Me pc geeft de foute voltages aan. Als ik speedfan/PCwizard/HWmonitor laat draaien dan staan daar de foute voltages aangegeven, terwijl ze in de bios wel goed staan(wat ik me heb laten aanpraten).
Van Azerty(waar ik me pc besteld heb) zijden ze dat ik de volgende programma's moest laten draaien: Prime95,memtest84 en Furmark.
Prime95 draaide een half uur zonder problemen.
Memtest84 draaide 6 uur lang zonder problemen
en Furmark draaide ook een half uur zonder problemen. ook al vond ik wel dat ik een lage score had voor de 1 minuut test.
Op de volgende site staan de producten die in me pc zitten.
http://www.azerty.nl/wink...5D=1&product%5B97107%5D=1
Verdere info: Ik draai Windows Vista Ultimate. En ik heb ook nog eventjes windows 7 laten draaien, maar daar gaf hij de zelfde fouten aan.
Foto's die er mee te maken hebben staan op de volgende site: http://www.helpmij.nl/for...=showattachments&t=416481
Zelf heb ik ook alle geheugenbankjes voorzichtig stuk voor stuk eruit gehaald en daarna elke x met 1 bankje laten opstarten.
Dus mijn vraag, hoe kunnen de voltages goed komen te staan?
Hier ook nog een mail naar azerty waar misschien wat aanvullende info in zit:
Soms hapert die en bij Call Of Duty IV spelen is die 2x plotseling vastgelopen.
Ook moest ik eerst toen ik me systeem had me geheugenbankjes omwisselen,
want hij gaf helemaal geen beeld maar toen ik het probleem op een forum gezet
werd het aangeraden om de bankjes om te wisselen, en inderdaad daarna deed die het.
Maar zoals in de onderstaande foto's te zien is wijken de waarden bij CPUID Hardware Monitor & speedfan & PC wizzard
best wel erg af van de voltage van waar het op hoort te staan.
Bijvoorbeeld +3,3V staat op 0.14V en -5V staat op -0,90V en die van -12V staat op -0,45V
Maar in de bios kloppen ze weer wel volgens mij.
Ook hoorde ik dat deze programma's nog niet volledig werkte met de I7 processor. en dat CPUID Hardware Monitor daar het beste mee werkte,
maar die staat er ook bij op het plaatje en daar zijn ook de fouten te zien.
Maar in de bios staat 't wel weer goed aangegeven volgens mij.
Ik heb ook de beta versie van windows 7 geprobeerd om te kijken of het aan de windows kon liggen, maar daar precies hetzelfde
Van Azerty(waar ik me pc besteld heb) zijden ze dat ik de volgende programma's moest laten draaien: Prime95,memtest84 en Furmark.
Prime95 draaide een half uur zonder problemen.
Memtest84 draaide 6 uur lang zonder problemen
en Furmark draaide ook een half uur zonder problemen. ook al vond ik wel dat ik een lage score had voor de 1 minuut test.
Op de volgende site staan de producten die in me pc zitten.
http://www.azerty.nl/wink...5D=1&product%5B97107%5D=1
Verdere info: Ik draai Windows Vista Ultimate. En ik heb ook nog eventjes windows 7 laten draaien, maar daar gaf hij de zelfde fouten aan.
Foto's die er mee te maken hebben staan op de volgende site: http://www.helpmij.nl/for...=showattachments&t=416481
Zelf heb ik ook alle geheugenbankjes voorzichtig stuk voor stuk eruit gehaald en daarna elke x met 1 bankje laten opstarten.
Dus mijn vraag, hoe kunnen de voltages goed komen te staan?
Hier ook nog een mail naar azerty waar misschien wat aanvullende info in zit:
Soms hapert die en bij Call Of Duty IV spelen is die 2x plotseling vastgelopen.
Ook moest ik eerst toen ik me systeem had me geheugenbankjes omwisselen,
want hij gaf helemaal geen beeld maar toen ik het probleem op een forum gezet
werd het aangeraden om de bankjes om te wisselen, en inderdaad daarna deed die het.
Maar zoals in de onderstaande foto's te zien is wijken de waarden bij CPUID Hardware Monitor & speedfan & PC wizzard
best wel erg af van de voltage van waar het op hoort te staan.
Bijvoorbeeld +3,3V staat op 0.14V en -5V staat op -0,90V en die van -12V staat op -0,45V
Maar in de bios kloppen ze weer wel volgens mij.
Ook hoorde ik dat deze programma's nog niet volledig werkte met de I7 processor. en dat CPUID Hardware Monitor daar het beste mee werkte,
maar die staat er ook bij op het plaatje en daar zijn ook de fouten te zien.
Maar in de bios staat 't wel weer goed aangegeven volgens mij.
Ik heb ook de beta versie van windows 7 geprobeerd om te kijken of het aan de windows kon liggen, maar daar precies hetzelfde