• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Hallo,

Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het moet omschrijven maar ik doe een poging:

Wanneer ik dicht op mijn plasma scherm (Panasonic, TH-PZ82E) sta valt het mij op dat het beeld niet helemaal rustig is. Er zit zeg maar een soort ruis/trilling in de pixels (zowel dtv als analoog). Nu heb ik nog 2 lcd schermen in huis en daar valt het me ook op. Bij andere mensen heb ik dit ook wel eens gezien. Alleen is mijn Panasonic behoorlijk groot dus valt het misschien wat meer op.

Kan iemand mij uit leggen wat dit nu is?

Marco

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heeft het niet te maken met het aantal hertz?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Baatje
Nee als ik de tv op 50 hz zet dat wordt het heel onrustig over het hele scherm. Met 100 hz ziet het er van een afstand prima uit alleen van dicht bij een heel stuk minder.

[ Voor 38% gewijzigd door Baatje op 01-05-2009 16:54 ]

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:26
Ik zie het zelf bij alle plasma tv's, er zit toch een bepaalde flikkering in. Misschien zijn het de phosfor deeltjes die actief blijven bewegen?

• Baatje
Het beeld is dan van dichtbij onrustig he? Lastig om het precies te beschrijven.

Kan het noise zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Baatje op 01-05-2009 19:17 ]

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37
Het is meer een soort van constante dithering wat toegepast wordt op het beeld, als ik dicht op het beeld zit dan zie ik het ook (te onderscheiden vanaf 30 cm). Maar ja wie zit er nou met z'n neus op een tv?
Pagina: 1