Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

blijvend rood icoon bij utorrent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Ik zie heel veel topics over problemen met utorrent.
Ik gebruik utorrent al jaren en heb eigenlijk nooit problemen mee gehad, op een paar glitches na.

Ik ben de afgelopen jaar 2 keer verhuisd. bij de eerste verhuizing had ik Alice ( 20Mbit) als provider en nu op dit moment heb ik Online(20Mbit) ( Speedtouch Thompson ST706).
GEEN Router ertussen. Ik zit rechtstreeks op de modem.

Ik heb van alles geprobeerd denk ik:
- nieuwe en oude utorrent geinstalled ( vandaag versie 1.8.2)
- poort meerdere malen handmatig gewijzigd
- altijd willekeurig poort aan/uit
- poorttoewijzing met uPnP / NAT PMP aan/uit gevinkt ( op dit moment uit)
- Utorrent poort tester geeft aan dat geen van de poorten de ik handmatig ingevoerd heb open zijn
- Op portforward.com gekeken of de modem voorkomt ( niet dus, alleen maar routers 8)7 )

maar nog steeds 'n rood icoon als verbinding. download gaat wel ok max 250kB, maar upload is 0.1 / 0.2 kB.
== Voor de duidelijkheid : Ik zit rechtstreeks op de modem, dus GEEN Router ==

Nog ff wat andere info:
Toen ik Alice had( ongeveer augustus 2008 ) heb ik geprobeerd een Router tussen te stoppen maar ik kreeg idd een rood icoon met dat ik een poort moest forwarden.
Router en utorrent ingesteld en het ging goed voor 1 dag, daarna kreeg ik de melding dat een geen goede verbinding had en dat ik een poort moest forwarden. Alles gechecked en het stond goed en kreeg de melding maar niet uit.
Router was eigenlijk niet nodig dus ik haal ik ertussen uit en de melding bleef staan. Maakt niet uit wat ik probeer, ik heb een rood icoontje.
Ik heb zelfs de modem aantal keren gereset , handmatig in de modem webpage terug naar fabrieks instellingen gezet. Niets mocht baten. Al die maanden ellende met dat utorrent ( dacht dat het aan de modem lag )

Ik heb sinds gister Online hier in me nieuwe huis aangesloten en guess what. Rechtstreeks op de modem en utorrent zegt geen verbinding ( rood icoon).

Ik ben ff radeloos na al die maanden ze gekweld te zijn. nieuwe provider nieuwe huis gekke verbinding en nog niet normaal kunnen downloaden met torrents :'( :'(

Someone please help meh!!!!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:48

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

I beg to differ:

http://portforward.com/en.../Livebox/Liveboxindex.htm

Wanadoo, werd later Orange, werd later Online. Zelfde modem dus ;) Anyway, je moet op de modem zelf (dus de Livebox) wel een poort forwarden. Anders word het erg lastig allemaal :P. Want je geeft aan dat je niet achter een router zit, maar die modem IS een router (sort of) Dus daar moet je helaas ook van alles instellen :)

Inloggen op de modem doe je met 192.168.1.1 (dacht ik, of 2.1 of 1.0 :P )

Maar dat staat ook in de gebruiksaanwijzing van dat ding zelf ;)

Geen livebox meer :S hmmm Anyway, same rules apply :)

[ Voor 20% gewijzigd door Notna op 01-05-2009 15:50 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

- Utorrent poort tester geeft aan dat geen van de poorten de ik handmatig ingevoerd heb open zijn
Dat is toch gewoon je probleem. Heb je een windows firewall draaien die wellicht nog vreemde poorten blokkeerd? Heb je ook Add Windows Firewall Exception aanstaan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
== Voor de duidelijkheid : Ik zit rechtstreeks op de modem, dus GEEN Router ==
Dan heb je dus ook een publiek IP adres gekregen, gooit je windows firewall geen roet in het eten?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Speelt die Speedtouch Thomson ST706 niet als router?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Die Thomson ST706 ís een router. Zie onder andere hier hoe je een spel / service kan toevoegen (met een door jou ingevoerd poortnummer), vervolgens koppel je die service aan een computer, waardoor de port geforward wordt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

jelmervos schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:38:
Speelt die Speedtouch Thomson ST706 niet als router?
Vast en zeker, anders kun je er maar 1 apparaat po aansluiten. Zet in je modem(=router) maar eens upnp aan.

probeer deze guide eens:

http://www.portforward.co...edtouch780v6/Utorrent.htm

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
aloha net terug van een etentje

alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_
omg ik wist niet dat die modem ook functioneert als een soort van router 8)7
BtM909 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:30:
[...]

Dat is toch gewoon je probleem. Heb je een windows firewall draaien die wellicht nog vreemde poorten blokkeerd? Heb je ook Add Windows Firewall Exception aanstaan?
firewall heb ik altijd uit staan en Add Windows Firewall Exception heb ik ook aan uit geprobeerd

Bij de modem van alice kreeg ik idd nog een gebruiksaanwijzing erbij
maar hier bij online krijg je alleen een een simpel papiertje hoe je je telefoon lijn moet aansluiten

192.168.1.254 is het hier bij deze thompson

ik gaat gelijk ff kijken en jullie horen de update wel zometeen :*)

=Update=
het heeft gewerkt bedankt allemaal. de poorten aangemaakt in de modem zelf
na al die maanden gekweld te zijn kom je achter dat de modems tegenwoordig ook als routers functioneren.

nogmaals bedankt voor de info

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 00:12 ]

Pagina: 1