Z-2300 kraakt op youtube

Pagina: 1
Acties:

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-02 10:19

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Hallo,

Ik heb afgelopen maandag een Z-2300 setje gekocht. Werkt prima met het afspelen van mp3's, maar de sattelites kraken licht als ik muziek/filmpjes luister via youtube. En dan vooral uit de linkerbox. Ik had voor deze aanschaf een stereo-installatie op mijn computer aangesloten en had hier nooit last van. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat voor geluidskaart heb je?
Laatst drivers geupdate?
Andere browser geprobeerd ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Geluidskaart is de Realtek ALC883 (HDA) die onboard op mijn moederbord zit (foxconnK8M890M2MB-RS2H).
Laatste drivers zijn geinstalleerd, en ik heb er last van bij het gebruik van firefox en IE.

• DennusB
  • Niet online
Fl0yd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:17:
Geluidskaart is de Realtek ALC883 (HDA) die onboard op mijn moederbord zit (foxconnK8M890M2MB-RS2H).
Laatste drivers zijn geinstalleerd, en ik heb er last van bij het gebruik van firefox en IE.
Wat voor instellingen staat je geluidskaart?
Gewoon op 2.1?
Staat hij niet perongeluk op 5.1 of iets anders wat zorgt voor storing?

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
DennusB schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:18:
[...]

Wat voor instellingen staat je geluidskaart?
Gewoon op 2.1?
Staat hij niet perongeluk op 5.1 of iets anders wat zorgt voor storing?
Ik kan kiezen uit 2CH, 4CH, en 6 CH luidsprekers. Ik heb hem gewoon op 2 CH staan.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:06

R-B

Blokkert

Ik had dat ook heel erg als je alles vol open en maximaal heb gezet in windows instellingen betreft geluidsvolumes..

Alles op de helft gezet levert een véél beter geluid op.. :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
R-B schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:27:
Ik had dat ook heel erg als je alles vol open en maximaal heb gezet in windows instellingen betreft geluidsvolumes..

Alles op de helft gezet levert een véél beter geluid op.. :)
Hm, net getest maar het zorgt voor geen verschil, het gekraak blijft.

• DennusB
  • Niet online
Fl0yd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:30:
[...]

Hm, net getest maar het zorgt voor geen verschil, het gekraak blijft.
Je hebt meerdere youtube filmpjes geprobeerd neem ik aan?
Als in dit filmpje net gekraak zit, logisch dat het probleem optreed natuurlijk :P

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 23:57
Hetzelfde probleem heb ik ook gehad met mijn Mediacenter in combinatie met de logitech Z-5500. (Moederbord= Gigabyte GA-MA78 S2H > Zelfde realtek chipset als jouw moederbord)

Geluid kraakte alleen over youtube, liveleak en andere flashfilmpjes. Mijn OS was trouwens Windows XP Professional (MSDN) met SP3

Bij mij was het probleem opgelost nadat ik de KB-patch die bij realtekdrivers (Drivers van Moederbord-cd geplukt) zit opnieuw had geïnstalleerd.

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
DennusB schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:34:
[...]

Je hebt meerdere youtube filmpjes geprobeerd neem ik aan?
Als in dit filmpje net gekraak zit, logisch dat het probleem optreed natuurlijk :P
Meerdere filmpjes geprobeerd idd.
Charles Nasi schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:37:
Hetzelfde probleem heb ik ook gehad met mijn Mediacenter in combinatie met de logitech Z-5500. (Moederbord= Gigabyte GA-MA78 S2H > Zelfde realtek chipset als jouw moederbord)

Geluid kraakte alleen over youtube, liveleak en andere flashfilmpjes. Mijn OS was trouwens Windows XP Professional (MSDN) met SP3

Bij mij was het probleem opgelost nadat ik de KB-patch die bij realtekdrivers (Drivers van Moederbord-cd geplukt) zit opnieuw had geïnstalleerd.
Ik heb nu de drivers geinstalleerd die op de cd van mijn moederbord staan, enig idee waar ik die KB-patch kan vinden?

