Toon posts:

Setup kan de productcatalogussen niet installeren.

Pagina: 1
Acties:
  • 878 views

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik werk in een computerzaak dus meeste computer problemen krijg ik wel opgelost maar met deze pc ben ik al bijna een week mee bezig

Er moet een nieuwe windows xp home edition op geinstalleerd worden. het booten vanaf de cd het formatteren van de hardeschijf en het kopieren van de bestanden van de cd ging allemaal goed. maar toen de pc opnieuw op moest starten kwamen de problemen.

De tijd van hoe lang de installatie nog duurt blijft minstens een kwartier lang op 39 minuten staan. Als er dan eindelijk wat beweging in komt krijg ik de 1e error:

Er is een fout opgetreden waardoor setup niet kan doorgaan.

Setup kan de productcatalogussen niet installeren. Dit is een kritieke fout. In de setup-logboekbestanden treft u waarschijnlijk meer gegevens aan.

klik op ok om het logboek van setup te bekijken

Heb het probleem gegoogled kwam op de site van microsoft uit met de ''oplossing'' lag aan het ramgeheugen stond er, ik ramgeheugen vervangen en in andere poorten geprobeerd, pc opnieuw opgestart en toen kreeg ik een andere error:

Manifestparseerfout: er is een ongeldig teken in de tekst gevonde

alvast bedankt

blackdvl

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 11:45 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:20
Heb het probleem gegoogled kwam op de site van microsoft uit met de ''oplossing'' lag aan het ramgeheugen stond er, ik ramgeheugen vervangen en in andere poorten geprobeerd, pc opnieuw opgestart en toen kreeg ik een andere error:

die ik blijkbaar nu niet krijg en 10 minuten geleden wel blijf het proberen totdat ik weer die andere error krijg
Dan was de eerste fout waarschijnlijk toch veroorzaakt door corrupt geheugen (memtest?). Mocht je nog een melding tegenkomen, inderdaad even de precieze melding posten.

Wat problemen kan opleveren:
  • brak geheugen
  • brakke cd
  • brakke cd/dvd lezer
  • brak moederbord
  • brakke hardeschijf (bij schrijf fouten)
Mocht je nog problemen tegenkomen, probeer deze dan allemaal uit te sluiten ;) (memtest, harddisk scan tool, hardware wisselen)

Probeer eens een andere cd als eerste (liefst engelstalig, zijn fouten ook beter te googlen)

[ Voor 7% gewijzigd door asfaloth_arwen op 01-05-2009 11:47 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
hier is de 2e error

Manifestparseerfout: er is een ongeldig teken in de tekst gevonden

heb hem ook gelijk in me originele bericht aangepast

1. geheugen al vervangen door gloed nieuw geheugen (kan zijn dat het een doa was)

2. cd kan het ook niet zijn we hebben ongeveer 10 windows cd's allen 10 geprobeerd

3. cd/dvd speler is het ook niet (er zitten er 2 in de pc) beide geprobeerd zelfs nieuwe speler er ingehange

4. voordat we hem hadden geinstalleerd deed alles het nog gewoon (de hele pc was een groot nest van spyware en virussen en dat is de rede dat we hem opnieuw hebben geinstalleerd)

5. hardeschijf lijkt mij ook niet want voordat we hem hadden geformateerd deed hij het wel we konden hem ook gewoon uitlezen in een externe case

en een engelse windows cd.... hebben we niet (ik weet het schandalig een een computerzaak)

• asfaloth_arwen
1. geheugen al vervangen door gloed nieuw geheugen (kan zijn dat het een doa was)
Wel een merk/type dat op de QVL staat? Komt goed door memtest heen?
3. cd/dvd speler is het ook niet (er zitten er 2 in de pc) beide geprobeerd zelfs nieuwe speler er ingehange
SATA/PATA? Geen conflict tussen de spelers? Haal er een los eventueel
5. hardeschijf lijkt mij ook niet want voordat we hem hadden geformateerd deed hij het wel we konden hem ook gewoon uitlezen in een externe case
Lijkt me idd ook niet, maar zou kunnen. Indien je geen andere ideeen meer hebt even een drive fit test draaien eventueel.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Heb gekeken in het logboek voor systeem installatie

en daar stond:

De handtekening voor Windows XP Home Edition Setup is ongeldig. Foutcode 00b0100

en daar staan ook de errors die ik kreeg

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:56:
[...]

