Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-07 09:59

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik ga eind mei voor anderhalve week naar Schotland met de auto, overnachten geschiedt in bed&breakfastjes, dus ik verwacht niet overal (lees: nergens) internet te kunnen gebruiken. Nu zou ik het toch leuk vinden zo nu en dan effetjes met de vriending te kunnen mailen/chatten. Ik heb een HTC, daarop een mailclient en een chatprogramma, verders zou ik die telefoon ook nog als modem kunnen gebruiken door m via USB op de netbook aan te sluiten. Tot zover de hardware die ik meesleep.

De vraag is even hoe ik dit zo kostenefficient mogelijk kan doen.

Opties:
- Zakelijke t-mobile sim gewoon laten zitten, gprs kosten aan het eind van de trip afrekenen met baas. Aangezien dit een roaming tarief wordt verwacht ik enkele tientallen euro's aan kosten
- Ter plekke een prepaid dingetje kopen met GPRS ondersteuning. Ik kwam deze tegen van t-mobile (gratis simmetje, en internet kost maximaal GBP 1 per dag.

Dat laatste lijkt dus erg interessant, helaas zeggen ze in hun voorwaarden dat ik niet mag messengeren en ook de foon niet als modem mag gebruiken, en daar gaan dus precies mijn 2 GPRS toepassingen. Daar heb ik dus precies niks aan.

Virgin Mobile heeft ook prepaid, waar ik voor niet al te veel geld mee mag internetten, maar ook hier niet de telefoon als modem gebruiken. In de voorwaarden staat echter niks over messenger programma's.

Heeft iemand nog een briljant idee voor mij?

[ Voor 10% gewijzigd door SeatRider op 01-05-2009 15:41 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit heeft niets met GSM's te maken, maar meer met telecomproviders. Tikje naar TP dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Meest briljante idee: gewoon bellen :)
Bellen in het buitenland is tegenwoordig spotgoedkoop, dit is Schotland dus zal niet zo duur zijn, zeker niet als je wordt gebeld :)
Daar zijn telefoons tenslotte voor ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Beschikt je HTC over WIFi ?
Zoja, dan is het gebruik ervan in de UK vergelijkbaar met de situatie in NL, soms gratis, soms via betaalde hotspots (en dan zijn er natuurlijk nog de particilieren met onbeveiligde verbindingen).
Tenzij je echt helemaal in de rimboe zit, loont het zeker de moeite, even te checken, of en zoja waar, er hoptspots zijn.

En anders idd gewoon een UK prepaid simmetje of gewoon bellen en smsen, want data-roaming is helaas nog steeds erg duur.

[ Voor 15% gewijzigd door Marly op 01-05-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Grappig, ik dacht juist dat data goedkoper zou moeten zijn dan 50 cent per sms of per gebelde minuut :). Maar goed, dan wordt het dus gewoon bellen of hotspotjes zoeken.

Zowel de HTC als de netbook hebben wifi iig.

[ Voor 12% gewijzigd door SeatRider op 01-05-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:42
Ik heb hiervoor een vodafone prepaid sim gekocht. Zelfde idee: max 1 GBP per dag, voor volledige UMTS snelheid. Werkte als een zonnetje. Sim ligt overigens nog hier, als je 'm met hetzelfde tegoed terugbrengt, mag je 'm lenen :), al is het maar vanwege je briljante sig.

[ Voor 8% gewijzigd door StevenK op 01-05-2009 17:25 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
StevenK schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:24:
Ik heb hiervoor een vodafone prepaid sim gekocht. Zelfde idee: max 1 GBP per dag, voor volledige UMTS snelheid. Werkte als een zonnetje. Sim ligt overigens nog hier, als je 'm met hetzelfde tegoed terugbrengt, mag je 'm lenen :), al is het maar vanwege je briljante sig.
Dus daarmee kan ik iig mailen en messengeren vanaf de telefoon, en ik kan ter plekke misschien ook nog kijken of ik de foon als modem kan gebruiken.

Je hebt DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
SeatRider schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:28:
[...]

Dus daarmee kan ik iig mailen en messengeren vanaf de telefoon, en ik kan ter plekke misschien ook nog kijken of ik de foon als modem kan gebruiken.

Je hebt DM :)
Ik heb 'm vooral gebruikt om m'n HTC als internet gateway voor m'n laptop te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
StevenK schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:49:
[...]

