Ik ga eind mei voor anderhalve week naar Schotland met de auto, overnachten geschiedt in bed&breakfastjes, dus ik verwacht niet overal (lees: nergens) internet te kunnen gebruiken. Nu zou ik het toch leuk vinden zo nu en dan effetjes met de vriending te kunnen mailen/chatten. Ik heb een HTC, daarop een mailclient en een chatprogramma, verders zou ik die telefoon ook nog als modem kunnen gebruiken door m via USB op de netbook aan te sluiten. Tot zover de hardware die ik meesleep.
De vraag is even hoe ik dit zo kostenefficient mogelijk kan doen.
Opties:
- Zakelijke t-mobile sim gewoon laten zitten, gprs kosten aan het eind van de trip afrekenen met baas. Aangezien dit een roaming tarief wordt verwacht ik enkele tientallen euro's aan kosten
- Ter plekke een prepaid dingetje kopen met GPRS ondersteuning. Ik kwam deze tegen van t-mobile (gratis simmetje, en internet kost maximaal GBP 1 per dag.
Dat laatste lijkt dus erg interessant, helaas zeggen ze in hun voorwaarden dat ik niet mag messengeren en ook de foon niet als modem mag gebruiken, en daar gaan dus precies mijn 2 GPRS toepassingen. Daar heb ik dus precies niks aan.
Virgin Mobile heeft ook prepaid, waar ik voor niet al te veel geld mee mag internetten, maar ook hier niet de telefoon als modem gebruiken. In de voorwaarden staat echter niks over messenger programma's.
Heeft iemand nog een briljant idee voor mij?
De vraag is even hoe ik dit zo kostenefficient mogelijk kan doen.
Opties:
- Zakelijke t-mobile sim gewoon laten zitten, gprs kosten aan het eind van de trip afrekenen met baas. Aangezien dit een roaming tarief wordt verwacht ik enkele tientallen euro's aan kosten
- Ter plekke een prepaid dingetje kopen met GPRS ondersteuning. Ik kwam deze tegen van t-mobile (gratis simmetje, en internet kost maximaal GBP 1 per dag.
Dat laatste lijkt dus erg interessant, helaas zeggen ze in hun voorwaarden dat ik niet mag messengeren en ook de foon niet als modem mag gebruiken, en daar gaan dus precies mijn 2 GPRS toepassingen. Daar heb ik dus precies niks aan.
Virgin Mobile heeft ook prepaid, waar ik voor niet al te veel geld mee mag internetten, maar ook hier niet de telefoon als modem gebruiken. In de voorwaarden staat echter niks over messenger programma's.
Heeft iemand nog een briljant idee voor mij?
[ Voor 10% gewijzigd door SeatRider op 01-05-2009 15:41 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt