Welke configuratie van geheugen is beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 10:22

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb een 2 jaar oude laptop. Hierop wil ik graag een upgrade van het geheugen doen. Er zit nu 2x512 SO DIMM DDR2 667 in. Ik ga het OS opnieuw installeren en ga er Vista op draaien. Helaas kan dit geen 64bit worden,omdat de processor dit niet ondersteund.

Ik heb nu 2 opties:

1. 2x2GB erin doen en dan maar 3 GB kunnen gebruiken.

2. 1x512 eruit halen en die vervangen met 1x 2GB

Wat is nu het slimst om te doen? Zou 2x2GB niet beter zijn i.v.m. dual channel? Of maakt dit qua performance niet zo heel veel uit? De kosten van 2x2GB zijn 2x zo groot dan 1x 2GB bijprikken en ik krijg er dan effectief maar 0,5GB meer bij dan de andere optie..

Beauty is in the eye of the beerholder

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 22:04
Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Dit zijn dan ook dingen die je prima zelfstandig uit kan zoeken met behulp van een zoekmachine, een ervaringen-topic of misschien de FAQ .

Dit zijn dingen die je best zelf moet uit kunnen vinden. Er zijn wel benchmarks met de impact van dual channel. Maar nog belangrijke ris dat je gewoon niet eens aangeeft welke laptop je hebt en waar je hem voor gebruikt. Er zullen momenten zijn waar je nuttig gebruik kan maken van dual channel, op andere punten weer niet en vergeet neit dat de Intel processoren toch zitten met een bottleneck in de FSB waardoor voordeel ook weg kan vallen.

3GB gaat het niet worden, je zal eerder op 3,5GB komen. Wat nuttig is moet je zelf dus uitzoeken. In Processors, Moederborden en Geheugen (waar dit topic eigenlijk zou horen!) staan wel uitgebreide FAQ's. Met de lage prijzen zou ik zeggen dat het geen kwaad kan.

Dit topic gaat dus op slot en ik wens je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

Dit topic is gesloten.