Ik heb 'm vooral gebruikt om m'n HTC als internet gateway voor m'n laptop te gebruiken ;)
Oh :) Kun je mij nog een paar pointers geven hoe dat in te stellen is? Hoe begrijpt mijn laptop dat ie de HTC ineens als netwerkverbinding kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
SeatRider schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:47:
[...]

Oh :) Kun je mij nog een paar pointers geven hoe dat in te stellen is? Hoe begrijpt mijn laptop dat ie de HTC ineens als netwerkverbinding kan gebruiken?
Op die HTC staat een programma 'internet sharing' of 'gedeeld internet'. Als je dat start en je hebt verbinding via BT of USB, dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
StevenK schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:00:
[...]

Op die HTC staat een programma 'internet sharing' of 'gedeeld internet'. Als je dat start en je hebt verbinding via BT of USB, dan werkt het.
Ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:23:
Ik ga eind mei voor anderhalve week naar Schotland met de auto, overnachten geschiedt in bed&breakfastjes, dus ik verwacht niet overal (lees: nergens) internet te kunnen gebruiken. Nu zou ik het toch leuk vinden zo nu en dan effetjes met de vriending te kunnen mailen/chatten. Ik heb een HTC, daarop een mailclient en een chatprogramma, verders zou ik die telefoon ook nog als modem kunnen gebruiken door m via USB op de netbook aan te sluiten. Tot zover de hardware die ik meesleep.

De vraag is even hoe ik dit zo kostenefficient mogelijk kan doen.

Opties:
- Zakelijke t-mobile sim gewoon laten zitten, gprs kosten aan het eind van de trip afrekenen met baas. Aangezien dit een roaming tarief wordt verwacht ik enkele tientallen euro's aan kosten
- Ter plekke een prepaid dingetje kopen met GPRS ondersteuning. Ik kwam deze tegen van t-mobile (gratis simmetje, en internet kost maximaal GBP 1 per dag.

Dat laatste lijkt dus erg interessant, helaas zeggen ze in hun voorwaarden dat ik niet mag messengeren en ook de foon niet als modem mag gebruiken, en daar gaan dus precies mijn 2 GPRS toepassingen. Daar heb ik dus precies niks aan.

Virgin Mobile heeft ook prepaid, waar ik voor niet al te veel geld mee mag internetten, maar ook hier niet de telefoon als modem gebruiken. In de voorwaarden staat echter niks over messenger programma's.

Heeft iemand nog een briljant idee voor mij?
Voorwaarden, voorwaarden...

Ik internep al een half jaar op school via mijn HSDPA verbinding van Vodafone via mijn Nokia N95 8GB/tegenwoordig mijn HTC Touch HD. Ik moet mijn waarschuwing nóg krijgen. Om naar te zwijgen over mijn 2 tot 3 GB dataverkeer van afgelopen maand. Ook geen waarschuwing van gehad.

9 Mei verloopt me abbo en dan ga ik ditzelfde met een prepaid kaartje flikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Heb internet sharing inmiddels werkend met mijn Tmobile verbinding volgens deze howto. Zowel via kabel als via bluetooth werkt nu :)

Volgens hetzelfde principe moet dit dus straks in de UK ook werken met StevenK's Vodafone kaartje. Voor een ieder die dit topic vindt via de search, de GPRS settings voor alle UK providers staan hier.

Iets meer offtopic: aangezien mijn HTC wifi heeft, kan ik die niet gewoon als access point laten fungeren, of kan deze alleen als client werken, en geen adhoc connecties maken?

[ Voor 32% gewijzigd door SeatRider op 02-05-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
SeatRider schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:48:
Iets meer offtopic: aangezien mijn HTC wifi heeft, kan ik die niet gewoon als access point laten fungeren, of kan deze alleen als client werken, en geen adhoc connecties maken?
Ja, dat kan, maar afaik zijn er alleen commerciële softwarepakketten om een access point te creëren.

Daarnaast is het energieverbruik van een wifi verbinding veel hoger als van een bt verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
StevenK schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:17:
[...]

Ja, dat kan, maar afaik zijn er alleen commerciële softwarepakketten om een access point te creëren.

Daarnaast is het energieverbruik van een wifi verbinding veel hoger als van een bt verbinding.
Hoewel deze gast een heel eind is gekomen met de oplossing: http://msmobiles.com/news.php/6740.html. Helaas niet voor mijn telefoon, maar de oplossingrichting zal de juiste wel zijn. Maar bluetooth werkt idd prima, dus geen reden om moeilijk te gaan doen :)

Pagina: 1