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Heb nu de laatste drivers van de realtek site geinstalleerd ipv de drivers die op de site van foxconn staan. Maar geen succes, iemand nog suggesties?

• DennusB
  • Niet online
Fl0yd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:18:
Heb nu de laatste drivers van de realtek site geinstalleerd ipv de drivers die op de site van foxconn staan. Maar geen succes, iemand anders nog suggesties?
Kan je even een andere geluidskaart proberen misschien ? :)

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Zit er niet in, ik heb namelijk geen losse audiokaart. (Nooit 1 gehad eigenlijk.)

@Charles Nasi: weet je nog waar je die KB-patch vandaan had?

Edit: Hmmm vreemd, net met een laptop (compaq c795) geprobeerd youtube filmpjes af te spelen, en daarmee is ook gekraak te horen... Zou het dan toch aan de boxen zelf kunnen liggen? Ik vind het wel heel vreemd omdat mp3's gewoon in prima kwaliteit afgespeeld worden.

Boxen omruilen dan? Vraag me alleen af of het probleem daarmee verdwijnt..

[ Voor 56% gewijzigd door Fl0yd op 01-05-2009 22:12 ]

• DennusB
  • Niet online
Fl0yd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 21:07:
Zit er niet in, ik heb namelijk geen losse audiokaart. (Nooit 1 gehad eigenlijk.)

@Charles Nasi: weet je nog waar je die KB-patch vandaan had?

Edit: Hmmm vreemd, net met een laptop (compaq c795) geprobeerd youtube filmpjes af te spelen, en daarmee is ook gekraak te horen... Zou het dan toch aan de boxen zelf kunnen liggen? Ik vind het wel heel vreemd omdat mp3's gewoon in prima kwaliteit afgespeeld worden.

Boxen omruilen dan? Vraag me alleen af of het probleem daarmee verdwijnt..
Ik denk niet dat daarmee het probleem weggaat.
Kan je hier even het youtube linkje posten anders?

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
DennusB schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:05:
[...]

Ik denk niet dat daarmee het probleem weggaat.
Kan je hier even het youtube linkje posten anders?
Het gekraak is eigenlijk te horen bij het geluid van de meeste youtube filmpjes, maar waar het me het eerst/meest opviel is in dit filmpje:

(Schrik niet van het soort muziek, het is een aparte muzieksmaak (metal) :p )

http://www.youtube.com/watch?v=eABVwEgzIss

vanaf 0:36 seconde en dan het hele nummer lang is er veel gekraak te horen. Ik kende dit filmpje al voor ik deze boxen had en ik hoorde er eerder geen gekraak bij.

Verwijderd

Heb zelf Z-2300 speakers en heb het nummer van youtube even afgespeeld. Geen gekraak te horen bij mij.
Ofwel scheelt er iets aan je speakers, ofwel is het misschien jouw internetverbinding, aangezien mp3's wel goed spelen?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 20:55

Dentheman

Zie signature

Heb je het ook als je het filmpje in HQ afspeelt? Bij sommige filmpjes is de geluidskwaliteit flink gedownsampled waardoor het geluid waardeloos is....

Zie ondertitel

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Heb een stel Creative T20 staan (waar ik gelukkig mee ben!), geen gekraak bij het filmpje. (Om maar even een losse bevestiging te geven.

Audio DAC: Texas Instruments TAS3004
Hardware: Apple Power Mac G5
Browser: Safari 4
Flash: 10.0 r12

Heb je misschien de mogelijkheid andere speakers aan je pc te hangen? (Wellicht al gedaan, maar begeep het in dat geval niet)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:00

M2M

medicijnman

ik heb sinds een paar dagen ook last van gekraak bij youtube filmpjes op mijn laptop. (win xp pro SP2). op mijn andere pc (winxp pro sp3) en HTPC met vista SP1 heb ik geen last. Op mijn laptopspeakers hoor ik trouwens gekraak, op mijn gewone speakers ook (aangesloten op mijn laptop).

