Problemen met firmwareupgrade Sitecom WL-108

Pagina: 1
Acties:

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
Beste Tweakers,

ik heb een Sitecom modem/router staan waarbij ik een beetje achterloop met de firmware. Inmiddels is versie 0.01.31 beschikbaar maar ik gebruik nog 0.01.21. Het ding is een jaar of 6 oud gok ik en nog nooit van een update voorzien, das dat wordt wel een keer tijd ondertussen. Ik loop echter tegen een probleem aan. Ik heb alle draadloze en bekabelde apparaten uitgezet, alle bekabelde apparaten zijn tevens ontkoppeld van de router. De internetverbinding is ook verbroken (stekker uit het stopcontact), maar als de verbinding er wel is maakt dit geen verschil.

Alleen de pc die ik wil gebruiken staat dus aan, verbonden via lan. ik log in, ga naar de juiste pagina en selecteer het bestand om te uploaden. Het proces begint te lopen, maar ongeveer halverwege krijg ik het popupje dat de sessie verlopen is en dat ik opnieuw in moet loggen. Op het moment dat ik dat doe is update echter mislukt. Ik heb geprobeerd om de help functie geopend te houden en af en toe daar wat door te bladeren, maar ook dan verloopt de sessie.

Ik loop inmiddels een beetje door mijn suggesties heen, ik kan met geen mogelijkheid het apparaat zover krijgen om lang genoeg actief te blijven om de update te accepteren. Heeft er iemand een idee?

Desktop | Server | Laptop

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
niemand? moet ik toch maar opzoek gaan naar een ander als deze niet beter te beveilgen valt...

Desktop | Server | Laptop

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-03 18:53
Je PC eerst voorzien van een vast IP adres en probeer een andere browser, zijn toch wel vaak de voorwaarden als je een firmware upgrade gaat uitvoeren.
Het is tevens aan te raden om eerst en 30-30-30 reset uit te voeren voordat je een upgrade gaat doen (ivm settings e.d.)

30-30-30 reset: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Hard_reset_or_30/30/30