Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met het geheugen in combinatie met mijn bloodrage.
Ik heb mijn pc in elkaar gezet, en toen werkte alles goed. Eergisteren heb ik een scythe mugen 2 binnen gekregen, dus die er meteen maar opgezet. Nu ik mijn pc weer wil aanzetten, boot hij niet door. Ook heeft het resetten van de cmos niet geholpen. Op de debug led van mijn moederboard staat error B8. Dat betekend een geheugen fout. Nu heb ik er 1 latje ingedaan, en dan boot hij wel. Ook bij 2 latjes geeft hij geen error. Als ik het 3e latje erbij doe, en dus ook het 3e slot gevuld is krijg ik weer die storing. Ik heb gewisseld met de latjes, en dat werkte goed. Het kan dus niet aan het geheugen liggen.
Heeft iemand een oplossing ?

specs:
foxconn bloodrage
intel core i7 920
ocz ddr3 6gb / 1600Mhz XTC Platinum CL7
coolermaster real power m1000 watt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 11:07 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44
De standaardvraag bij (o.a.) OCZ geheugen, heb je deze op het juiste voltage draaien?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voltage is belangrijk inderdaad, OCZ spul vraagt nogal wat meer.

Heb je het ook al eens met een set ander geheugen geprobeerd. De Foxconn Bloodrage vond ik niet bepaald een geweldige bios hebben, dus incompatibiliteit kan in zo'n geval makkelijk voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het geheugen draaid op de aangegeven voltages. Het heeft 2 weken goed gewerkt, dus ik denk dat ik hem RMA ga sturen

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:34
Onderklok het geheugen dan eens. I.p.v. 1600 MHz zou je een lagere snelheid kunnen proberen. Bij mijn moederbord ondersteunt hij tot 2 latjes 1600 MHz. Bij meer latjes moet ik de snelheid verminderen om te kunnen booten.

Verwijderd

Lars93 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:31:
Onderklok het geheugen dan eens. I.p.v. 1600 MHz zou je een lagere snelheid kunnen proberen. Bij mijn moederbord ondersteunt hij tot 2 latjes 1600 MHz. Bij meer latjes moet ik de snelheid verminderen om te kunnen booten.
Dat is altijd zo. Je controller kan het dan niet hebben.

ontopic: werkt het nog wel met je ouwe koeler?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nooit ge-overklokt met dit board, dus daar kan het al niet aan liggen. Mijn geheugen draait dus op de standaard waardes: 1067 mhz. Ik heb de multiplier van het geheugen naar beneden gebracht, zodat het geheugen op 800 mhz draaid. Dit heeft niets geholpen. Volgens mij is het echt een hardware matig probleem, want ik kan niet eens in de bios komen.
Als ik nu mijn oude koeler er terug opzet werkt het nog steeds niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:05:
Ik heb gewisseld met de latjes, en dat werkte goed. Het kan dus niet aan het geheugen liggen.
Dus je hebt één slot die niet werkt? staat er nog iets schokkends in het apparaatbeheer?

Verwijderd

Topicstarter
nee in apparaatbeheer staat alles normaal. Morgen gaat hij rma naar de winkel.

slotje !!
Pagina: 1