ik denk dus iets softwarematigs (test anders met een linux live cd)

-_-

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Dentheman schreef op zondag 03 mei 2009 @ 01:40:
Heb je het ook als je het filmpje in HQ afspeelt? Bij sommige filmpjes is de geluidskwaliteit flink gedownsampled waardoor het geluid waardeloos is....
Net getest, en dan is het gekraak wel weg. Maar bij filmpjes waar die HQ/HD optie niet mogelijk is blijft het gekraak wel. En voorheen had ik dit gekraak met mijn oude stereoboxen niet bij dit filmpje, ook op lage kwaliteit niet.
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 01:28:
Heb zelf Z-2300 speakers en heb het nummer van youtube even afgespeeld. Geen gekraak te horen bij mij.
Ofwel scheelt er iets aan je speakers, ofwel is het misschien jouw internetverbinding, aangezien mp3's wel goed spelen?
Bedankt voor het testen, had jij het filmpje in HQ afgespeeld?
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 01:28:
Aan mijn internetverbinding zal het iig niet liggen. Want voorheen had ik dit niet probleem nog niet (toen ik mijn stereo-installatie aan mijn computer had aangesloten).

[ Voor 22% gewijzigd door Fl0yd op 03-05-2009 14:30 ]

Verwijderd

Denk niet dat het probleem bij jouw ligt maar bij youtube.
Zowel in LQ als in HQ ook ligt gekraakt te horen met de link die je had gepost en dat over me receiver Pioneer via een Windows XP sp3 bak. Waar ik dit normaal nooit mee heb.

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Ik begin nu wel te twijfelen of het niet idd aan youtube ligt. Net een maat van me laten testen en die had het ook een beetje op zijn systeem.

Bij dit filmpje heb ik ook meteen licht gekraak: http://www.youtube.com/watch?v=2p88fR9t6hk

Ik blijf het wel vreemd vinden omdat ik hier echt nooit last van had met mijn stereo-installatie. Maargoed die z-2300 produceren dan ook een veel beter geluid.

[ Voor 8% gewijzigd door Fl0yd op 03-05-2009 17:09 ]

• DennusB
  • Niet online
Fl0yd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:09:
Ik begin nu wel te twijfelen of het niet idd aan youtube ligt. Net een maat van me laten testen en die had het ook een beetje op zijn systeem.

Bij dit filmpje heb ik ook meteen licht gekraak: http://www.youtube.com/watch?v=2p88fR9t6hk

Ik blijf het wel vreemd vinden omdat ik hier echt nooit last van had met mijn stereo-installatie. Maargoed die z-2300 produceren dan ook een veel beter geluid.
Ik vraag me echt af wat jij verstaat onder gekraak, bij het filmpje wat je net post is de geluidskwaliteit gewoon slecht.
Kan je dat 'gekraak' eens opnemen en hier posten?

Verwijderd

Fl0yd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:09:

Ik denk dat je er maar bij neer moet leggen, zo erg is het gekraak ook niet te horen. Zoals hier al gepost wordt en je maat ook getest heeft moet je het niet meer in je systeem zoeken en er niet meer druk om maken.

Ik snap sowieso al niet dat mensen muziek op youtube kijken maar goed.

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:42:
[...]

Ik denk dat je er maar bij neer moet leggen, zo erg is het gekraak ook niet te horen. Zoals hier al gepost wordt en je maat ook getest heeft moet je het niet meer in je systeem zoeken en er niet meer druk om maken.

Ik snap sowieso al niet dat mensen muziek op youtube kijken maar goed.
Tja, het merendeel die getest hebben in dit topic hadden er geen last van, PascalVB die zelf z-2300 boxen heeft, had er naar zijn zeggen geen last van. Ik vind het zelf erg duidelijk aanwezig, maargoed.

De kwaliteit van muziek op youtube is idd een stuk minder maar ik gebruik youtube vaak om nieuwe muziek te ontdekken, dus vandaar dat ik het toch wel storend vind.