Wel een merk/type dat op de QVL staat? Komt goed door memtest heen?

[...]

SATA/PATA? Geen conflict tussen de spelers? Haal er een los eventueel

[...]

Lijkt me idd ook niet, maar zou kunnen. Indien je geen andere ideeen meer hebt even een drive fit test draaien eventueel.
Heb er kingston ingedaan en kingston is goed heb ook alle andere bankjes eruit gehaald om een conflict te voorkomen.

het zijn allebei IDE spelers (net zoals de hdd) alle jumpers staan goed, allebei gewoon los geprobeerd, ook nog een nieuwe speler geprobeerd
ik ga nu ff kijken of ik de drive fit test kan doen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 12:04 ]

• asfaloth_arwen
Als ik zoek met google is er best wat te vinden: klik. Meestal toch hardware problemen, en wel met onjuiste drivers voor de harddisk controller of met het RAM. Ik zou een memory test doen en kijken of er drivers beschikbaar zijn voor de harddisk controller die je kunt laden voor de XP setup :)

Mocht je er toch niet uit komen, neem dan de hele Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door en post je bevindingen. De oorzaak van een installatieprobleem moet je met deze troubleshooter denk ik ook wel kunnen localiseren :)

[ Voor 23% gewijzigd door asfaloth_arwen op 01-05-2009 12:10 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de IDE kabels vervangen van de hdd en cd spelers en toe kreeg ik weer een andere foutmelding:

Er is een fout opgetreden waardoor setup niet kan doorgaan.

Een van de onderdelen die windows nodig heeft om door te kunnen gaan met de installatie vkan niet worden geinstalleerd.

Gegevensfout( cycllisch redundantiecontrole)

heb nog niet op google gekeken ga dat nu ook ff doen

Verwijderd

Topicstarter
heb op google een oplossing van microsoft gevonde wil alleen niet werken want hij voert chkdsk uit als windows word opgestart aangezien ik dat doe tijdens de windows installatie kan hij chkdsk moeilijk starten als windows word gestart

• asfaloth_arwen
chkdsk kan ook vanuit de herstelomgeving :) Tijdens het starten van de installatie heb je de optie:
Druk op R als u een Windows XP-installatie wilt herstellen of repareren.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
oja.... was ik vergeten :)

chkdsk is net klaar nu ff kijken of hij het wel doet

Verwijderd

Topicstarter
nop nog steeds geen beweging in de installatie te krijgen......
zou dan tog het mobo of de hdd kapot zijn?

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:34
Heb mobo valt natuurlijk te checken. Gewoon vervangen. Wat je ook nog kan proberen, is om een hdd erin te doen waar al windows xp is op geïnstalleerd. Als je nog een lege hdd hebt, kun je het daar beter op installeren. Dit werkt namelijk niet altijd. Een beetje computerzaak heeft sowieso nog wel ergens lege hdd's liggen, die zou je ook kunnen gebruiken om te testen.
Aan je posts te lezen, heb je nog steeds niet Memtest gedraaid. Dit zou ik je zeker wel aanraden.
Ik weet niet of je dit linkje al hebt gezien: Klik

Verwijderd

Topicstarter
had het linkje idd al gevonden en uitgevoerd

Start de computer op met de eerdere versie van Windows.
Klik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ msconfig en klik op OK.
Open in het hulpprogramma voor systeemconfiguratie het tabblad BOOT.INI en klik op Geavanceerde opties.
Schakel het selectievakje /MAXMEM= in, typ 128 in het vak rechts, klik op OK en klik nogmaals op OK.
Voer de installatie van Windows XP opnieuw uit.

dat kan ik niet doen want dan krijg ik dat msconfig niet wordt herkend als een internte of externe opdracht, programma of batchbestand

en als ik dit doe

Typ cd\windows\system32\ en druk op ENTER .
Typ rename catroot2 catold, druk op ENTER en start de computer opnieuw op. Voer de installatie nu opnieuw uit.

dan kom ik nog steeds niet verder met het installeren wel geeft hij iets anders: Plaats de cd met windows xp service pack 3 in station d.

