Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Jullie kennen misschien de zender MelodyZen wel? Dat is een HD-kanaal met daarop nonstop cameramomenten van mooie plekken in de natuur.
Nu zoek ik eigenlijks deze fragmenten voor op de pc zodat ik in de woonkamer kan afspelen wat ik maar wil.
Bestaan er zulke compilaties?

Wat ik bijvoorbeeld leuk zou vinden is een animatie van 24 uur wat realtime afspeelt wat er die dag opgenomen is.
Stel je hebt een strand als beeld dat je ook de mensen ziet bewegen of af en toe een bootje ziet langsvaren. Een beetje variatie dus en geen loop.

Is leuk voor in de woonkamer. Helemaal in HD op een dat mooie grote huge scherm wat ik heb. Lekker gedatailleerd.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Koop Planet Earth op Blu-ray of iets dergelijks ;) 24 uur in HD gaat sowieso niet lukken op één schijfje natuurlijk, dat kost veel te veel ruimte, dus dan moet je om de paar uur schijfjes gaan zitten verwisselen wil je krijgen wat jij beschrijft.

The devil is in the details.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Panasonic heeft/had zo'n demo DVD hiervan, Wonders of Nature, Nature's Wonders ofzo.

Ah deze; http://www.youtube.com/watch?v=octlz_2fHHM

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Er bestaan wel webcams die dit doen in bijvoorbeeld de savanne van afrika of Yellowstone. Het is alleen geen HD kwaliteit en ik neem aan dat je dat zoekt.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 12:47

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:19:
Beste medetweakers,

Jullie kennen misschien de zender MelodyZen wel? Dat is een HD-kanaal met daarop nonstop cameramomenten van mooie plekken in de natuur.
Nu zoek ik eigenlijks deze fragmenten voor op de pc zodat ik in de woonkamer kan afspelen wat ik maar wil.
Bestaan er zulke compilaties?

Wat ik bijvoorbeeld leuk zou vinden is een animatie van 24 uur wat realtime afspeelt wat er die dag opgenomen is.
Stel je hebt een strand als beeld dat je ook de mensen ziet bewegen of af en toe een bootje ziet langsvaren. Een beetje variatie dus en geen loop.

Is leuk voor in de woonkamer. Helemaal in HD op een dat mooie grote huge scherm wat ik heb. Lekker gedatailleerd.
En anders gewoon een abo nemen bij je kabelaar met die zender in het pakket, zit je ook niet steeds naar hetzelfde te kijken ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:27
No offence en vrij off-topic, maar als je die natuur zo leuk vind zou ik jouw "mooie grote huge scherm" niet de hele dag onzinnig aan laten staan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Planet earth is te druk. Hierbij beweegt de camera te veel.

Ik wil gewoon dat de camera stil blijft staan en dat het beeld daardoor rustig overkomt.
Een soort screensaver als het ware.
Een abonnement is misschien mogelijk maar de filmpjes duren bij hun 4 minuten each.

Verwijderd

Topicstarter
FritsYpeij schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:29:
No offence en vrij off-topic, maar als je die natuur zo leuk vind zou ik jou "mooie grote huge scherm" niet de hele dag onzinnig aan laten staan ;)
Is voor s`avonds meer. Wordt geprojecteerd met een beamer.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou als ik jou was eens gaan uitrekenen wat dit je aan lampen gaat kosten :o Vrij dure screensaver als ie full time aan staat.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:30:
[...]

Is voor s`avonds meer. Wordt geprojecteerd met een beamer.
Als je beamerlamp je niets waard is, dan is dat een optie, denk aan de openhaard/aquarium dvd's.

Persoonlijk zou ik mn beamer hier niet elke avond voor aan laten staan, dan ben je met een jaar-1.5 jaar door je lamp heen... (afhankelijk van model beamer), 4 uur x 365 dagen.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nooit over fulltime gehad. Dus het is meer voor tijdens een feestje of gewoon als sfeer af en toe aan te zetten.
Beamerlamp gaat 4000 uur mee en kost 150 voor een nieuwe dus ik zie t probleem niet. Beamer wordt ook als tv gebruikt en moet wel een 4 jaar meekunnen met mijn kijkfrequentie.

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:32:
Ik zou als ik jou was eens gaan uitrekenen wat dit je aan lampen gaat kosten :o Vrij dure screensaver als ie full time aan staat.
Is het dan zover gekomen dat we als Tweakerts nu eerst het milieu gaan bespreken en daarna pas de freakishly fine gadgets die eigenlijk iedereen wel zou willen hebben?

Je zou er ook vanuit kunnen gaan dat ie weet wat zn beamert verbruikt, en welllicht van daaruit verder redeneren :)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MelodyZEN is echt top, heerlijk om te relaxen :)

* Chevy454 houdt het topic in het oog :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
Chevy jij snapt wat ik bedoel.
Op de bank knallen, 2,5 meter relaxbeeld voor je hoofje en opsteken die joint maar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:22:
Er bestaan wel webcams die dit doen in bijvoorbeeld de savanne van afrika of Yellowstone. Het is alleen geen HD kwaliteit en ik neem aan dat je dat zoekt.
Klopt. Dat zoek ik exact, in HD dan.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:41:
Chevy jij snapt wat ik bedoel.
Op de bank knallen, 2,5 meter relaxbeeld voor je hoofje en opsteken die joint maar.
Ik moet zeggen dat dan juist cartoons ook wel erg leuk zijn. Cow & Chicken, Wile E Coyote & Road Runner, etc.. etc..

Misschien een oproep plaatsen in het Aquarium-topic of er tweakers zijn die 15 mins hun tank willen filmen...

Ey!! Macarena \o/

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24
RaZ schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:55:
[...]

Ik moet zeggen dat dan juist cartoons ook wel erg leuk zijn. Cow & Chicken, Wile E Coyote & Road Runner, etc.. etc..

Misschien een oproep plaatsen in het Aquarium-topic of er tweakers zijn die 15 mins hun tank willen filmen...
Ik heb kooikarpers & een camera met webcam kwaliteit filmpjes, zien? :> :P

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En anders die aquarium screensaver?

Of dat deskscape, of hoe dat ook alweer heette in Vista Ultimate. Ziet er best allemaal grappig uit :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 21:07

Alpine

Twisted animator

Sunrise Earth van de Discovery Channel heeft rustig beeld met mooie shots. Ik heb ze wel eens zien liggen in de winkel op blu ray.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

thijszor schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:00:
[...]

Ik heb kooikarpers & een camera met webcam kwaliteit filmpjes, zien? :> :P
Neuh... Dan hou ik het wel op spongebob :P

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Zoals Alpine al zei, Sunrise Earth is wel mooi.

Microcosmos is een aanrader, gaat over insecten, wel veel verschillende shots maar over het algemeen vrij rustig om naar te kijken (wordt niet in gesproken).
Baraka is ook een aanrader, veel mooie beelden uit voornamelijk azie.
Van de natuur maar ook van mensen, een echte kijk film.
Alleen de muziek vind ik minder maar die kan je natuurlijk uitzetten.
Pagina: 1