[ Voor 12% gewijzigd door Fl0yd op 03-05-2009 18:55 ]

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 21:33

pythagorasABC

A²+B²=C²

Ik hoor het kraken ook, bij beide filmpjes.
Ik denk dat de mensen die het gekraak niet hoorden normaal niet naar die muziek luisteren, en vooral bij het eerste filmpje valt het ook niet heel erg op.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Verwijderd

Fl0yd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:53:
[...]

Tja, het merendeel die getest hebben in dit topic hadden er geen last van, PascalVB die zelf z-2300 boxen heeft, had er naar zijn zeggen geen last van. Ik vind het zelf erg duidelijk aanwezig, maargoed.

De kwaliteit van muziek op youtube is idd een stuk minder maar ik gebruik youtube vaak om nieuwe muziek te ontdekken, dus vandaar dat ik het toch wel storend vind.
Bij mij is het echt minimaal, het is dat het in het topic werd genoemd anders viel het me niet eens direct op. Het ligt iig echt niet aan me pc, ik heb een compleet andere set-up waar het ook lichtelijk in voorkomt bij die links van je. ;) Misschien een te goed gehoor :+ en omdat je het nu weet let je er ook op.

Ik ga er in ieder geval niet van uit dat het aan je pc ligt, aangezien het alleen bij enkele nummers voorkomt en niet non-stop.
Maar koop eens een Sweex geluidskaartje aE15/20 en probeer het daarmee als je er toch vanuit gaat dat het aan je pc ligt. Zoals al eerder als optie werd gegeven.

Oke, dat laatste kan ik begrijpen. :)

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:21:
[...]

Bij mij is het echt minimaal, het is dat het in het topic werd genoemd anders viel het me niet eens direct op. Het ligt iig echt niet aan me pc, ik heb een compleet andere set-up waar het ook lichtelijk in voorkomt bij die links van je. ;) Misschien een te goed gehoor :+ en omdat je het nu weet let je er ook op.

Ik ga er in ieder geval niet van uit dat het aan je pc ligt, aangezien het alleen bij enkele nummers voorkomt en niet non-stop.
Maar koop eens een Sweex geluidskaartje aE15/20 en probeer het daarmee als je er toch vanuit gaat dat het aan je pc ligt. Zoals al eerder als optie werd gegeven.

Oke, dat laatste kan ik begrijpen. :)
Het is bij mij ook minimaal, maar het is er wél. En ik irriteer me er aan :P. Misschien een andere geluidskaart proberen dan, ja.
Nou ik ging er sowieso eigenlijk niet meteen vanuit dat het aan mijn pc lag. in eerste instantie dacht ik dat het aan deze z-2300 boxen ging, niet mijn pc. Omdat ik er met mijn stereo-installatie geen last van had.
pythagorasABC schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:05:
Ik denk dat de mensen die het gekraak niet hoorden normaal niet naar die muziek luisteren, en vooral bij het eerste filmpje valt het ook niet heel erg op.
Dat zou idd ook een mogelijke reden kunnen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Fl0yd op 03-05-2009 19:43 ]

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik hoor alleen hele slechte audio kwaliteit, maar geen gekraak (getest op B&W 685). Ik kan me voorstellen dat sommige mensen dit interpreteren als gekraak; ik heb alleen geen idee hoe dit klinkt op een z2300. Niet dat dit veel helpt, maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik geen 'echt' gekraak waarneem bij die filmpjes.

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Goed, vandaag toch besloten om de boxen om te ruilen voor een nieuw setje z-2300's, dit omdat het gekraak een stuk meer te horen was bij de linker sateliet dan bij de rechter. En dat leek mij niet echt normaal.

En het lag toch gewoon aan de boxen want ik hoor het nu veel minder, de kwaliteit van geluid op youtube filmpjes is natuurlijk een stuk minde, maar met m'n nieuwe setje is het in ieder geval niet zo storend meer.
Pagina: 1