na ongeveer 15 minuten wachten (hij bleeft de hele tijd op 39 minuten staan) maakte de cd speler een raar geluid en in een keer duurde het nog maar 38 minuten totdat de installatie klaar was :D

dus ik neem aan dat het probleem weg is

Verwijderd

Topicstarter
tot nu toe nog geen problemen met het installeren (hij is nu bij 30 minuten) gaat wel iets langzamer dan bij andere pc's maar zolang hij het blijft doen vind ik het best

Nog bedankt voor de hulp asfaloth_arwen en Lars93

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...en je schuift die PC zo de deur uit?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
nee zodra windows klaar is met installeren moet ik alle drivers op gaan zoeken (of de stagaire :P) daarna installeren we office 2003 of 2007, norman, nero en power DVD dan bellen we de klant en dan gaat de pc de deur uit :)

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:34
Ik dacht al dat het aan dat puntje zou liggen, want de rest kon sowieso niet gedaan worden als je nog niet in windows kunt komen. Heb hier zelf ook wel eens mee te maken gehad namelijk;)

Graag gedaan he:)

Verwijderd

Topicstarter
het blijkt nog een goed mobo te zijn ook alle drivers werden automatisch geinstalleerd

• asfaloth_arwen
Automatisch, als in, alles werd herkend vanuit de standaard windows installatie? Ik zou er toch chipset drivers etc. van de fabrikant bijzetten ivm stabiliteit en snelheid
daarna installeren we office 2003 of 2007, norman, nero en power DVD dan bellen we de klant en dan gaat de pc de deur uit
offtopic:
Allemaal legaal? anders zou ik dit als officiele zaak niet doen...

[ Voor 3% gewijzigd door asfaloth_arwen op 01-05-2009 15:57 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
alles werk herkend vanuit de windows installatie ja
doen we ook altijd voor de zekerheid anders is het product niet compleet

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 19:24
Neem aan dat die software al in het bezit van de klant was, en hun deze enkel installeerde?

Verwijderd

Topicstarter
huh?

bedoel je de software van de drivers? of norman, nero, office en powerDVD?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:34:
nee zodra windows klaar is met installeren moet ik alle drivers op gaan zoeken (of de stagaire :P) daarna installeren we office 2003 of 2007, norman, nero en power DVD dan bellen we de klant en dan gaat de pc de deur uit :)
Ik denk dat alt-92 meer doelt op het de deur uit doen van een PC met vage, onopgeloste hardwareproblemen.

En ik vermoed dat thijszor zich afvraagt of de klant wel de licenties voor Windows, Office, Nero en Norman heeft.

Verwijderd

Topicstarter
oh zo lol

de licenties van windows, office, nero en norman zijn van ons (tenzij die mensen zelf een licentie hebben)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:08:
oh zo lol

de licenties van windows, office, nero en norman zijn van ons (tenzij die mensen zelf een licentie hebben)
Je deelt dus in totaal een paar honderd euro aan licenties uit voor iedere PC die jullie repareren? Of gebruik je voor alle PC's dezelfde installatiecodes...

Verwijderd

Topicstarter
we hebben iets van 5 of 6 verschillende licenties en dan pakken we 1 van die licenties en installeren we op een pc

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je weet dat voor elke installatie een licentie afgedragen moet worden neem ik aan? ;) Het feit dat jij een legale licentie hebt wil nog niet zeggen dat de klant dan een gratis installatie daarvan mag hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik mijn baas heeft iets met microsoft dat hij die codes gewoon mag gebruiken

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 13:17
Verkering :+ ?

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 20:36
Ik denk dat je een MSDN abonnement bedoelt? Nou, ik kan je verzekeren dat het in ieder geval niet is toegestaan om dat zo uit te delen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:12

Wildfire

Joy to the world!

friggler schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:30:
Ik denk dat je een MSDN abonnement bedoelt? Nou, ik kan je verzekeren dat het in ieder geval niet is toegestaan om dat zo uit te delen.
Microsoft heeft volgens mij helemaal geen enkele overeenkomst waarbij je als bedrijf zomaar licenties aan klanten kunt uitdelen.

Deze computerzaak lijkt me dus flink illegaal bezig.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is niet de bedoeling om mensen te helpen bij illegale versies van software, en het is me nu onduidelijk hoe dit licentietechnisch in elkaar zit, dus voordat dit topic uitloopt op een onjuiste beschuldiging gaat dit topic (tijdelijk) op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.