Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 19:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Topicstarter
Here's the thing:

Ik heb 1 spinpoint 1TB schijf in m'n pc, met 3 partities. 2x 250 gig en 1x rest.

Nu heb ik XP Pro geinstalleerd op partitie D:, en daarna Vista op partitie C:. Echter krijg ik nu niet de optie om tussen de besturingssystemen te kiezen bij het opstarten; Vista wordt automatisch opgestart. Als ik dan (in Vista) kijk bij opstart en herstelinstellingen, staat XP ook niet in het lijstje van standaardbesturingsproblemen.

Wat kan ik hieraan doen?

specs:

MSI P7N Platinum
E8400
4 gig Hyper X 800 mhz
4870 Vapor-X
Spinpoint F1 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
waaschijnlijk moet je even wat aanpassingen moet doen aan de bootloader, google eens naar het programma bcdedit.

met dit programma kan je er voor zorgen dat je de keuze krijgt uit de geinstalleerde besturingssystemen. Er staan ongetwijfeld handleidingen op internet die je kunnen vertellen hoe dit precies moet, maar opzich is bcdedit aardig eenvoudig hoor!

[ Voor 104% gewijzigd door Rupie op 01-05-2009 12:53 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://apcmag.com/how_to_...uide_with_screenshots.htm op pagina 5 van de guide staat hoe je de bootloader kan aanpassen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 19:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Topicstarter
Het blijkt nu dat de XP installatie corrupt is/niet goed. Dat zal wel door m'n eigen gerotzooi komen.. Kijken wat er gebeurt na een schone installatie!