vies geworden van de lekkende batterij. Dat kan je gewoon met staalwol ofzo schoonmaken. Maargoed, dat zal je zelf ook wel in de gaten hebben. :P

Wat een gedoe om een zaklampje eigenlijk zeg. :+
Pagina: 1